wspólnota mieszkaniowa
21061946
Użytkownik
Mam pytanie czy na zebraniu rocznym zarząd wspólnoty ma obowiązek przedstawić koszty tzn kwoty jakie wydano na środki czystości, remonty ,itp .Proszę o odpowiedz.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Pisemne sprawozdanie zarządu wraz ze sprawozdaniem finansowym a więc rozliczeniem wszelakich kosztów (art. 30 ust.2 pkt 3 UoWL) powinno zostać przesłane każdemu właścicielowi na tydzień przed zebraniem razem z zawiadomieniem o zebraniu aby każdy właściciel mógł sobie sprawdzić jego rzetelność, zastanowić się, opracować ewentualne pytania, propozycje do zarządu na zebranie itd.
Środki czystości to chyba przesada, ale tu masz przykład takiego sprawozdania
https://forum.zarzadca.pl/wiki/sprawozdanie_finansowe
Remonty w wielu wspólnotach rozlicza się oddzielnie, ale także dokładnie wylicza: co konkretnie zrobiono i ile każdy remont oddzielnie kosztował
O szczegóły trzeba pytać przed zebraniem u osoby, która prowadzi ewidencję pozaksięgową wspólnoty.
Moim zdaniem na to pytanie należy odpowiedzieć twierdząco, zarząd ma obowiązek wykazać na zebraniu wszystkie koszty, nawet te najmniej istotne. W planie gospodarczym natomiast z praktycznych względów grupuje się koszty, np. taki koszt jak sprzątanie wykazywany w sprawozdaniu finansowym, to są zwykle zarówno koszty sprzątania, jak zakupu środków czystości.
a dokumenty będą przywożone "ciężarówką" (z tego co proponuje Zarządca , Zarząd WM musi być przygotowany na wszytko...paranoja) ....
Po to jest te siedem dni przed zebraniem, że każdy właściciel ma prawo zapytać w samym "źródełku" , "prześlinić" papiery księgowe, ect
Tych faktur nie ma tak dużo, nawet w bardzo licznych wspólnotach, skoro zarząd na zebraniu omawia sprawozdanie, to musi wykazać koszty.
Wystarczy jak będzie zestawienie tych kosztów w sprawozdaniu. Do sprawozdania ciężarówki nie potrzeba, tylko rozsądna i myśląca głowa.
W sprawozdaniu powinno być, że wydano na środki czystości np. 795,47 zł a planowano 800,00 zł.
Jeżeli któregoś właściciela interesują faktury (ile rolek papieru toaletowego i po ile kupiono) to niech sobie sprawdza w ramach obowiązków wynikających z art.29 ust. 3 UoWL tam gdzie dokumentacja jest przechowywana (prowadzona). Zarząd nie ma obowiązku referować na zebraniu faktur tylko sprawozdanie zarządu.
tak omawia, te które zostało przesłane czyli koszty ogólne w danej pozycji . Nigdy nie mówi się, co się na to składa.
Uważam, że nonsensem byłoby podawanie, ile wymieniono żarówek, klamek czy ile kluczy dorobiono , ile wkładek do drzwi wymieniono , proszku do mycia czy płynu do okien zakupiono, płynu zapachowego do mycia klatek schodowych...ect. bo to rozmywa istotę zebrań sprawozdawczych i przypomina mi okres "gomułkowski"...:bigsmile: (7 godzinne wystąpienia)
Jak kogoś to interesuje, co ukrywa się pod przykładową kwotą 233 852 zł w pozycji zakup EC ( kotłownia lokalna) ma możliwość przed zebraniem to sprawdzić w "źródełku". - u Administratora NW czy w Zarządzie WM
a jak będzie odwrotnie, że zaplanowano 800 zł, a wydatkowano 810 zł ...? to co wtedy ... chyba prokurator ... E....
I godzinę przed zakończeniem zebrania odbiór tych dokumentów, bo pani Zosi jedna faktura gdzieś zniknęła. Może jej nie dostała? A może pan Waldek, co to brał na chwilę jej nie oddał? To ile tych listów poleconych wysłaliśmy?
Fruwasz w obłokach Zarządco i czasem ci tego zazdroszczę
Zarządco, pozwól, że powstrzymam się od komentarza...
[align=right](...) admin[/align]
Nie wolno przynosić dokumentów na żadne zebranie - to moja praktyczna rada jak ktoś nie chce mieć kłopotu ...
(...)