nadwyżka
anet1
Użytkownik
na koniec 2008 mielismy 4000,00 zł nadwyżki , na zebraniu uchwałą oddalismy sobie - właścicielom pieniążki a potem drugą uchwałą przekazaliśmy na fundusz remontowy czy tak może być ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
https://forum.zarzadca.pl/teczka_zarzadcy/7/przekazanie-nadwyzek-10072009
Tak teoretycznie pytam, bo jestem zwolenniczką przeksięgowywania nadpłaty na f.remontowy
Sygnatura: IBPBI/2/423-1659/12/09/CzP, Data: 24.03.2010, Organ: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
Istota interpretacji: „Czy wspólnota mieszkaniowa od kwoty nadpłaty powstałej na kartotece ma zapłacić zaliczkę podatku dochodowego od osób prawnych z chwilą wypłacenia tej kwoty byłemu właścicielowi?”
.....Odnosząc przedstawiony wyżej stan prawny do stanu faktycznego ujętego we wniosku należy stwierdzić, że dochód stanowiący nadwyżkę zaliczek wnoszonych przez byłego właściciela lokalu mieszkalnego na pokrycie bieżących kosztów utrzymania nieruchomości nad kosztami, pozostałą z rozliczenia rocznego, a przeznaczoną do zwrotu właścicielowi lokalu mieszkalnego, nie może korzystać ze zwolnienia na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 44 updop, bowiem nie jest on przeznaczony na cele związane z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych lecz do zwrotu byłemu członkowi Wspólnoty. Podkreślić także należy, że norma wynikająca z art. 17 ust. 1 pkt 44 ww. updop stanowi formę ulg podatkowych, które stanowią wyjątek od zasady równości i powszechności opodatkowania. Tym samym powinna być interpretowana w sposób niezwykle precyzyjny i ścisły. Niedopuszczalne jest stosowanie wykładni rozszerzającej."
http://www.zarzadca.pl/interpretacje-podatkowe/888-izba-skarbowa-katowice-zwrocona-nadplate-nalezy-opodatkowac-.html