Brak umowy z administratorem
qiver
Użytkownik
Witam, mam takie pytanie, jestem właścicielem mieszkania w budynku wieloosobowym i jest administrator tego budynku czy ten administrator każe sobie płacić tak przez jego nazwaną opłatę za zarządzanie bez podpisania jakiejkolwiek umowy ze mną???
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Wystarczy, ze ma umowę ze wspólnotą mieszkaniową, z Tobą nie musi zawierać żadnej umowy.
On nie zarządza / administruje Twoim lokalem, lecz nieruchomością wspólną.
Na podstawie zawartej umowy płaci mu wspólnota ze swojego konta, a Ty powinieneś płacić miesięczną zaliczką, obejmującą również Twój udział w koszcie wynagrodzenia administratora.
- zarządcę nieruchomości odpowiedzialnego zawodowo za jej wykonanie,
- numer jego licencji zawodowej,
- oświadczenie o posiadanym ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem czynności zarządzania nieruchomościami.
Zakres uprawnień i obowiązków zarządcy
Zakres uprawnień i obowiązków zarządcy wynika z przepisów u.g.n., z przepisów odrębnych ustaw oraz z umowy o zarządzanie nieruchomością (zob. art. 185 ust. 3 u.g.n.).
Sposób ustalenia lub wysokość wynagrodzenia za zarządzanie nieruchomością określa umowa o zarządzanie nieruchomością (zob. art. 185 ust. 4 u.g.n.). Oznacza to, że wprowadzono ustawowy wymóg, aby taka umowa zawierała postanowienia dotyczące wysokości wynagrodzenia lub sposobu jej ustalenia.
Nowy doklejony: 02.02.12 14:56
zawartej z jej właścicielem
Art. 190. Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się do gospodarowania nieruchomościami bezpośrednio przez właściwe organy, Agencję Nieruchomości Rolnych, Wojskową Agencję Mieszkaniową, Agencję Mienia Wojskowego oraz do zarządzania nieruchomościami bezpośrednio przez ich właścicieli lub użytkowników wieczystych, a także przez jednostki organizacyjne w stosunku do nieruchomości oddanych tym jednostkom w trwały zarząd.
- natomiast bezsporne jest to, że taki administrator nie wymyśla sam sobie wynagrodzenia i nie może nic nakazać - o tym decydują właściciele w uchwale.
Wysokość opłat nigdy nie zależy od administratora. Ustalają ją właściciele (członkowie wspólnoty mieszkaniowej) uchwałą - zwykle raz w roku w pierwszym kwartale
Administrator to zatrudniony m.in. przez ciebie pracownik, który wykonuje to, co uchwalili właściciele, czyli m.in. "przysyła kwit"
Wspólnota mieszkaniowa nie jest zobligowana do zawarcia takiej umowy, ponieważ taki wymóg dotyczy wyłącznie nieruchomości znajdujących się w zasobach Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego.
Ile lokali znajduje się w tej wspólnocie i w jaki sposób powołano tego administratora.
Współczuję.
To o czym jest mowa w zakresie zarządzania - jaki jest zapis dotyczący rejonu budynków komunalnych? Trzeba sprawdzić treść pierwszego aktu notarialnego w tej nieruchomości, bo te zapisy są decydujące.