opłata za wywóz śmieci przy nieczynnym lokalu użytkowym
PODJEMIOLA
Użytkownik
witam
proszę o odpowiedź: czy zarząd wspólnoty mieszkaniowej gdy lokal użytkowy należący do wspólnoty jest nieczynny, nie prowadzona w nim jest żadna działalność gospodarcza może odmówić zgody na odstąpienie od naliczania comiesięcznych kosztów za wywóz odpadów komunalnych -wywóz śmieci
Ryszard Todek 502 443 501
proszę o odpowiedź: czy zarząd wspólnoty mieszkaniowej gdy lokal użytkowy należący do wspólnoty jest nieczynny, nie prowadzona w nim jest żadna działalność gospodarcza może odmówić zgody na odstąpienie od naliczania comiesięcznych kosztów za wywóz odpadów komunalnych -wywóz śmieci
Ryszard Todek 502 443 501
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Uważam, że sam zarząd nie może podjąć takiej decyzji bez zwykłej uchwały właścicieli
Nie ma podstaw prawnych do zwalniania niektórych współwłaścicieli z opłat na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej.
Regulamin nie określa "minimalnej ilości śmieci", lecz minimalną pojemność (wielkość) pojemników, w zależności od ilości mieszkańców / użytkowników.
z regulaminu:
Odpady komunalne, które nie są zbierane w sposób selektywny, należy gromadzić w pojemnikach lub kontenerach wyłącznie do tego celu przeznaczonych, o minimalnej pojemności, uwzględniającej następujące normy (przy częstotliwości wywozu raz na dwa tygodnie):
1) dla budynków mieszkalnych 0,015 m3 na mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik 0,11 m3 na każdą nieruchomość;
u nas po batalii z lokalami użytkowymi , rozliczamy koszty wywozu odpadów na zużycie zimnej wody w lokalu ...
Dokładnie tak, wspólnota jest rozliczana z tego ile zamówi pojemników bez względu na swoje wewnętrzne przepisy (regulacje wynikające z uchwał).
Wydaje mi się, że brak jest podstaw do zwolnienia z opłat, tym bardziej, że w kontenerach umieszczane są śmieci pochodzące nie tylko od właścicieli lokali, ale również związane z nieruchomością wspólną, czy podrzucane przez sąsiadów.
Niebawem jednak te problemy powinny się skończyć, ponieważ w związku z planowaną nowelizacją ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach - gminy będą mogły przejąć obowiązek wywozu nieczystości.
Właściciele z kolei zapłacą "podatek śmieciowy" i podrzucanie utraci sens. Dobrym pomysłem byłoby również przejęcie obowiązku odśnieżania chodników położonych przed nieruchomościami, ponieważ właściciele często nie wywiązują się z tego obowiązku.
Z mojego doświadczenia wynika coś zupełnie odwrotnego.
Poza tym jak teraz właściciel sie nie wywiązuje, to straż miejska wali mandat wspólnocie. A jak się zmieni na podatek, to straż (należąca do miasta) swojemu pracodawcy mandaty będzie wystawiała? Już to widzę
Ilość pojemników, ilość wywozów w miesiącu można zawsze skorygować.
Wspólnota jest rozliczana z kosztów wywozu odpadów z części wspólnych , bo tam są one składowane.
Też tak uważam.
Wspólnota jest rozliczna zgodnie z regulaminem, który obowiązuje na terenie gminy, stosownie do liczby zamieszkałych osób.
Jak chcesz przepłacać to rób tak dalej. Ja wolę płacić za to co wywożą, a nie od rejestrowego statystycznego łebka.
U mnie statystycznie wychodzi cztery pojemniki 1100 litrów raz w tygodniu , a w umowie jest trzy, bo tyle na razie wystarcza.
Zarządca: prezentujesz typowe stereotypowe myślenie, rodem z komunalki.
W razie kontroli wspólnota musi wykazać ile zamawia pojemników i czy spełnia kryteria określone w regulaminie.
Na szczęście to czysta teoria, w życiu zwycięża (w tym temacie) zdrowy rozsądek
Nie miałaś jeszcze takiej kontroli?
U mnie jest określona stawka za ilość osób zamieszkujących w budynku. Proste i sprawiedliwe.
