odczyty wody w lokach indywidualnych
themoth
Użytkownik
Administrator życzy sobie dodatkowej zapłaty za odczyty i rozliczanie wody w indywidualnych lokalach, pomimo tego, że otrzymuje comiesięczny ryczałt za administrację na podstawie umowy. Co prawda w "umowie o zarządzanie" nie ma o tym mowy, ale czy taka usługa nie powinna należeć do standardów?
Z jakiego funduszu pokryć te koszty, skoro nie ma tego planie gospodarczym.
macie Państwo doświadczenia lub przemyślenia w tej kwestii?
Z jakiego funduszu pokryć te koszty, skoro nie ma tego planie gospodarczym.
macie Państwo doświadczenia lub przemyślenia w tej kwestii?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
"...Art. 6. ust. 8. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, właściciel lub zarządca budynku wielolokalowego lub budynków wielolokalowych jest uprawniony do zainstalowania wodomierzy przy wszystkich punktach czerpalnych wody w danym budynku. Osoba korzystająca z lokalu jest obowiązana udostępnić lokal w celu zainstalowania wodomierzy oraz dokonywania ich odczytów, legalizacji, konserwacji i wymiany..."
Czyli wspólnota lub spółdzielnia jest odpowiedzialna za odczyt i rozliczenie. Jak to sobie właściciele określą w umowie z zarządcą/administratorem czy też w uchwale wprowadzajacej regulamin rozliczeń wody to ich wola.
To zależy od zapisów umowy, jeżeli nie określono takiego obowiązku w ramach ustalonego wynagrodzenia, to nie można go egzekwować od administratora. Rozumiem, że nie sprawuje zarządu powierzonego w rozumieniu art. 18 ust. 1 uwl?
( odczyt 1,5 za wodomierz lub 5 zł za lokal) .... Nic za darmo...
Plan jak plan , nie wszytko uda się przewidzieć .... Można np.: z konserwacji bieżącej NW.
to akurat można było przewidzieć, a za 250PLN to sam bym się mógł przejść po 25lokalach (z 65 bo reszta gmina sama sobie obsługuje i podaje) raz na kwartał i spisać liczniki.
konserwacja bieżąca, są to wydatki nieprzewidziane...
z FR? nie ma na to uchwały.
nie mam oferty na tą usługę, więc jak mam za nią zapłacić pieniędzmi wspólnoty za które odpowiadam wobec właścicieli?
ponieważ administrator nie zaproponował tego wydatku w stawce miesięcznej na administrację,
odczytuję to jako utajone działanie na niekorzyść wspólnoty,
wiem... wiem... nikt nie zmusza nas do współpracy w tym właśnie podmiotem, no ale cóż.
nie, nie jest to Zarządca z 18 ust.1 UoWL
i tak i nie ..... co, jesteś taki orzeł, że umiesz zaplanować wszystkie koszty w ramach konserwacji bieżącej .... Właściciele płacą zaliczki, a nie czynsz....
poco ta bzdurna analiza .... do niczego ona cię nie zaprowadzi .... [align=right](...) admin[/align]
To czynność zwykłego zarząd, nie jest konieczna uchwała,jednak wydatku nie należy pokrywać z funduszu remontowego. W przyszłości w planie gospodarczym należałoby umieścić jakąś kwotę na nieprzewidziane wydatki.
nie chodzi o to że mi szkoda kasy, tylko o to że Admin wystawia faktury na kwotę wg swojego widzimisię, bo wg mnie taka usługa wymaga oferty, a później zlecenia. Na razie ja tych płatności nie zatwierdzam, a jest to niedopatrzenie poprzednich zarządów. Czekam na pismo wyjaśniające...
To wspólnota płaci dostawcy wg. wskazań licznika głównego, więc to w interesie wm leży, by odczyty były prawidłowe