zaliczka na wywóz śmieci
atominside
Użytkownik
Właściciel lokalu użytkowego, zwrócił się z prośbą o nieobciążanie go za wywóz smieci, argumentując, że lokal jest zamknięty i w tej chwili nie jest prowadzona działalność gospodarcza ( opłaca czynsz pomniejszony o smieci). Jak rozwiązać problem opłaty za wywóz śmieci w tym lokalu??? Dostęp do śmietnika ma przecież przez cały czas i Wspólnota nie jest w stanie skontrolować czy wyrzuca śmieci czy nie.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Art. 12.2. Pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu wydatków związanych z jej utrzymaniem, a w części przekraczającej te potrzeby przypadają właścicielom lokali w stosunku do ich udziałów. W takim samym stosunku właściciele lokali ponoszą wydatki i ciężary związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej w części nie znajdującej pokrycia w pożytkach i innych przychodach.
Zwolnienie z opłat jednego współwłaściciela oznacza, że pozostali będą ponosić większe opłaty. Zarząd nie ma uprawnień, żeby "zwalniać" kogoś z obowiązków nałożonych ustawą. Nie wystarczy też uchwała w tej sprawie.
Jeżeli natomiast wszyscy się na to zgodzą (100% udziałów), to nie ma problemu.
Odmówić temu właścicielowi zwolnienia go z opłaty za śmieci na podstawie UWL rozdział 3 art. 12 pkt. 2 (patrz: post Posesji)
Właściciel nie może wykonywać takich ruchów (w takich decyzjach brylują Gminy i WAM taktując lokale własnościowe jako lokale czynszowe) . Opłata zaliczkowa jest pewnego rodzaju ryczałtem w związku z posiadaniem lokalu w danej wspólnocie i związanym z tym udziałem.
To wspólnota nalicza jego wymiar (wysokość) na podstawie obowiązujących uchwał właścicieli lokali. Jednostronne obniżanie przez właścicieli wyznaczonych opłat zaliczkowy burzy Plan gospodarczy na dany okres obrachunkowy.(może wspólnocie zabraknąć kasy na opłaty usługodawców)
W opisywanym przypadku, aby zapewnić płynność finansową wspólnoty należałoby podnieść opłaty pozostałym współwłaścicielom.
Jeśli jeden z właścicieli prowadzi działalność gospodarczą, to może na użytek działalności mieć własny pojemnik na śmieci i opłacać jego wywóz samodzielnie, a wspólnota może wtedy go zwolnić z opłat za śmiecie "wspólnotowe". Nie będzie problemu ze sprawą jego obecności lub nieobecności w lokalu.
Ktoś tutaj powinien nauczyć się czytać ze zrozumieniem.
Takie rozwiązanie jest bardziej korzystne dla wspólnoty, gdyż prowadząc działalność (w większości przypadków) produkuje się znacznie więcej śmieci. Właściciel przedsiębiorca płacić wtedy będzie oddzielnie tylko za siebie, pozostali właściciele za siebie według udziałów.
Właściciele ponoszą opłaty za wywóz a nie składowanie na częściach wspólnych odpadów. To wspólnota jest decydentem, jak ten problem rozwiąże .
Ja jestem przeciwnikiem dowolności (indywidualne) umów na dostawę usług dotyczących cześć wspólnych. Robi się przez to bajzel we wspólnocie.