Umowa o zarzadzanie
IKSI
Użytkownik
Został powołany zarzad w trybie art 20. Zarząd powierza zarzadzanie jednemu z członków zarządu. Czy ma ktoś wzór umowy?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
http://www.zarzadca.pl/wzory-uchwal-i-umow/umowy/630-umowa-o-zarzadzanie-(administrowanie)-nieruchomoscia-wspolna
albo
http://www.oferty.net/prawo/doce/umowy/Umowa o zarzadzanie nieruchomoscia.doc
Umowa o zarządzanie zawarta z osobą bez licencji jest nieważna.
Uchwała Sądu Najwyższego z dnia 17.07.2007, III CZP 69/07
http://www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ic/III-CZP-0069_07.pdf
;umowy z firmami, operacje finansowe - jako Zarząd. Wiem ,że jest to "dziwne" ale przez 5 lat nie udalo mi się nikogo namówić do Zarządu. Takie jest życie.
Co do wątku. Temat wielokrotnie wałkowany, a mimo to nierozumiany.Na czym polega istota pytania IKSI? Zarząd chce przekazać zarządzanie osobie ze swojego grona, i co "zniknąć"? Zarząd pozostaje Zarządem. Jak pozostali zrezygnują to ten jeden pozostanie jako Zarząd jednoosobowy. Chcą zmienić sposób zarządu? Zapraszają notariusza na zebranie, on będzie wiedział co robić.
Co do stanowiska ownera. Przyznam ,że brak mi sił i chęci. Nie można przekonać kogoś ,który uważa ,że wie wszystko.
Umowę o zarządzanie można zawrzeć wyłącznie z osobą, posiadającą licencję zawodową zarządcy nieruchomości.
Umowa o zarządzanie zawarta z osobą bez licencji jest nieważna.
To jest prawda w sytuacji jaką rozpatrywal SN - jest to nieprawda w tej sytuacji zgłoszonej przez IKSI
Uogn dotyczy pewnych zasobów mieszkalnych. Trzeba ją przeczytać ze zrozumieniem, i wszystkie jej paragrafy. Jak się jeden ominie , to następuje swoboda interpretacji. A propos , nie rozumiem jaki był sens posta ownera na pytanie IKSI? Pragnienie błyśnięcia wiedzą o orzeczeniach SN? Chyba jednak chęć dogonienia EDDIEGO w rankingu. POWODZENIA.
Moim zdaniem przy Zarządzie jednoosobowym , do podpisania umowy o administrowanie nieruchomością wspólną , powinni zostać, uchwałą właścicieli lokali , wybrani pełnomocnicy do reprezentowania wspólnoty jako podmiotu (dwóch - trzech właścicieli lokali) , którzy zostaną umocowani w uchwale właścicieli lokali do podpisania umowy o administrowanie w imieniu wszystkich współwłaścicieli nieruchomości.
Twój "interes" nie musi być zgodny z interesem wspólnoty i na odwrót.
MirekL - Dla sprawy "lojalnościowej" dalszy ciąg zostawię dla siebie...
A wystarczyło przeczytać posta EDDIE-go - podał on linki do umów o zarządzanie.
Jeżeli członek zarządu, o którym pisze IKSI, ma licencję, to taką umowę można zawrzeć.
Jeżeli licencji nie ma, to umowa będzie nieważna.
Nie trzeba łamać prawa jak MirekL, który dokonuje czynności prawnych sam ze sobą w imieniu wspólnoty mieszkaniowej, nie mając do tego umocowania (art. 108 kc). Wystarczy uchwałą wybrać zarząd jednoosobowy i przyznać mu wynagrodzenie.
(...) przeczytaj sobie dokładnie przepisy, wszystkie również te na końcu ustaw.Jak dojdziesz do art. 190 uogn.
