zaliczka na koszty eksploatacyjne i koszty administr.budynkiem

anka1anka1 Użytkownik
edytowano października 2011 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam mam pytanie odnosnie placenia zaliczki na koszty eksploatacyjne i koszty administr.budynkiem czy te koszty kazdy ponosi sa one przymusowe?Bo tak szczerze mowiac to nawet nie wiem na co te pieniadze u nas w wspolnocie ida:)Prosze o informacje na ten temat.

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] anka1:[/cite]Witam mam pytanie odnosnie placenia zaliczki na koszty eksploatacyjne i koszty administr.budynkiem
    UOWL nie przewiduje takich kosztów a co za tym idzie takich zaliczek.
    czy te koszty kazdy ponosi sa one przymusowe?
    Na tak zadane pytanie odpowiedź jest jedna, TAK są przymusowe.
    Bo tak szczerze mowiac to nawet nie wiem na co te pieniadze u nas w wspolnocie ida:)Prosze o informacje na ten temat.
    Zacznij od lektury ustawy o własność lokali (UoWL - link masz w mojej stopce)
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    nawet nie wiem na co te pieniadze u nas w wspolnocie ida:)
    Na przykład na takie coś:
    https://forum.zarzadca.pl/wiki/sprawozdanie_finansowe
  • Opcje
    anka1anka1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Koziorozka ten link co podalas to nie wiem o co kaman:) sami naprawiamy jak sie cos zepsuje bo jabysmy mieli czekac na prezesa i jego decyzje to bysmy mieli na glownym korytarzu syf i malarie:)jak sie zarowka spali to sami ja wkrecamy samozamykacz sami kupilismy uszczelki do dzrzwi wejsciowych tez sami zalozylismy takze szczerze mowiac nie wiem na co te wydatki zwane kosztami administr.budynkiem tj.miesiecznie za 2 osoby 25,38zl i koszty zaliczki na koszty eksploatacyjne tj.13,73 za 2 osoby.Nie sa i sa to pieniadze ale niech cos z nimi zrobia skoro placimy.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ponawiam anka1 zacznij
    Zacznij od lektury ustawy o własność lokali (UoWL - link masz w mojej stopce)
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano października 2011
    sami naprawiamy jak sie cos zepsuje
    Fajnie, ale wspólnota powinna wam za tę żarówkę czy uszczelki zwrócić pieniądze
    A na co idą pieniądze powinnaś się dowiedzieć właśnie ze sprawozdania (przykładowy link ci podałam). Takie sprawozdanie obowiązkowo wspólnota robi raz do roku i przekazuje właścicielom
    Ile lokali jest w twojej wspólnocie, więcej niż 7? Bo jak mniej, to inna para kaloszy
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Anka 1: to (...) nie wiem na co te pieniądze u nas w wspólnocie idą
    To się zapytaj Pana Prezesa. Nie są to sumy o które warto kruszyć kopie ale warto poznać rozliczenie tych kosztów. Czy oprócz Pana Prezesa jest jeszcze ktoś w Zarządzie ?
  • Opcje
    daarekdaarek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zakładam anka1, że mieszkasz w dużej wspólnocie (Pan Prezes nawet jest).
    Wysokość zaliczek właściciele sami sobie określają w uchwale.
    W takiej uchwale mogą również być zaliczki na opłaty eksploatacyjne czy administracyjne (kwestia nazewnictwa jest nieistotna) w zakresie utrzymania nieruchomości wspólnej a w sumie nazywane zaliczką na koszty zarządu.
    Uchwała powinna doprecyzować co wchodzi w te koszty i na co są przeznaczone zaliczki zgodnie z art. 22 ust.3 ppkt.3, 8 i 10 UoWL.
    Jeżeli taka uchwała jest i tak zadecydowaliście to jest niejako przymus a właścicwie obowiązek ponoszenia tych kosztów przez każdego właściciela wynikający z art. 12 ust.2; art. 13 i 14 UoWL.
    Po zakończeniu roku jako właściciele macie możliwość dokładnego zapoznania się jak wyglądały rzeczywiste koszty i wtedy można sprawdzić na co poszły lub ewentualnie zażądać wyjaśnień od zarządu.
    Trochę inaczej sprawa może wygladać przy małej wspólnocie.
    Proszę uściślić co oznacza "sami naprawiamy" - czyli jak się żarówka przepali to kto pierwszy zauważy kupuje i wymienia czy jakaś zrzutka jest najpierw itd.
  • Opcje
    EDDIEEDDIE Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] anka1:[/cite]Koziorozka ten link co podalas to nie wiem o co kaman:) sami naprawiamy jak sie cos zepsuje bo jabysmy mieli czekac na prezesa i jego decyzje to bysmy mieli na glownym korytarzu syf i malarie:)jak sie zarowka spali to sami ja wkrecamy samozamykacz sami kupilismy uszczelki do dzrzwi wejsciowych tez sami zalozylismy takze szczerze mowiac nie wiem na co te wydatki zwane kosztami administr.budynkiem tj.miesiecznie za 2 osoby 25,38zl i koszty zaliczki na koszty eksploatacyjne tj.13,73 za 2 osoby.Nie sa i sa to pieniadze ale niech cos z nimi zrobia skoro placimy.

    Zaliczki płacimy miesiecznie ale nie zależy to od ilości osób zamieszkujących w lokalu, tylko od powierzchni lokalu, która to stanowi podstawę do obliczenia udziału każdego właściciela.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Anka 1: miesięcznie za 2 osoby 25,38 zł i koszty zaliczki na koszty eksploatacyjne tj.13,73 za 2 osoby
    Jaką powierzchnię użytkową ma twoje mieszkanie ? Kto wymyślił te stawki ? Wy właściciele, czy Pan Prezes ? Ile łącznie (miesięcznie) płacisz za koszty zarządzania nieruchomością wspólną ? Ile wynoszą opłaty za ciepło (c.o.) i za ciepłą wodę użytkową (koszt 1 m3 c.w.u.)?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.