zakres czynności zarządu do zwolnienia z VAT
zufila
Użytkownik
Czy zarządca może mieć w zakresie obowiązków i faktycznie wykonywać obsługę zleceniobiorców wspólnoty (ZUS) i zmieścić to w ramach usługi zarządzania zwolnionego z VAT? Czy wypełnianie (nie podpisywanie, a fizyczne wypełnianie) innych deklaracji (CIT-8, PIT-4/11) jest w ramach zarządu?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Jaką konkretnie usługę miałby w ramach zarządzania wykonywać?
Tak, jednak są to czynności doradztwa podatkowego, o ile miałby je wykonywać zarządca w ramach umowy.
Może to dorzucić, ale ovatowane? Czy tylko jak ma uprawnienie doradcy podatkowego/usługowego prowadzenia ksiąg?
Chodzi mi o fizyczne (ręcznie bądź komputerowo) wypełnienie deklaracji ZUS, PIT-4R, PIT-11, CIT-8.
Jeśli zaś w umowie jest wyodrębnione oddzielne wynagrodzenie za usługi księgowe to należy te usługi objąć podatkiem VAT.
Uprawnienia są konieczne w przypadku świadczenia usług księgowych/doradztwa podatkowe nawet jak są cześcią składową usługi głównej.
Członkowie zarządu uprawnień nie muszą mieć
Żeby ewentualnie stwierdzać, że to zarząd wypełnił deklarację nie może tego mieć administrator w zakresie obowiązków, chociaż jakby (ten administrator) nie złożył w US to i tak byłby winny dla zarządu choć oficjalnie na żadnym papierze nie obarczył go tym obowiązkiem.
Pomijam nieliczne przypadki firm gdzie są uprawnienia do zarządzania nieruchomościami i usługowego prowadzenia ksiąg/doradztwa podatkowego.
Więc jak to jest u większości?
Wielu Zarządów uparcie twierdzi że Wsólnota nie ma obowiązku prowadzenia księg rachunkowych. Ustawa o CIT wprost nakłada obowiązek prowadzenia ewidencji księgowej na potrzeby wyliczenia podstawy opodatkowania CIT.
Zarząd Wspóloty może oczywiście wypełnić CIT, ZUS ale na podstawie czego?!!! Na podstawie ewidencji ksiegowej którą prowadzi???? no właśnie Zarządca i to jest już zakres usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Niektóre tuzy - księgowi nie wiedza co to znaczy określenie ewidencja pozaksięgowa która została wprowadzona w 1995 roku wraz z ustawą o własności lokali i uparcie wmawia, że wspólnoty muszą prowadzić ewidencję księgową zgodnie z ustawą o rachunkowości. ( brak tzw "wiosłowania pod prąd" wiedzy biegłych księgowy w zakresie obsługi WM). Próby narzucania WM dokumentacji czysto bilansowych wynikających z ewidencji budżetowych to ich specjalność.
Niektóre tuzy - księgowi nie wiedza co to znaczy określenie ewidencja pozaksięgowa która została wprowadzona w 1995 roku wraz z ustawą o własności lokali i uparcie wmawia, że wspólnoty muszą prowadzić ewidencję księgową zgodnie z ustawą o rachunkowości. ( brak tzw "wiosłowania pod prąd" wiedzy biegłych księgowy w zakresie obsługi WM). Próby narzucania WM dokumentacji czysto bilansowych wynikających z ewidencji budżetowych to ich specjalność.[/quote]
KubaP a który artykuł ustawy o własnośc lokali mówi iż wspólnota musi być podatnikiem CIT?????!!!! Żaden, a jedneak Wspólnota jest podatknikiem a dokłądnie musi być. Tak samo ustawa o CIT mówi o prowadzeniu ewidencji księgowej. ustawa o WL jest fatalnie napisana i ktoś nie przewidział obciążeń publiczno prawnych jakim podlega Wspólnota.
by ta nie traciła na wartości , coś przeciwnego niż urzędnicze zarządzanie nieruchomością) i narzucenia "kajdan podatkowych" jakby WM była
typowym podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą !!!!, tak jak to robią Spółdzielnie Mieszkaniowe.
Jeżeli, ktoś podchodzi do tematu z takiego punktu widzenia, jest w wielkim błędzie.
Taka powinna być rola państwa i tak zaczęto to robić w 1994 roku , ale urzędasom się to nie spodobało więc kręcili, mącili, gmerali by zagmatwać sprawy związane z funkcjonowaniem wspólnoty mieszkaniowej a przez to uzależnić jej funkcjonowanie od nich - urzędników US ( np wpisanie UoWL w ustawę o spółdzielczości)
Wspólnota działa w oparciu o środki finansowe już raz opodatkowane, ale to jest jeszcze mało dla interpretatorów prawa podatkowego.
Czy w twojej rodzinie, gdzie na jej "utrzymanie" robicie zrzutkę fiskus pragnie się dobrać do tej kasy pochodzącej z rzutki?
A jaka jest wg Ciebie różnic między ewidencją księgową a pozaksięgową?
" Przepisy ustawy o rachunkowości, zwanej dalej "ustawą", stosuje się, z zastrzeżeniem ust.
3, do mających siedzibę lub miejsce sprawowania zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
5) jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem spółek, o których mowa w
pkt 1 i 2"
Jedynie formalizm, w przypadku pozaksięgowej wspólnota sama określa reguły jej prowadzenia, oczywiście nie jest przy tym dowolna, winna być prowadzona w taki sposób, aby można było uzyskać niezbędne dane.
Dla mnie ewidencja pozaksięgowa oznacza, że to ogól właścicieli tworzących wspólnotę ustala reguły prowadzenia zapisów księgowych poprzez podjęcie stosownych uchwał, a zewnętrze prawo nie ma nic do powiedzenia np. ustawa o rachunkowości, która narzuca jednolite formy zapisów i ewidencjonowania oparte na jednolitym wzornictwie.
Ewidencja pozaksięgowa ma być zrozumiała dla jak największej rzeszy właścicieli lokali, a nie wypełniać zachcianki urzędników od bilansów.