kredyt a fundusz remontowy
helenkam
Użytkownik
Termomodernizacja zakończona, gmina swój udział ( 45% ) wpłaciła gotówką. Uchwała zawiera zapis: do czasu spłaty kredytu przez współwłaścicieli gmina będzie dokonywała wpłat na fundusz remontowy w wysokości 30% ustalonej stawki gdyż nie uczestniczy w kredycie. Proszę podpowiedzieć jaką stawkę na fundusz remontowy powinien wpłacać właściciel, któremu gmina zbywa lokal : pełną czy też w takiej wysokości jaką wpłacałby poprzedni właściciel?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
czy gmina została zwolniona w umowie kredytowej z obowiązku odpowiedzialności za spłatę kredytu?
pełną, tak jak każdy inny właściciel,
saldo rozliczenia wpłat jest związane z danym właścicielem.
Czy właściciele podjęli uchwałę w przedmiocie inwestycji, czy zwolniono gminę z obowiązku zapłaty tych kosztów? Jakie są postanowienia uchwały w zakresie finansowania, mam na myśli te dotyczące partycypacji przez gminę?
Tak na marginesie - to bardzo zła, wymuszana przez gminy praktyka, która potem rodzi wiele problemów w przyszłości. Jeżeli gmina wpłaca gotówką, to wspólnota nie powinna w zaciągać kredytu - niech każdy wpłaci, a kto nie może, nich weźmie kredyt.
Proszę jeszcze zauważyć, jak wygląda sprawa odpowiedzialności za zobowiązania wobec osób trzecich - jeżeli bank wyraźnie w umowie ze wspólnotą nie zrezygnuje z dochodzenia roszczeń, to i tak w razie braku wpłat gmina poniesie odpowiedzialność subsydiarną.
Z drugiej strony zdaję sobie sprawę z tego, że jeżeli właściciele, pod wpływem nacisku, nie zgodzą się na tolerowanie takiego stanu rzeczy, to prawdopodobnie nie będą w stanie przeprowadzić remontu.
Oczywiście.
Trudno. Ale albo wspólnota bierze kredyt, albo wszyscy wpłacają całą gotówkę, a ci co nie mają posiłkują się kredytem czy pożyczką.
A wiemy, że wspólnota to zbiór właścicieli nieruchomości, a nie podzbiór tego zbioru.