Jak co roku straż Gminna kontroluje wspólnotę. I nic. Przychodzą spisują protokół i idą sobie. Niech mi udowodnią, że zamiast trzech kubełków ma być cztery ? Wspólnota nie prowadzi ewidencji ludności zamieszkującej lecz ewidencje właścicieli lokali, a właściciel lokalu nie ma obowiązku podawana ile osób zamieszkuje w jego lokalu. Przy normach Gminnych wspólnoty przepłacają za wywóz ok 1/4 - 1/3 To bogatą wspólnotą jesteście , sponsorem składowiska odpadów.
Tak wg zasad PiS jest sprawiedliwe ....
Sprawiedliwość we wspólnocie nie ma i być nie może.... chyba, że wszyscy mają tak samo , takie same lokale , takie same pomieszczenia przynależne, tak samo wykorzystują te lokale , itd. Jak zwykle niedoinformowany ... ale tio normalka
Nie rozumiem aluzji o bogactwie wspólnoty, ale nie interesuje mnie twoje pojęcie o sprawiedliwości w temacie rozliczania śmieci w naszej wspólnocie. Najważniejsze, że nasza wspólnota przyjęła to za najlepsze rozwiązanie i zgodnie uważa to rozwiązanie za najbardziej sprawiedliwe.
"Sposób rozliczania wywozu nieczystości determinują akty prawa miejscowego. Art. 4, ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 roku zawiera delegację ustawową do ustalenia przez radę gminy regulaminu utrzymania czystości i porządku. Regulamin ten określa m.in. zasady dotyczące wymagań w zakresie średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach, liczby osób korzystających z tych urządzeń i częstotliwości pozbywania się odpadów komunalnych. Akt ten nakłada na właścicieli obowiązek pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie w wymaganiami określonymi w regulaminie gminnym. Nadzór nad jego wykonywaniem sprawuje wójt (burmistrz, prezydent). W ramach nadzoru osoby upoważnione przez ten organ dokonują kontroli właścicieli nieruchomości, na ich żądanie właściciel winien okazać umowę na odbieranie odpadów komunalnych i dowody zapłaty za tę usługę. Kontrolujący ustalają także czy ilość wywozów nieczystości, którą zleca właściciel zgodna jest z przepisami regulaminu danej gminy. Jeżeli wyniki kontroli wykażą, że wspólnota mieszkaniowa zamawia zbyt małą liczbę wywozów - wójt (burmistrz, prezydent) nakaże usunięcie nieprawidłowości.
Akty prawa miejscowego liczbę wywozów nieczystości z budynków wielorodzinnych uzależniają od liczby mieszkańców. Zarządzający nieruchomością przy ustalaniu kosztów wywozu nieczystości winien w szczególności sprawdzić jakie wymogi obowiązują w danej gminie. Przykładowo w Warszawie podstawę określenia liczby wywozów stanowi wielkość 0,05 m3 jako średnia ilość odpadów komunalnych wytwarzanych w ciągu tygodnia przez jedną osobę zamieszkującą na terenie nieruchomości. W Krakowie, zgodnie z gminnym planem gospodarki odpadami, jako średnią ilość odpadów komunalnych wytwarzanych przez statystycznego mieszkańca w ciągu tygodnia, przyjmuje się 5 kg, co odpowiada 20-35 dm3. Częstotliwość opróżniania pojemników w budynkach wielorodzinnych w Krakowie ustalono jeden raz w tygodniu dla budynków wielorodzinnych w zabudowie zwartej oraz dwa razy w tygodniu dla budynków wielorodzinnych w zabudowie wielopiętrowej."
Więcej w artykule: Rozliczanie kosztów utrzymania lokali przez wspólnotę mieszkaniową
Artykuł na stronie czasopisma Zarządca Portal Informacyjny:
http://www.zarzadca.pl/komentarze/75-finanse/572-rozliczanie-kosztow-utrzymania-lokali-przez-wspolnote-mieszkaniowa
- A pokazałeś, że są jeszcze inne sposoby płacenia za wywóz odpadów z części wspólnych (osłon śmietnikowych) i powiedziałeś, że to wspólnota sama decyduje co i ile razy ...
