Umowa między wspólnotami ( 3 w 1 kamienicy) na administrowanie
abik13@op.pl
Użytkownik
Witam,
Czy istnieje możliwość zawarcia umowy między wspólnotami ws. administrowania ? W naszej kamienicy są 3 klatki i 3 wspólnoty ( różna ilość mieszkań) Mamy to samo podwórze, ale osobne węzły, każdy remontuje swoją część itp.
Mam pytanie czy możemy zawrzeć umowę na administrowanie a później wybrać administratora budynku dla wszystkich 3 wspólnot.Domyślam się ,zę wstedy koszty administrowania będą mniejsze.
Na jakiej podstawie prawnej można to zrobić i czy wystarczy że zrobią to Zarządy czy każdy właściciel musi się zgodzić?
Abik
Czy istnieje możliwość zawarcia umowy między wspólnotami ws. administrowania ? W naszej kamienicy są 3 klatki i 3 wspólnoty ( różna ilość mieszkań) Mamy to samo podwórze, ale osobne węzły, każdy remontuje swoją część itp.
Mam pytanie czy możemy zawrzeć umowę na administrowanie a później wybrać administratora budynku dla wszystkich 3 wspólnot.Domyślam się ,zę wstedy koszty administrowania będą mniejsze.
Na jakiej podstawie prawnej można to zrobić i czy wystarczy że zrobią to Zarządy czy każdy właściciel musi się zgodzić?
Abik
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
A na czym opierasz swój wywód, że będą mniejsze , przecież to są trzy odrębne podmioty.?
Czy macie też w aktach notarialnych nieruchomości gruntową, czy budynek został sprzedany po tzw. obrysie?
Jak się 3 zarządy umówią na tego samego administratora, to ok.
Razem możecie wynegocjować mniejsze stawki za administrowanie i przeglądy, czyli to dobry pomysł
:bigsmile: :bigsmile::bigsmile::bigsmile: naiwośc nie zna granic ... a co ze sprzecznością interesów pomiędzy tymi wspólnotami? bo takie na pewno są. ....jednemu świeczkę a drugiemu ogarek ....to się nie sprawdza we wspólnotach.
Mam 2 mieszkania- w 1 to duża wspólnota ( nowe budownictwo, 250 mieszkań ) i o wiele niższe koszty administrowania ( 50 zł/mies) oraz to w opisanym zagadnieniu. Myślałam ,ze jeśli zawrzemy umowę tylko w zakresie administrowania to uda nam się uzyskać niższe stawki za administrowanie ( obecnie każdy właściciel płaci 150 zł/mies). Budynki mają podobne stany techniczne itp.
Nie widzę tu sprzeczności interesów- ten sam administrator obsługuje kilka kamienic po przeciwnej stronie a kilkadziesiąt budynków w mieście....
Co masz za te 50 zł i co masz za te 150 zł -???? bo to że na zaliczce są użyte te same nazwy nic takiego nie oznacza.
Poniżej pewnego poziomu wynagrodzenia zarządca nie zejdzie, w końcu ma też swoje koszty, a nakład pracy nie maleje wprost proporcjonalnie do powierzchni czy ilości lokali.
Jednak widzę racjonalne ziarno w Twoim pomyśle: dla zarządcy bardziej atrakcyjne może być zarządzanie trzema wspólnotami w jednym miejscu, w którym już jest obecny, niż taką samą liczbą wspólnot w różnych rejonach miasta. Możecie ponegocjować ws. obniżenia stawki, to nie boli.
Ciekaw jestem, jaki to niby, jest ten minimalny poziom wynagrodzenia za obsługę małej WM.?
twój populizm na mnie nie działa co innego na userki... walą pochwałami ile wlezie ....