plan gospodarczy

helenkamhelenkam Użytkownik
Mam ustaloną zaliczkę na koszty eksploatacji, firma zarządzająca stoi na stanowisku, że w przypadku przeznaczenia kwoty np.1700,00 zł ( rocznie ) na koszt awarii i konserwacji powinnam mieć uchwałę wspólnoty, która pozwoli zarządowi opłacać faktury i podejmować decyzję odnośnie wykonawcy. Czy nie leży to w kompetencjach zarządu. Do chwili obecnej tylko roboty opłacane z funduszu remontowego wymagały uchwały
Czy zmiana zaliczki ( po rozliczeniu rocznym ) na centralne ogrzewanie również wymaga uchwały.

Komentarze

  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    powinnam mieć uchwałę wspólnoty, która pozwoli zarządowi opłacać faktury i podejmować decyzję odnośnie wykonawcy
    Nieprawda. Te decyzje leżą w kompetencji zarządu i żadnych dodatkowych uchwał na to nie potrzeba
    Zaliczkę na c.o. robię bez uchwały wychodząc z założenia, że ew. nadpłata/niedopłata wyniknie z prostego rozliczenia faktur a nie uchwały.
    Analogicznie woda. Jak ktoś poprosi, bo np. na długo wyjeżdża to też mu zmniejszam bez problemu. Media to kasa właściciela, a nie wspólnoty
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    My jako zarząd też tak postępowaliśmy ale ze zmianą firmy próbuje się zmienic zasady. Dostaliśmy rozliczenie kosztów podpisane przez osobę sporządzającą i prezesa firmy z licencją wraz z oświadczeniem, że sprawdzenie i podpisanie przez zarząd jest zbyteczne
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] helenkam:[/cite]sprawdzenie i podpisanie przez zarząd jest zbyteczne
    Tak? A kto przedkłada rozliczenie właścicielom? Kto odpowiada za finanse wspólnoty?
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano listopada -1
    "helenkam" - odpowiedzialność ponosi zarząd wspólnoty (jeżeli został powołany), firma administrująca to tylko najęty pracownik...
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ta jego licencja jest nic nie warta.
  • Opcje
    daarekdaarek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Koziorożka: Media to kasa właściciela, a nie wspólnoty
    A niektórzy wrzucają to do jednego wora z zaliczkami na remonty, konserwację itp (art. 15 ust.2) - i jeszcze traktują to jako dochód a nawet opodatkowują to co zostanie na koniec roku.:confused:
  • Opcje
    mariannamarianna Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zarząd do zawiadomienia o zebraniu dołącza projekt planu gospodarczego.
    Z tego planu wynikają zaliczki na koszty zarządu i fundusz remontowy w określonych wysokościach.
    W czasie zebrania właściciele najpierw głosują uchwały podwyższające obie zaliczki, a następnie kolejną (oddzielną) uchwałą zatwierdzają plan gospodarczy w postaci projektu dołączonego do zawiadomienia o zebraniu z tymi niższymi zaliczkami.
    Czyli które wysokości zaliczek obowiązują?
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Projekt na zebraniu zostaje zmieniony (podwyższenie zaliczek) i dopiero te podwyższone zaliczki są przegłosowane.
    Obowiązuje to, co jest przegłosowane, a nie projekt
    W projekcie planu są też inne punkty (co remontować, przeksięgować nadwyżkę z eksploatacji na remonty itp.) - dlatego po głosowaniach szczegółów projektu (zaliczki) głosowaliście nad całością - tak się domyślam.
    W tej ostatniej uchwale powinniście tylko skreślić "w postaci projektu dołączonego do zawiadomienia" - jak nie skreśliliście to błąd, ale redakcyjny, a nie merytoryczny
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Marianna: Czyli które wysokości zaliczek obowiązują ?
    Trzeba działać elastycznie. Niedopatrzenie było, ale należy przymknąć na to oczy. Zazdroszczę wam frekwencji na zebraniu, a tym samym możliwości podejmowania uchwał właścicieli na zebraniu, bez konieczności dogłosowywania.
  • Opcje
    pojalowskaannapojalowskaanna Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nasz licencjonowany Administrator postępował podobnie.Sprawozdanie finansowe podpisywał prezes administracji,plan finansowo gospodarczy nie był uzgadniany z Zarządem-podpisany przez administratora.Odwołaliśmy zarząd,powołaliśmy nowy.Sprawozdanie finansowe zarządu nie zgadza się o ponad 800zł ze sprawozdaniem administratora.Wspólnota przyjęła sprawozdanie zarządu-administrator musi oddać pieniądze wspólnocie.W banku ograniczyliśmy dostęp do kont.Administrator technicznie wklepuje przelew do zapłaty podpisuje zarząd.Plan finansowo-gospodarczy opracowaliśmy w/g potrzeb wspólnoty a nie administratora który chciał wymusić podwyżki niczym nie uzasadnione.
    Liczne szwindle finansowe zgłosiłam do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.Trwa postępowanie dyscyplinarne.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    To dobrze, że większość chciała zareagować. To jest naprawdę rzadkie.

