Brak dostępu do zaworów i liczników

KangooKangoo Użytkownik
edytowano czerwca 2011 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam,
szukałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, znalazłem podobne tematy ale jednak nie do końca mi odpowiadające, dlatego założyłem ten temat.
Problem jest następujący:
mam mieszkanie własnościowe w budynku wielolokalowym, z tego co się orientuję (nie znam się na tym do końca :P) to zarządca jest zewnętrzny wybrany przez Wspólnonę Mieszkaniową. Na klatce schodowej na każdym z pięter wydzielone jest "Pomieszczenie techniczne" w postaci szachtu, w którym znajdują się zawory ciepłej i zimnej wody oraz c.o. wraz z licznikami wody i ciepła dla lokali z danego piętra.
Moje pytanie brzmi: czy Zarządca ma prawo zabronić mi dostępu do takiego pomieszczenia (nie chce udostępnić mi klucza) skoro znajdują się w nim zawory odcinające wodę do mojego lokalu?
Jeśli tak to co w przypadku np. chęci wymiany baterii wannowej lub - co gorsza - awarii?
Jak mi się zacznie lać woda w mieszkaniu to za nim powiadmomię zarządcę i za nim on się u mnie pojawi z kluczem mieszkanie będzie już zalane.
Kto w takiej sytuacji pokryje moje straty zarówno finansowe jak i niefinansowe (chodzi mi o czas remontu, napraw itp.)

Ponadto mam jeszcze drugi mniejszy problem niejako wiąrzący się z pierwszym: liczniki elektryczne do poszczególnuych lokali są umieszczone w szafkach w piwnicy, jednak szafki mają drzwiczki pełne więc nie jestem w stanie sprawdzić stanu licznika.
Czy w takiej sytuacji Zarządca nie powinien mi udostępnić klucza w celu odczytu licznika?

Komentarze

• Opcje
    EDDIEEDDIE Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wraca temat co należy do części wspólnej, a co nie. Śliski temat:wink: