gmina a fundusz remontowy
bali
Użytkownik
W naszej wspólnocie jest 12 mieszkań , gmina jest właścicielem 1 z nich. Gmina oświadczyła( w marcu), że nie będzie wpłacała zaliczek na poczet funduszu remontowego. Czy ma takie prawo, jeżeli jest podjęta uchwała o wpłacaniu takich zaliczek? Jesli tak ,to czy będzie to działało wstecz, tj. od 1 stycznia br.? Za odpowiedź dziękujemy.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Czy gmina podała powód dla którego nie będzie wpłacała zaliczek?
Nie powinniście się wystraszyć urzędników, tylko wystosować do gminy wezwanie do zapłaty z terminem 7 dni oraz ostrzeżeniem, że w razie bezskutecznego upływu terminu, wystąpicie z pozwem o sądowy nakaz zapłaty.
https://forum.zarzadca.pl/discussion/2786/windykacja-naleznosci-na-fundusz-remontowy/
Znając życie z naszą gminą zapewne go zażądają. Zarząd wykonuje czynnosci bezpłatnie a ostatnio docieplilismy budynek więc było trochę dopłat do funduszu remontowego. Gmina zażądała uchwał na przestrzeni 10 lat ( tyle lat istnieje nasza wspólnota) odnośnie funduszu remontowego , pomino że uczestniczyła w zebraniach rozliczeniach udzielając absolutorium a księgowa wystawiała roczne rozliczenia dotyczące lokali gminnych.
Rozdział 3
Prawa i obowiązki właścicieli lokali
Art. 13
1. Właściciel ponosi wydatki związane z utrzymaniem jego lokalu, jest obowiązany utrzymywać swój lokal w należytym stanie, przestrzegać porządku domowego, uczestniczyć w kosztach zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, korzystać z niej w sposób nie utrudniający korzystania przez innych współwłaścicieli oraz współdziałać z nimi w ochronie wspólnego dobra.
a kosztami zarządu są:
Art. 14
Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
1) wydatki na remonty i bieżącą konserwację,
2) opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę,
3) ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
4) wydatki na utrzymanie porządku i czystości,
5) wynagrodzenie członków zarządu lub zarządcy.