Dodatkowe opłaty dla zarządu i administratora
krzysia
Użytkownik
W rozliczeniu finansowym mojej wspólnoty widnieją pozycje: opłata za zbieranie głosów pod uchwałą - 130 zł (tyle zapłacono dodatkowo administratorowi) oraz 500 zł za nadzór techniczny nad pracą docieplenia dachu. Płacimy oczywiście administratorowi za jego usługi, dodatkowo płacimy 300 zł miesięcznie (netto) jednej osobie z zarządu. Czy to nie przesada, żeby dopłacać jeszcze za takie czynności? Czy nie powinno wynikać to z obowiązków administratora i zarządu? W umowie z administratorem jest napisane: "prowadzenie nadzoru i kontroli nad realizacją umów podpisanych przez wspólnotę".
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Warto to omówić na zebraniu. Z drugiej strony, jeżeli wynegocjowaliście Państwo bardzo niską stawkę za administrowanie, to być może doliczane są kwoty za każdą dodatkową czynność?
W rezultacie wspólnota może rzeczywiście przepłacać.
Jak im się nie chce to wspólnota wtedy buli. A może to były koszty korespondencji - wysyłki kart do głosowania?
Za nadzór inwestorki płaci się odrębnie niż za administrowanie, to nie ma nic wspólnego z "nadzorem i kontrolą wykonywania umów "
Czy "nadzór inwestorski" jest wtedy, kiedy wspólnota inwestuje? Czy docieplenie części budynku to inwestycja? Pieniądze za usługę pobrane były z funduszu remontowego.