Jak znam życie pewnie nie , bo po co sobie życie umilać , najlepiej przepłacać za wywóz odpadów ....i cieszyć się, że wspólnota przyjęła to za dobrą monetę :bigsmile::bigsmile::bigsmile:
Akty prawa miejscowego określają tylko, ile pojemników i jakiej wielkości ma zamówić właściciel / zarządca i jak często mają być one opróżniane w zależności od ilości osób mieszkających w budynku. Ale to nie ma nic wspólnego z rozliczaniem kosztów wewnątrz wspólnoty mieszkaniowej. Ilość osób jest tylko umownie przyjętym wskaźnikiem, służącym do oszacowania ilości odpadów, a nie kosztów ich wywozu, a tym bardziej nie do ustalenia sposobu rozliczenia tych kosztów we wspólnocie.
Nie jest prawdą, jak sugeruje autorka, że z algorytmu przyjętego przez radę gminy wynika wymóg rozliczania tych kosztów według ilości osób. Koszt, "wygenerowany" zgodnie z tymi zasadami jest ponoszony przez wspólnotę (o ile to wspólnota jest stroną umowy o wywóz odpadów) i dzielony pomiędzy właścicieli lokali zgodnie z uchwałą, podjętą w tej wspólnocie: od udziału, od ilości osób, od lokalu itp.
Wilkowyje, produkujesz się i produkujesz i nic z tego nie wynika.
Udowodnij mi proszę w jaki sposób przepłacamy za wywóz śmieci albo zakończ tego typu wywody.
Natomiast zgodnie z art 13pkt 1odpady pochodzące z poszczególnych lokali ponoszą ich właściciele i wspólnota rozlicza ich proporcjonalnie do powierzchni lokali przyjmując algorytm rozliczania do ilości mieszkańców i powierzchni lokali. Jeżeli przyjmie rozliczanie do ilości osób to opłaty będą wyższe, jeżeli przyjmą do powierzchni lokali opłaty będą niższe.
Koszty wynikają jak wiadomo od wartości kosztów wywozu wg faktur i konieczna jest przy tym analiza w stosunku do roku poprzedniego ponieważ występują zmiany cen i stawki opodatkowania.
W celu obniżenia kosztów wywozu wprowadzono segregacje dwu pojemnikową w większości wspólnot i jeżeli będzie 80% ilość frakcji suchej nad frakcją mokrą koszty będą znacznie mniejsze.
Natomiast Regulaminy gminne wykazują średnie wskażniki wytwarzania odpadów przez mieszkańców które w zasadzie są zawyżone ale służą one jedynie do wyliczenia ilości pojemników oraz ich częstotliwości wywozu w skali miesiąca.
Jeżeli w wspólnocie występują lokale użytkowe powinny one użytkować odrębne wydzielone miejsce do składania swoich odpadów lub podpisywać indywidualne umowy o ich wywóz.
Natomiast jeżeli rozlicza je wspólnota łącznie to rozlicza ich proporcjonalnie do powierzchni lokalu użytkowego i lokali mieszkalnych i zgodnie z art.12 pkt.3 dokonuje podwyższenia wskażnika kosztów utrzymania części wspólnej o krotną stawkę z dokonanych wyliczeń przez Zarząd lub zarządcę co do ilości zwiększonych ilości wytwarzanych odpadów przez poszczególne lokale użytkowe, które będą miały odrębne wskażniki utrzymania kosztów zarządu nieruchomością wspólną
Natomiast w stosunku do lokali mieszkalnych może rozliczać do ilości osób lub powierzchni użytkowej lokali.
Powyższe rozważania są już nieaktualne ponieważ Ustawa o odpadach nakłada obowiązek opłat w zależności jak gmina określi sposób opłaty -czy od osob, czy od powierzchni lokalu, czy od gospodarstwa.
Lokale użytkowe będą odrębnie rozliczane na innych zasadach przyjętych przez gminę -ale opłaty jak wiecie będą znaczne wyższe.Pzdrawiam
- sorry ale nie masz pojęcia co przeczytałeś w tych artykułach i nie wiesz co piszesz.
UoWL w żadnym miejscu nie nakazuje czegokolwiek rozliczać wg. powierzchni lokali.
Mylisz też ustawę o odpadach z ustawą o utrzymaniu porządku w gminach.
