rezygnacja przewodniczącego zarządu

daniel666daniel666 Użytkownik
Witam. Na zebraniu rocznym nie został przyjęty plan gospodarczy na 2011r i nie zostało przyjęte absolutorium dla zarządu , w takiej sytuacji przewodniczący zarządu który pobiera za to wynagrodzenie zdecydowaął że rezygnuje z pełnionej funkcji. Proszę napiszcie mi jak to wszytko powinno wygladać prawnie czyli komu złożyć rezygnację jaki okres wypowiedzenia obowiązuje jak szukać nowych kandydatów na no miejsce , co w przypadku gdy następne zebranie w maju a nie zostanie zgłoszona żadna kandydatura. A odnośnie nie przyjęcia planu gospodarczego na 2011 rozumiem ze zarząd nie ma prawa wydawać żadnych pieniędzy?

Komentarze

  • Opcje
    acabanacaban Użytkownik
    edytowano listopada -1
    U nas zebranie dopiero bedzie 28 marca a już są wydawane pieniądze bez uchwał.Czy jest to normalne w swietle prawa.
  • Opcje
    IKSIIKSI Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Chyba masz na mysli przewodniczącego zebrania. W mojej wspólnocie nie ma przewodniczącego zarządu - wszyscy członkowie są równi. Jeżeli jeden rezygnuje - jak mi się wydaje powinien poinformować tych, którzy go wybrali i złożyć stosowne oświadczenie na pismie- to pozostaje jeszcze dwóch. Zarząd w dalszym ciągu istnieje i nic się nie zmienia. Dopóki uchwała nie zostanie podjęta obowiązuą zaliczki na pozziomie ostatnio podjętej. nawet jeżei uchwała byłaby podjeta to jest jeszcze 6 tygodni na jej zaskarżenie. Dopiero po tym termionie najlepiej uchwałę stosować.
  • Opcje
    siweckisiwecki Użytkownik
    edytowano listopada -1
    skory przewodniczący złożył rezygnację na zebraniu czyli przed gronem właścicieli to nie ma tu do czego się przyczepić.
    jeżeli prócz tego członka który zrezygnował są jeszcze inni członkowie zarządu to oni reprezentują wspólnotę.
    kandydatów najlepiej szukać spośród grona właściciele a zgodnie z prawem może to być każda osoba fizyczna czyli nawet Chuck Noriss o ile się zgodzi i go wybierzecie.

    odnośnie wydawania pieniędzy to wg. mnie Zarząd nie może wydawać pieniędzy tylko z funduszu remontowego.
    rachunki z tytułu zawartych umów na dostarczenie wody, wywóz nieczystości, sprzątanie, konserwacji itp. musi regulować na bieżąco - nie wyobrażam sobie tego inaczej.
  • Opcje
    EDDIEEDDIE Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] IKSI:[/cite]Chyba masz na mysli przewodniczącego zebrania. W mojej wspólnocie nie ma przewodniczącego zarządu - wszyscy członkowie są równi. Jeżeli jeden rezygnuje - jak mi się wydaje powinien poinformować tych, którzy go wybrali i złożyć stosowne oświadczenie na pismie

    Rezygnacja członka zarządu nie musi być złożona na piśmie. Wystarczy zwykła forma ustna złożona na zebraniu w obecności członków wspólnoty.
    Zarząd w dalszym ciągu istnieje i nic się nie zmienia. Dopóki uchwała nie zostanie podjęta obowiązuą zaliczki na pozziomie ostatnio podjętej. nawet jeżei uchwała byłaby podjeta to jest jeszcze 6 tygodni na jej zaskarżenie. Dopiero po tym termionie najlepiej uchwałę stosować.

    Uchwałę stosuje się z chwilą jej podęcia, chyba że inaczej wynika z jej treści. Termin 6 tygodni odnosi się tylko i wyłącznie do czasu na zaskarżenie uchwały.
    Art. 25

    1. Właściciel lokalu może zaskarżyć uchwałę do sądu z powodu jej niezgodności z przepisami prawa lub z umową właścicieli lokali albo jeśli narusza ona zasady prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną lub w inny sposób narusza jego interesy.

    1a. Powództwo, o którym mowa w ust. 1, może być wytoczone przeciwko wspólnocie mieszkaniowej w terminie 6 tygodni od dnia podjęcia uchwały na zebraniu ogółu właścicieli albo od dnia powiadomienia wytaczającego powództwo o treści uchwały podjętej w trybie indywidualnego zbierania głosów.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.