sprawozdanie

jehoannahjehoannah Użytkownik
edytowano grudnia 2011 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam. Mam pytanie. Do końca grudnia wspólnota jest u obecnego zarządcy, a od 1 stycznia zmieniają na nowego. Kto powinien przygotować i sporządzić dokumenty ksiegowe na zebranie roczne WM? (bilan sprawozdanie, rozliczenia indywidualne)

Komentarze

  • Opcje
    daarekdaarek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    "Starego" zarządcę to nic już nie obchodzi - wszelkie dokumenty księgowe przekazuje na koniec roku protokolarnie (powinien) nowemu.
    W sytuacji gdy jest zarząd wspólnoty a zarządca tzw. administratorem sprawa jest jeszcze prostsza.

    p.s. Bardzo proszę nie używać zwrotu "wspólnota jest u...".
    Właściciele tworzacy wspólnotę są samodzielni, samorządni, niezawiśli, niezależni...itd.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Obowiązkiem starego jest sporządzić sprawozdanie. Przekazuje materiały wraz ze sprawozdaniem. Grzecznie by było, żeby jego przedstawiciel przyszedł na zebranie i odpowiedział na pytania dot. tego sprawozdania.
  • Opcje
    daarekdaarek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pytanie było kto powinien przygotować dokumenty finansowe na zebranie roczne (w marcu) - oczywistym jest że starego nic to już nie obchodzi. Obowiązkiem nowego jest uzyskać wszystkie potrzebne dane do zarządzania.
    To co stary powinien przekazać (rozliczenia, bilans, sprawozdanie itp.) przekazał z końcem roku nowemu.
    Też chciałbym żeby wszyscy zarządcy byli tak grzeczni.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    daarek, ależ ty jesteś dokładny ;)
    jeho - stary wyliczy wszystko np. do 30 grudnia włącznie
    Jak w styczniu przyjdą faktury za grudzień np. za c.o., prąd, to nowy je dołączy i takie zbiorcze dane za 2011 przedstawi na zebraniu
  • Opcje
    daarekdaarek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Osobiście wolę aby (nie daj boże kiedyś) operował mnie chirurg bardzo dokładny a nie roztrzepaniec.:bigsmile:
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano grudnia 2011
    [cite] daarek:[/cite]Pytanie było kto powinien przygotować dokumenty finansowe na zebranie roczne (w marcu) - oczywistym jest że starego nic to już nie obchodzi.
    Obowiązkiem nowego jest uzyskać wszystkie potrzebne dane do zarządzania.
    Marzycie się znalazł....
    [cite] jehoannah:[/cite]Witam. Mam pytanie. Do końca grudnia wspólnota jest u obecnego zarządcy, a od 1 stycznia zmieniają na nowego.
    Kto powinien przygotować i sporządzić dokumenty ksiegowe na zebranie roczne WM? (bilans sprawozdanie, rozliczenia indywidualne)
    Uważam że sprawozdanie finansowe powinien przygotować "Stary zarządca" oraz informację dodatkową jeżeli taka jest niezbędna.
    "Stary" powinien rozliczyć media opomiarowane i przesłać do właścicieli lokali salda końcowe.

    Z takim saldem Nowy zarządca rozpoczyna swoją działalność na rzecz WM.
    "Nowy" przygotowuje zebranie od strony obsługi,- zawiadomienia, wynajem sali , ect. Nie można żądać od niego wyjaśnień rzeczy, w których nie "uczestniczył", bo nie zarządzał...

    Zarządców / Administratorów najlepiej zmieniać w miesiącu ... maju.
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] KubaP:[/cite]Uważam że sprawozdanie finansowe powinien przygotować "Stary zarządca" oraz informację dodatkową jeżeli taka jest niezbędna.
    "Stary" powinien rozliczyć media opomiarowane i przesłać do właścicieli lokali salda końcowe.
    Podzielam ten pogląd.
    Skoro umowa z dotychczasowym zarządcą trwa do końca roku, to jest oczywiste, że sprawozdanie finansowe oraz indywidualne rozliczenia z właścicielami powinien sporządzić "stary" zarządca, według stanu na dzień 31 grudnia 2011, czyli dzień, w którym on jeszcze świadczy swoją usługę.
    Nawet, jeżeli zarządca odchodzi w trakcie roku, to i tak powinien sporządzić rozliczenie - według stanu na ostatni dzień świadczenia usługi.
    Najlepiej taki zapis zawrzeć w umowie o zarządzanie, wtedy nie ma wątpliwości.
  • Opcje
    orsors Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jak w styczniu przyjdą faktury za grudzień np. za c.o., prąd, to nowy je dołączy i takie zbiorcze dane za 2011 przedstawi na zebraniu