Pisał o tym dwa lata temu ciut wyżej w tym wątku >owner<: Czym innym są opłaty ponoszone przez wspólnotę związane z usuwaniem śmieci ze wspólnego śmietnika na NW w danej wspólnocie a czym innym rozliczanie takich kosztów na właścicieli wewnątrz wspólnoty - tu właściciele decydują uchwałą jak chcą być rozliczani. Z racji tej że wywóz śmieci następuje z NW i jest kosztem zarządu związanym z utrzymaniem NW (a nie z produkcją śmieci w lokalach) - pole manewru jest ograniczone bo koszty takie UoWL nakazuje rozliczać udziałami.
Zainteresuj się trochę prawnymi rozwiązaniami i orzeczeniami sądów na stronach internetowych., a więc nie siej i nie zarzucaj komuś nieznajomości zagadnienia jak Sama ich nie pojmujesz.Pozdrawiam.
Właściciel ma obowiązek 1) ponosić wydatki związane z utrzymaniem jego lokalu, 2)uczestniczyć w kosztach zarzadu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej.
Wspólnota jest więc właścicielem nieruchomości wspólnej, a nie jest poszczególnych lokali.Kiedy kupuje media tj, woda, ciepła, wywóz odpadów, które sa dostarczane do całego budynku należy uznać że kupuje je :1) dla siebie -czyli dla części wspólnej, 2) dla innych - czyli do poszczególnych lokal, a więc powinna rozliczać się z właścicielami lokali.
Wspólnota działa jako typowy pośrednik w zakresie zakupu mediów dla lokali. Dalej możesz zapoznać się z treścią artykułu Rozliczanie mediów we wspólnocie Stelli Brzeszczyńskiej ADMINISTRATOR.info nr 7-8/2009 lub w innych informacjach, a jest ich sporo.Ja również zwróciłem Tobie uwagę i nadal twierdzę - nie pisz bzdur.Pozdrawiam
Natomiast powstałe odpady wytwarzane przez lokale mieszkalne lub użytkowe opłacają za swoje odpady w stosunku do ilości osób zamieszkałych lub do powierzchni użytkowej lokali. Rozliczanie musi być dokonane do rzeczywistych kosztów zapłaconych za dana usługę w tym przypadku za odpady komunalne - śmiecie- wg Faktur wywożącego odpady. Koszty dzielone są w stosunku do ilości osób które przebywają na określonej powierzchni swojego mieszkania a więc proporcjonalnie do powierzchni użytkowej wspólnoty mieszkaniowej.Jeżeli w wspólnocie mieszkaniowej znajdują się lokale użytkowe to również ich powierzchnia zaliczana jest do całkowitej powierzchni wspólnoty mieszkaniowej.
Ponieważ w przypadku zarządcy nie chce się mu rozliczać śmieci powstałych z części wspólnej to rozlicza je łącznie i proporcjonalnie do ilości osób i powierzchni lokali.
Poproś swojego zarządcę o Regulamin rozliczania mediów i tam będą wykazane zasady ich rozliczania. Tak czy inaczej zawsze będą rozliczone wg faktur dostawcy usług i muszą być zbilansowane zaliczki pobrane od właścicieli z kosztami wykonanej usługi, a nadwyżki lub niedopłaty rozliczone również z właścicielami.Koszty te są wykazane w sprawozdaniach finansowych a wynik winien wynosić zaliczki pobrane od właścicieli = fakturom-Kosztom dokonanej usługi.
Twoja prośba do Admina potwierdza że niewiele wiesz o rozliczaniu co mi bardzo przykro pisać o tym stanie dywagacji. Nie jest to bez sensu ponieważ jeżeli część właścicieli lokali mieszkalnych nie dokonują segregacji odpadów to ci co segregują swoje odpady i tak będą ponosić większe opłaty co jest do udowodnienia w systemie segregacji dwu pojemnikowej a powinni płacić mniej.
Potwierdza to nowa Ustawa o odpadach która nakazuje gminom dokonywania segregacji i określenia ich zasad dotyczących opłat i w przypadku nie używania lokalu tj kiedy nikt w nim np. nie zamieszkuje właściciel aby nie ponosić kosztów jest zobowiązany do zawiadomienia gminę o tym fakcje.
Problem teraz wyniknie co z odpadami powstającymi z nieruchomości wspólnej i jak je rozliczy Wspólnota Mieszkaniowa do której i Ty należysz i jeżeli nie będzie W Twoim lokalu nikt zamieszkiwała to jakie poniesiesz opłaty za część wspólną i pytanie kto tu przekręca.Pozdrawiam również Admina.
