zaliczka na koszty eksploatacyjne i koszty administr.budynkiem
anka1
Użytkownik
Witam mam pytanie odnosnie placenia zaliczki na koszty eksploatacyjne i koszty administr.budynkiem czy te koszty kazdy ponosi sa one przymusowe?Bo tak szczerze mowiac to nawet nie wiem na co te pieniadze u nas w wspolnocie ida:)Prosze o informacje na ten temat.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
https://forum.zarzadca.pl/wiki/sprawozdanie_finansowe
A na co idą pieniądze powinnaś się dowiedzieć właśnie ze sprawozdania (przykładowy link ci podałam). Takie sprawozdanie obowiązkowo wspólnota robi raz do roku i przekazuje właścicielom
Ile lokali jest w twojej wspólnocie, więcej niż 7? Bo jak mniej, to inna para kaloszy
Wysokość zaliczek właściciele sami sobie określają w uchwale.
W takiej uchwale mogą również być zaliczki na opłaty eksploatacyjne czy administracyjne (kwestia nazewnictwa jest nieistotna) w zakresie utrzymania nieruchomości wspólnej a w sumie nazywane zaliczką na koszty zarządu.
Uchwała powinna doprecyzować co wchodzi w te koszty i na co są przeznaczone zaliczki zgodnie z art. 22 ust.3 ppkt.3, 8 i 10 UoWL.
Jeżeli taka uchwała jest i tak zadecydowaliście to jest niejako przymus a właścicwie obowiązek ponoszenia tych kosztów przez każdego właściciela wynikający z art. 12 ust.2; art. 13 i 14 UoWL.
Po zakończeniu roku jako właściciele macie możliwość dokładnego zapoznania się jak wyglądały rzeczywiste koszty i wtedy można sprawdzić na co poszły lub ewentualnie zażądać wyjaśnień od zarządu.
Trochę inaczej sprawa może wygladać przy małej wspólnocie.
Proszę uściślić co oznacza "sami naprawiamy" - czyli jak się żarówka przepali to kto pierwszy zauważy kupuje i wymienia czy jakaś zrzutka jest najpierw itd.
Zaliczki płacimy miesiecznie ale nie zależy to od ilości osób zamieszkujących w lokalu, tylko od powierzchni lokalu, która to stanowi podstawę do obliczenia udziału każdego właściciela.