    szczerze powiedziawszy trudno mi to sobie wyobrazić. W zasadzie "dołączenie" faktury za c.o. za grudzień może delikatnie rzecz ujmując "wywrócić" całe sprawozdanie - tj zmienić właściwie każde wyliczenie dotyczące mediów indywidualnych (podgrzanie wody i c.o.) i dotyczących części wspólnych - c.o. Każda kolejna faktura to kolejna zmiana.

    Jeśli nowy i stary zarządca pracują na tym samym oprogramowaniu to jeszcze może przejść - po prostu nowy rozliczy raz jeszcze, ale będzie miał bazę danych. Jeśli miałby wprowadzać jakiś stan pośredni żeby dopisać kilka faktur i w ten sposób uzyskać Bilans Zamknięcia na 31.12. to byłoby bardzo, bardzo nie fair.

    Dlatego też, podobnie jak przedmówcy uważam, że stary zarządca powinien sporządzić komplet dokumentów - z pełnym rozliczeniem, sprawozdaniem itd. nawet jeśli jakaś faktura dotrze w drugiej połowie stycznia.
  • Opcje
    daarekdaarek Użytkownik
    edytowano grudnia 2011
    A jak faktura spłynie dopiero w marcu?
    Co to za jakieś wymysły? Powtarzam, stary zarządca na dzień swojego odejścia (koniec roku) dokonuje rozliczeń i protokolarnie przekazuje nowemu z ewentualnymi uwagami (przy dobrej woli) czy wszystkie faktury spłynęły, czy są uwzględnione itp.
    The end - nic go więcej nie obchodzi dotychczasowa wspólnota.
    W marcu to on już będzie miał inną wspólnotę na głowie i nawet jak dzisięć faktur przyjdzie w poprzedniej wspólnocie to ma pełne prawo powiedzieć "pocałujta..wójta".
    W dużej wspólnocie jest przecież zarząd więc problem całkowice odpada a w małej ktoś też zwolnił starego i przyjął nowego więc jakaś grupa inicjatywna istnieje - to ich (właścicieli) problem.
    Nie słyszałem w dzisiejszych czasach o takich nadgorliwcach co społecznie, po kilku miesiącach znów pracują dla poprzedniego pracodawcy dzień czy dwa nawet.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jeśli nowy i stary zarządca pracują na tym samym oprogramowaniu to jeszcze może przejść - po prostu nowy rozliczy raz jeszcze, ale będzie miał bazę danych.
    Tak za friko? baza danych kosztuje , ktoś się nad tym napracował ... U starego zarządcy/Administratora takie bazy się trwale kasuje .... w archiwum pozostają tylko wydruki.
  • Opcje
    orsors Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Tak za friko? baza danych kosztuje , ktoś się nad tym napracował ... U starego zarządcy/Administratora takie bazy się trwale kasuje .... w archiwum pozostają tylko wydruki.

    To wszystko kwestia umowy, atmosfery rozstania i jego przyczyn i wielu, wielu innych... ;-). Osobiście nie widziałbym problemu aby taką bazę przekazać, ale to tylko moje zdanie...
    Co to za jakieś wymysły? Powtarzam, stary zarządca na dzień swojego odejścia (koniec roku) dokonuje rozliczeń i protokolarnie przekazuje nowemu z ewentualnymi uwagami (przy dobrej woli) czy wszystkie faktury spłynęły, czy są uwzględnione itp.

    Jeśli w umowie miał zapisany obowiązek rozliczenia roku i sporządzenia sprawozdania to KAŻDA faktura która wpłynie do czasu sporządzenia sprawozdania MUSI być uwzględniona. Ale ponownie - wszystko kwestia umowy, atmosfery etc...
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    co też ludziska nie wymyślą...punk widzenia zależy od siedzenia...
  • Opcje
    orsors Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP, po prostu kwestia etyki i tyle ;-)
  • Opcje
    jehoannahjehoannah Użytkownik
    edytowano listopada -1
    dziękuje
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.