Wykup gruntu

11aw1111aw11 Użytkownik
edytowano czerwca 2011 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam
Nasza Wspólnota mieści się na 3 działkach. Generalnie podatki płacę do Urzędu Miasta i Urzędu Marszałkowskiego. Postanowiliśmy wykupić grunt bo ostatnia szansa na skorzystanie ze zniżek. Oto jaką informację przekazał nam Zarząd:

1. Gmina - hale garażowe. Nie przysługują zniżki przy wykupie, gdyż dotyczą tylko mieszkań. Cena gruntu nie mniej niż 800zł za metr kwadratowy.
2. Wojewoda - budynek właściwy. W tej chwili nie ma możliwości wykupu, ze względu na nieuregulowany stan prawny działki.
3. Droga dojazdowa - Skarb Państwa. Sytuacja jak wyżej.

Czy faktycznie zniżki są tylko pod mieszkania?
Po za tym jaki grunt (ile metrów) jet pod halą a jaki pod mieszkaniem które jest na piętrze?
Chyba że sprawa dotyczy parkingów naziemnych (mamy takie i takie).

Nie jestem prawnikiem, ale dziwi mnie też ten Skarb Państwa, skoro dzierżawę wieczystą płacimy do Gminy i Wojewody (to chyba przedstawiciel Skarbu Państwa) to skąd nagle oddzielna 3 strona przy wykupie gruntu?

Komentarze

• Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Tak zniżki są tylko na lokale mieszkalne.
    Dlaczego stan prawny działki jest nieuregulowany? Z jakiej przyczyny, jak to tłumaczy wojewoda?

Odnośnie gruntu wspólnoty, to jakie były na ten temat zapisy w akcie notarialnym zakupu lokalu? W jakim konkretnie gruncie nabył Pan udział związany z prawem własności lokalu?
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] 11aw11:[/cite]Nasza Wspólnota mieści się na 3 działkach.

1. Gmina - hale garażowe. Nie przysługują zniżki przy wykupie, gdyż dotyczą tylko mieszkań. Cena gruntu nie mniej niż 800zł za metr kwadratowy.
    2. Wojewoda - budynek właściwy. W tej chwili nie ma możliwości wykupu, ze względu na nieuregulowany stan prawny działki.
    3. Droga dojazdowa - Skarb Państwa. Sytuacja jak wyżej.