A co do kontroli Gminy do tej pory była ważna umowa zawarta przez Wspólnotę i posiadała pojemniki nie ważne ile i do jakiej frakcji ale były.
Teraz Wspólnota musi złożyć deklarację czy będzie segregować odpady - opłata będzie mniejsza, czy nie będzie segregować -opłata będzie większa.,
kontrolę będzie sprawował wywożący odpady i urzędnicy gminy. Jeżeli jeden z mieszkańców nie będzie segregował śmieci i potwierdzą to osoby kontrolujące yo wszyscy będą płacić za odpady nie segregowane. A więc BIEDRONECZKO wykasuj wszystko co Ci się nie podoba bo i tak zmuszona będziesz do segregacji swoich śmieci w nowym systemie gospodarowania śmieciami lub nie- oto jest pytanie? Pozdrawiam.
Napisałeś taką b_zdurę: Zacytowłam ci treść art. 12 ust.2 na dowód, że napisałeś nieprawdę bo UoWL w żadnym punkcie nie nakazuje jakiegokolewiek rozliczania wg. powierzchni lokali (obojętnie mieszkalnych czy użytkowych).
Twoje stwierdzenie że art. 12 ust. 2 o tym mówi jest oczywistą nieprawdą i kłamstwem i jako uczestniczka tego forum nie życzę sobie aby takie klamstwa istniały w rzeczywistości forumowej, stąd prośba do Admina - dalej aktualna.
Nie moja wina, że nie rozróżniasz pojęcia "powierzchnia użytkowa" od pojęcia "wg. udziałów" - ja ci tylko zwracałam uwagę a ty dalej nic, idziesz w zaparte.
O rozliczaniu usługi pod nazwą wywóz śmieci z terenu nieruchomości wspólnej w świetle nowej ustawy nie dyskutuję z tobą bo nie rozumiesz wogóle zagadnienia a co dopiero rozliczanie kosztów tego wywozu z właścicielami we wspólnocie. "Mój zarządca" nie wie co to jest regulamin rozliczania mediów - jako właściciele opracowaliśmy jedyny we wspólnocie regulamin rozliczania kosztów ciepła, przyjeliśmy go uchwałą i zarząd go realizuje. Do rozliczania śmieci (utrzymania porządku na terenie NW) nie potrzeba regulaminu bo reguluje to UoWL.
W związku z powyższym poczytaj sobie poniżej zasady ogólne rozliczania usług i stosowania zasady rozliczania proporcjonalnej do powierzchni lokali.
Pozdrawiam życząc Tobie zrozumienia w ogóle tegoż zagadnienia.
Zasady ogólne
Rozliczanie usług eksploatacyjnych
Decyzje niezgodne z przepisami w ogóle nie mogą być podejmowane (art. 58 kc). A gdyby przypadkiem zostały podjęte, byłyby od początku nieważne. Zgodnie z art. 12 ust. 2 uwl pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu wydatków związanych z jej utrzymaniem, a w części przekraczającej te potrzeby przypadają właścicielom lokali w stosunku do ich udziałów. W takim samym stosunku właściciele lokali ponoszą wydatki i ciężary związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej w części nieznajdującej pokrycia w pożytkach i innych przychodach. Skoro zaś, zgodnie z art. 3 ust. 3 uwl udział właściciela lokalu wyodrębnionego w nieruchomości wspólnej odpowiada stosunkowi powierzchni użytkowej lokalu wraz z powierzchnią pomieszczeń przynależnych do łącznej powierzchni użytkowej wszystkich lokali wraz z pomieszczeniami do nich przynależnymi, opłaty na utrzymanie nieruchomości wspólnej powinny być wnoszone proporcjonalnie do powierzchni lokali. Zasada ta wynika bezpośrednio z przepisów ustawy, nie może więc być zmieniona aktem niższego rzędu – statutem wspólnoty mieszkaniowej. Niemniej jednak właściciele lokali mają zgodną z prawem drogę zmiany przytoczonych wyżej zasad. Drogę tę otwiera art. 18 ust. 1 uwl: Właściciele lokali mogą w umowie o ustanowieniu odrębnej własności lokali albo w umowie zawartej później w formie aktu notarialnego określić sposób zarządu nieruchomością wspólną, a w szczególności mogą powierzyć zarząd osobie fizycznej albo prawnej. A zatem właściciele lokali mogą zawrzeć umowę zmieniającą określone w ustawie zasady ponoszenia kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej. Umowa taka powinna zostać zaprotokołowana przez notariusza w formie aktu notarialnego, a następnie zgłoszona do sądu prowadzącego księgi wieczyste w celu wpisania zmienionych zasad do księgi wieczystej nieruchomości. Wpisanie tych zmienionych zasad do księgi wieczystej umożliwi każdemu potencjalnemu nabywcy lokalu zapoznanie się z systemem finansowania nieruchomości wspólnej w danym budynku (art. 18 ust. 1-3 uwl). W przypadku braku wpisów tego typu każdy ma prawo domniemywać, że we wspólnocie mieszkaniowej obowiązują zasady standardowe, określone w ustawie o własności lokali[26].