Art. 190. Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się do gospodarowania nieruchomościami bezpośrednio przez właściwe organy, Agencję Nieruchomości Rolnych, Wojskową Agencję Mieszkaniową, Agencję Mienia Wojskowego oraz do zarządzania nieruchomościami bezpośrednio przez ich właścicieli lub użytkowników wieczystych, a także przez jednostki organizacyjne w stosunku do nieruchomości oddanych tym jednostkom w trwały zarząd.
Mój przypadek podalem jako ciekawostkę. Wspólnota "zatrudniając" zarząd staje się pracodawcą. I tu zaczynają się problemy, Jak ktoś nie wierzy niech się przejdzie do ZAKŁADU UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH. Prawde powiedziawszy wymusza to zatrudnienie księgową/ego, bardzo często jedynie do podpisania dokumentu.Jeżeli złamałem prawo, to tak jakby ktoś przeszedl na czerwonym świetle na skrzyżowaniu . Ale wstyd!:bigsmile:
[align=right](...) Admin[/align]
O ile mi wiadomo, właścicel nie musi posiadać licenji, by zarządzać swoją nieruchomościa.
Wzór umowy który podałm Edi jest o zarządzanie z zarządcą zewnętrznym , który posiada licencję.
Jeżeli jednak strony decydują się na określony rodzaj umowy, to muszą przestrzegać zasad, rządzących taką kategorią umów. Gdyby wspólnota zdecydowała się zatrudnić któregoś z właścicieli na umowę o pracę, to podlegałaby wszystkim przepisom prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Podobnie jest z każdym innym rodzajem umów nazwanych. Każdy z nich pociąga za sobą określone konsekwencje prawne, podatkowe itp. Wolny wybór.
Pierwszy wzór umowy ze strony zarzadca.pl tak, a drugi wzór jest dowolny, może być również z osobą fizyczną bez licencji.
Rozumiem, że jeden z członków zarządu wybranego poprzez art 20 może sprawować zarządzanie - rozumiem , że może to robic bez umowy. Ale jeżeli jeden członek zarządu przejmuje na siebie pewne obowiązki, to powinno to być przelane na papier, by pozostali członkowie zrządu nie ponosili odpowiedzialności za nieswoje decyzje???
jak to powinno bć rozwiązane?
Propozycja - trzymajmy się Szanowni Państwo meritum spraw. Dziwne spory niczemu nie służą.
Niestety w przypadku braku umowy w formie pisemnej trudno będzie egzekwować ustalenia, zakres obowiązków, itp., a przede wszystkim odpowiedzialność za ewentualne nieprawidłowości w zarządzaniu.
Przeczytałeś mój post z przed 21 godzin? Masz jakieś pytania? Chyba nie. Odnoszę wrażenie ,że nie wiesz o co chodzi? Teraz rozumiem Twoją intencję, jeden z zarządu chce pracować więcej od pozostalych. Ale Zarząd pozostaje. Chwala mu za to. Uchwalcie więc "Regulamin wewnętrzny pracy zarządu", w którym wyszczególnicie zadania i obowiązki członków. Ale zapamiętajcie raz na zawsze, on nie ma prawa podejmować samodzielnych decyzji. W zarządzie wieloosobowym potrzeba co najmniej dwóch podpisów.
Szkoda ,że nie czytasz moich postów. Mój przykład to wręcz wzorcowe rozwiazanie Twojego problemu.:bigsmile:
Tylko, że to nadal będzie uchwała właścicieli a nie umowa pomiędzy wspólnotą a członkiem zarządu, z drugiej jednak strony skoro przystępuje do działania, tzn. że się zgodził na takie warunki.
Moim zdaniem zarząd może zawrzeć umowę o administrowanie (zlecenie) z członkiem zarządu będącym właścicielem lokalu, jego status podatkowy nie ulegnie zmianie (będzie rozliczał swoje wynagrodzenie na takich samych zasadach jak pozostali członkowie zarządu będący właścicielami lokali).
Wspólnoty nie może przy zawieraniu umowy reprezentować członek zarządu, z którym zawierana jest umowa.