Uchwała w trybie indywidualnego zbierania głosów
Taja
Użytkownik
Witam,
Mam do Państwa pytania
1. Czy uchwała podejmowana w trybie indywidualnego zbierania głosów właścicieli lokali musi być podpisana przez Zarząd Wspólnoty
2. Czy właściciele powinni otrzymać pismo wyjaśniające podjęcie takiej uchwały
Proszę o szybka odpowiedź
Taja
Mam do Państwa pytania
1. Czy uchwała podejmowana w trybie indywidualnego zbierania głosów właścicieli lokali musi być podpisana przez Zarząd Wspólnoty
2. Czy właściciele powinni otrzymać pismo wyjaśniające podjęcie takiej uchwały
Proszę o szybka odpowiedź
Taja
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Po głosowaniu obiegiem wszyscy właściciele dostają zawiadomienie o wyniku głosowania.
Jak głosowanie rozstrzygnęło się na zebraniu - powiadomień nie ma.
Jednak jeśli przez jakieś przeoczenie zarząd wm wyników nie podpisze, to nie znaczy, że taka uchwała nie jest ważna.
Nie, pisma wyjaśniającego nie muszą dostarczać właścicielom lokali . Zarząd zobowiązany jest przesłać treść przyjętej uchwały. Nie musi podawać wyniku głosowania.
Jeżeli uchwała jest podjęta na zebraniu właścicieli lokali (uzyskała ustawową większość) uchwalę podpisuje Przewodniczący zebrania i komisja skrutacyjna.
Gdy trzeba dozbierać głosów , zarząd potwierdza wynik uzyskany w drodze indywidualnego zbierania głosów i potwierdza obowiązywanie uchwały.
Czy w uchwale podejmowanej na zebraniu wspólnoty mieszkaniowej powinno być napisane w jakiej wysokości proporcjonalnie do udziałów właściciele pokryją koszty remontu (remont dachu wynosi 15 tys. a na f. remontowym maja tylko 5 tys). Może ktoś z Państwa ma wzór takiej uchwały
Proszę o odpowiedź
Taja
Każdy pokrywa koszty na utrzymanie NW według posiadanych udziałów, to określa UWL:
Jeśli chodzi ci o dopłatę tych brakujących 10000zł, to liczenie jest łatwe, mnożysz 10000zł przez procent udziału każdego właściciela i wychodzi kwota do zapłaty przez każdego.
Np. 10000zł x 1,56% = 156zł
Inna sprawa z tym, jak za ten remont zapłacić, gdy kasy brakuje. Kredyt? Jednorazowa wpłata?
To w uchwale wpisać można. I można też, że kredyt (suma) z banku X lub jednorazowa wpłata do dnia... termin.
np. Kwota /Koszt remontu dachu razy udział w nieruchomości wspólnej z aktu notarialnego minus wpłata na FR.
Każdy właściciel niech sobie policzy.