Inspektor budowlany w administracji
krzysia
Użytkownik
Czy administratorzy muszą zatrudniać: 1. zawodowego zarządcę, 2. inspektora budowlanego (ew. rzeczoznawcę budowlanego). Jeśli tak, to jaka jest ich funkcja i jakie muszą spełniać minimalne wymagania, jeśli idzie o licencję i wykształcenie (ew. doświadczenie)? Czy ich opinie są wiążące dla zarządu wspólnoty?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Administrator przysyła na inspekcję, np. w związku z planowanym remontem, inspektora, którego zatrudnia. Administrator interpretuje UoWL, powołując się na swoje kompetencje - kieruje nim bowiem zawodowy zarządca.
Administrator nie jest od interpretacji UWL, on ma obowiązek ją przestrzegać. Administrator ma takie kompetencje, jakie wyznaczy mu zarząd wspólnoty. Nie ma znaczenia, czy administrator zatrudnia zawodowego zarządcę, czy nie.
Inspektor zatrudniony przez administratora będzie moim zdaniem mało wiarygodny. Zdecydowanie lepiej by było gdybyście jako zarząd wybrali inspektora z zewnątrz. To wspólnota wybiera inspektora, a nie administrator.
W jakim konkretnie celu potrzebny wam jest inspektor?
To źle się dzieje, jakie jest stanowisko zarządu, czy pozostali właściciele nie mają zastrzeżeń?
Nie , nie musi. jeżeli to robi to jest to punkt dla niego, że profesjonalnie podchodzi do obowiązków zarządzania nieruchomością. Dobry inspektor w "zasobach" zarządcy /administratora to cenna rzecz dla wspólnoty
Powinni mieć uprawnienia w poszczególnych branżach (nr branży ma na pieczątce, którą się posługuje przy wydawaniu opinii) Są jednym z możliwych źródeł wiedzy w danym temacie. Opinie przez nich wydawane są wykładnią "zerową" dla Wspólnoty. Pomijam twoją sugestię, że zarządca i inspektor działają na szkodę ogółu właścicieli ( nie mulić z interesami jednostki - właściciela lokalu)
Tacy, my Polacy, jesteśmy... w każdej dziedzinie ziemskiego życia :sad: