POMOCY brak prądu i dziwne praktyki inwestora

SandaczoSandaczo Użytkownik
edytowano stycznia 2012 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam
Wraz z pozostałymi właścicielami zwracam się z prośba o odpowiedzi na poniższe problemy
czy taka umowa http://www66.zippyshare.com/v/47295935/file.html jest zgodna z prawem i ważna ?? firma nie ma licencji na zarządzanie pełnomocnik firmy przyniósł takie umowy nie było żadnego zebrania właścicieli
zakładamy wspólnote dopiero teraz ale firma budowlana straszy że jeżeli wybierzemy kogo innego na zarządce to zostawi wszystko co niedokończone i sami mamy sobie to zrobić min. część ocieplenia i bramę wejściową

drugi problem jest jeszcze poważniejszy
mieszkania są w kamienicy wcześniej był tu zakład zaopatrzenia mundurowego
inwestor zakupił kamienicę i przerobił na mieszkania
jest tylko jeden licznik prądu inwestor twierdził że do założenia indywidualnych liczników nie ma się co martwić prądem
ale chyba się przeliczył zażądał opłaty za ostatnie 6 mc
zapłaciliśmy kwotę którą chciał ponieważ odciął nam prąd
czy ma do tego prawo???
nie możemy w energetyce złożyć wniosku o licznik bo inwestor złożył wniosek o przyłącze do kamienicy 17 liczników ale go nie opłacił
co zrobić w tej sytuacji ???

Komentarze

  • Opcje
    TsudaTsuda Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wspólnoty się nie zakłada, macie akty i wpisy w księdze wieczystej macierzystej, więc wspólnota już jest.
    Teraz trzeba zwołać zebranie i wybrać zarząd.

    Uwagi do umowy:
    - nie jesteście lokatorami, ale właścicielami
    - nie wiadomo jako jest stawka na fundusz remontowy, bo opłaty za administrację i fundusz remontowy są w jednym worku ze stawką 2,5zł a wydatkowanie środków z funduszu jako czynność przekraczająca zwykły zarząd wymaga zgody właścicieli w formie uchwały.
    - nie wiadomo jakie składniki wchodzą w opłaty za administrację
    - par.5 "W przypadku niespodziewanej awarii, które] usunięcie przekracza zakres bieżących napraw a koszt przekracza zebrane środki funduszu remontowego Zarządzający ma obowiązek usunąć awarię i jej skutki." - jeśli przekroczy koszty napraw bieżących i funduszu remontowego to z jakich środków zarządzający to pokrywa?
    - termin ustawowy płatności to 10-ty każdego miesiąca a nie 5-ty
    - wpłaty zaliczek dokonuje się na konto wspólnoty a nie prywatnej firmy
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] Sandaczo:[/cite]

    inwestor zakupił kamienicę i przerobił na mieszkania
    jest tylko jeden licznik prądu inwestor twierdził że do założenia indywidualnych liczników nie ma się co martwić prądem
    ale chyba się przeliczył zażądał opłaty za ostatnie 6 mc
    zapłaciliśmy kwotę którą chciał ponieważ odciął nam prąd
    czy ma do tego prawo???
    nie możemy w energetyce złożyć wniosku o licznik bo inwestor złożył wniosek o przyłącze do kamienicy 17 liczników ale go nie opłacił
    co zrobić w tej sytuacji ???

    Jakiego okresu dotyczą te rachunki za prąd, czy wydano wtedy pozwolenie na użytkowanie obiektu (chodzi mi o to czy tam stawki budowlane).
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    SandaczoSandaczo Użytkownik
    edytowano listopada -1
    rachunki od lipca czy było pozwolenie ciężko stwierdzić mieszkania sprzedawał a ludzie się wprowadzali
  • Opcje
    jaxjax Użytkownik
    edytowano listopada -1
    UUUUUU..... Od czego zacząć...?
    Pierwsze pytanie... macie akty notarialne...? Jeśli tak to jest to wspólnota mieszkaniowa.. jeśli nie to jesteście obecnie na najmie lokalu... a tu już żądzą inne prawa.
    Zakładam że tak.. są akty notarialne.

    Pyt.: nie możemy w energetyce złożyć wniosku o licznik bo inwestor złożył wniosek o przyłącze do kamienicy 17 liczników ale go nie opłacił
    co zrobić w tej sytuacji ???
    Odp. Możecie założyć licznik... koleś miał zaprojektowany budynek bez wykupu mocy elektrycznej... wiec nie wykupił i pewnie nie wykupi. Dlatego trzeba iść do zakładu energetycznego z aktem notarialnym i powiedzieć, że chcemy prąd wtedy domniemam koleś z energetyki mówi że inwestor nie opłacił, a my wtedy mówimy, że chcemy wykupić moc na mieszkanie... i on nam sprzedaje jakieś 160 zł brutto od 1KW. I w ten sposób mamy prąd ... eurek :) chyba ze koleś w ogóle nie ma pozwolenia na użytkowanie..., ale przecież w tedy nie mielibyście aktów notarialnych.

    Właśnie czytałem umowę... na pewno jesteście właścicielami lokali?... bo jeśli tak to was ktoś dyma na maxa.
    Więc po raz kolejny zakładam że jesteście właścicielami lokali.
    Przykład:
    Pierwszy właściciel nieruchomości (firma jak w umowie) po otrzymaniu "wyodrębnień lokai" miał łącznie zakładam 7000 udziałów w nieruchomości. Sprzedał pierwszy lokal mieszkalny w formie aktu notarialnego jednocześnie sprzedał np.: 500 udziałów zostało mu 6500 i w tym momencie powstała wspólnota mieszkaniowa. Chłopaki zrobili zebranie wspólnoty przy wódce ustalili wszystkie zaliczki i wynagrodzenia dla zarządcy zamiast wspólnoty do (tej firmy). A następnie inwestor sprzedał mieszkania innym... a wy zostaliście z uchwałami z kosmosu, więc zarządajcie zebrania i uchwałą zmieńcie zarządce... ( PS. Wystarczy przejść z uchwałą po sąsiadach i załatwione.... zmienicie zarządce)

    PS. w umowie są jakieś kwoty tylko nie wiadomo co i za co.. np. ogrzewanie 3,50, ale za co? ... według ciepłomierza..? do metra kwadratowego mieszkania... ja nie wiem.
    wywóz śmieci 0,50... ale od osoby, czy od metra kwadratowego mieszkania... ?????????????????????? O administracji z funduszem remontowym nie wspominam bo to już totalna masakra.

    Pozdrawiam.
  • Opcje
    daarekdaarek Użytkownik
    edytowano stycznia 2012
    Ta umowa jest bez sensu.
    Jak lokator a następnie w podpisie właściciel lokalu może podpisywać umowę o zarządzanie nieruchomością wspólną z pracownikiem (administartor) firmy???
    Administrator nie ma prawa ani żadna firma zarządzać lokalem właściciela, tylko nieruchomością wspólną.
    Skoro jest to duża wspólnota (conajmniej jak wynika 10 lokali) - to gdzie jest zarząd wspólnoty uprawniony do podpisywania takich umów? Administratora guzik obchodzi jakie właściciel lokalu ma przedmioty w pomieszczenaich swoich i czy je ubezpieczył.
    Wysokość zaliczek na koszty zarządu oraz opłaty za lokale właściciele określają każdorazowo w planie gospodarczym na dany rok a nie w umowie o zarządzanie.
    Wpis o wpłatach na konto firmy zarządzającej dyskwalifikuje tego gościa jako zarządzającego i należy zrezygnować z jego usług jak najszybciej.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Skoro nie opłacono przyłącza, to musicie to zrobić sami wcześniej wzywając inwestora, zakładam, że nie ureguluje, jednak takie wezwanie jest przydatne dla celów dowodowych, ponieważ możecie dochodzić zwrotu należności. Rozumiem, że w umowach zawartych z inwestorem takiej kwestii, jak brak przyłącza nie uregulowano.

    Lokale w tej nieruchomości wyodrębniono, zawarto umowy sprzedaży lokali w formie aktów notarialnych?
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    TsudaTsuda Użytkownik
    edytowano listopada -1
    zakładamy wspólnote dopiero teraz ale firma budowlana straszy że jeżeli wybierzemy kogo innego na zarządce to zostawi wszystko co niedokończone i sami mamy sobie to zrobić min. część ocieplenia i bramę wejściową
    Pozwy zbiorowe są teraz w modzie:bigsmile:
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.