Zgodnie z art. 13 uwl właściciel zobowiązany jest do uczestniczenia w kosztach zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej. Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności wydatki na remonty i bieżącą konserwację, opłaty za dostawę energii elekrtycznej i cieplnej, gazu i wody, w części dotyczącej nieruchomości wspólnej oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę, ubezpieczenia, podatki. W rachubę mogą wchodzić także inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali, a także wydatki na utrzymanie porządku i czystości oraz wynagrodzenie członków zarządu lub zarządcy. Kontrowersyjne jest słowo „w szczególności”, które wskazuje na otwarty charakter katalogu zawartego w tym przepisie. Kontrowersje co do obowiązku uiszczania pewnych opłat wynikają po części z samego pojęcia „kosztów zarządu nieruchomością wspólną”. Przez nieruchomość wspólną rozumie się grunt oraz części budynku i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli poszczególnych lokali. Dlatego właściciel, który ma wątpliwości co do słuszności opłat, w pierwszej kolejności powinien sprawdzić, czy opłata dotyczy rzeczywiście nieruchomości wspólnej. Np. opłata za garaż może być nałożona błędnie na wszystkich właścicieli lokali, gdy tymczasem garaż w danym budynku stanowi odrębną nieruchomość lokalową i koszty jego utrzymania powinny obciążać współwłaścicieli garażu jako odrębnego lokalu. To samo może dotyczyć innych obiektów występujących często na tzw. osiedlach zamkniętych, np. basenu, klubu dla mieszkańców, ogrodu czy recepcji. Stan prawny tych obiektów będzie przesądzał zatem, kto jest zobowiązany do partycypowania w kosztach ich utrzymania. Zarządca może narzucać operatora kablówki i pobierać w jego imieniu opłaty zarządzając nieruchomością. Pewne opłaty wynikają z zawartych umów – przykładowo z operatorem telewizji kablowej, telefonii lub Internetu, a także z dostawcami mediów. Część tych opłat dotyczy nieruchomości wspólnych, część zaś obciąża indywidualnie właścicieli.
Mowią o tym poniższe art.
"...Art. 14. Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
4) wydatki na utrzymanie porządku i czystości..."
Usuwanie śmieci ze śmietnika wspólnego oraz tych porozwalanych wokół, to także m.in. nic innego jak utrzymanie czystości na terenie NW.
"...Art. 12.
2... do ich udziałów. W takim samym stosunku właściciele lokali ponoszą wydatki i ciężary związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej..."
- i art. pomocniczy:
"...Art. 17. Za zobowiązania dotyczące nieruchomości wspólnej odpowiada... każdy właściciel lokalu - w części odpowiadającej jego udziałowi w tej nieruchomości..."
Jeżeli dalej chcesz toczyć ten "jednostronny i nierówny dialog" to przytocz zapis jakiegokolwiek art. UoWL mówiący o rozliczaniu jakichkolwiek kosztów wg. powierzchni lokali mieszkalnych czy użytkowych czy też wg. osób.
Jeżeli takiego artykułu nie znajdziesz to ..nie zawracaj już głowy swoimi dywagacjami i wyobrażeniami.
---
p.s. to jest moja ostatnia polemika z tobą, dalej niech dyskutują (jeżeli mają ochotę) pozostali (wszyscy w tym wątku jak wynika z wpisu) którym zarzuciłeś nieznajomość UoWL.