    Najczęściej we wspólnocie nieprawidłowości widzą jednostki, a większość jest bezwolna.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A-z: Najczęściej we wspólnocie nieprawidłowości widzą jednostki, a większość jest bezwolna
    Szkoda, że najczęściej ważna jest ilość a nie jakość.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    W banku ograniczyliśmy dostęp do kont.Administrator technicznie wklepuje przelew do zapłaty podpisuje zarząd.
    To częsty błąd wspólnot, że administrator - a nie członek zarządu - akceptuje przelewy. Dobrze, że z tym skończyliście.
  • Opcje
    pojalowskaannapojalowskaanna Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Większość właścicieli nie ma wiedzy na temat swoich praw.Jeśli administrator administrował budynkiem kiedy ten był Gminny,myślą że tak ma być nadal.Ze to administrator nakazuje co i za ile oraz kto ma robić.Większość Zarządów też nie wie jakie ma prawa i obowiązki.Wykryłam szwindel w rozliczeniu remontu na prawie 40.000zł.Powołaliśmy biegłego,potwierdził przewał.Administracja stawała na uszach aby Wspólnota zmieniła zarząd-ten jest bardzo niewygodny.Sprawdza,kontroluje,stawia wymagania.Nie udało się.Wiem że to ja kieruję sprawami finansowymi wspólnoty.Na następne prace remontowe zarządałam kosztorysów szczegółowych.Zweryfikowałam prace konieczne i z 12.500zł okazało się że koszt remontu to 520zł.
    Właścicielom dokładnie wyjaśniam jakie mają prawa.Objaśniłam jaka jest różnica pomiędzy Zarządem a administratorem potocznie zwanym "zarządcą"Większość z moich sąsiadów to starsi ludzie,nie wiedzieli że jest ustawa o własności lokali,nie znali swoich praw.Myśleli że absolutorium udzielają administracji.Kompletna nieświadomość.W sąsiednich wspólnotach było podobnie.W niecały rok wykonałam(myślę)kawał dobrej roboty.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano maja 2013
    [cite] pojalowskaanna: [/cite]Administracja stawała na uszach aby Wspólnota zmieniła zarząd-ten jest bardzo niewygodny.
    Sprawdza,kontroluje,stawia wymagania. Nie udało się :wink:
    rozumiem, że twój Zarząd WM (ten niewygodny ) sprowadza swój byt / rolę we WM do kontrolowania i szukania szwindli, bo administrator to wasz WRÓG , a co z odpowiedzialnością członków Zarządu którzy pozwolili na szwindle , którzy na bieżąca nadzorują prace Administratora , są czyści jak ręce Piłata? ...
    Objaśniłam jaka jest różnica pomiędzy Zarządem a Administratorem potocznie zwanym "zarządcą"
    no to źle objaśniałaś ...
    administrator to Administrator , podlega zarządowi WM,
    a Zarządca to Zarządca sam zarządza częścią wspólną.

    Widzę więcej szkody z tego twojego tłumaczenia niż pożytku .
    Tak to jest ,jak amator opowiada o pracy profesjonalisty...

    A wystarczy zajrzeć tu
    https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/4243/#Item_8
    Myśleli że absolutorium udzielają administracji. Kompletna nieświadomość.
    W niecały rok wykonałam (myślę) kawał dobrej roboty.
    Zacznij ty lepiej od własnej prawidłowej edukacji, a potem tłumacz się z źle wykonanej pracy na rzecz wspólnoty, a nie szukaj winnych u osób trzecich. Treść tej uchwały akurat przygotowuje Zarząd WM , widocznie źle była przygotowana przez Zarząd czyli przez ciebie ... że tak myśleli ...
    W sąsiednich wspólnotach było podobnie.
    co ciebie obchodzą sprawy sąsiednich wspólnot , to typowe działanie dla amatorów zarządzania w Polsce ...
  • Opcje
    pojalowskaannapojalowskaanna Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie zrozumieliście o co chodziło.Treść uchwały została przygotowana przez zarząd.Były 2 sprawozdania finansowe!!Administrator chciał przeforsować swoje!!A co do odpowiedzialności za machloje finansowe to będzie odpowiedzialność wspólna-administrator,wykonawca i co oczywista poprzedni zarząd.Nie wywiązał się ze swoich obowiązków.Z tego powodu został odwołany.Ja jestem w zarządzie dopiero od kilku miesięcy.W czasie kiedy buły przekręty nie byłam jeszcze członkiem tej wspólnoty.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] pojalowskaanna:[/cite]Nie zrozumieliście o co chodziło.
    Treść uchwały została przygotowana przez zarząd.
    Były 2 sprawozdania finansowe!!

    Administrator chciał przeforsować swoje!!A co do odpowiedzialności za machloje finansowe to będzie odpowiedzialność wspólna-administrator,wykonawca i co oczywista poprzedni zarząd.Nie wywiązał się ze swoich obowiązków.
    Z tego powodu został odwołany.Ja jestem w zarządzie dopiero od kilku miesięcy.
    W czasie kiedy buły przekręty nie byłam jeszcze członkiem tej wspólnoty.
    Kobieto z całym szacunkiem, ale ty nie wiesz co należy do członków Zarządu WM . , jakie masz obowiązki, a jakie prawa ?
    Mylisz pojęcia ... bliżej ci do zasad spółdzielczości mieszkaniowej niż zasad właścicielskich .

    Życzę ci sukcesu , bo każdy jest kowalem własnego życia ...
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Tak trzymaj Anno.
    Dużo czasu i energii zajmie ci czyszczenie ugoru, ale potem będzie łatwiej.
    Podpowiem tylko, że już teraz warto szukać sojuszników, wciągać do pomocy co bardziej kumatych sąsiadów. Bo za rok-dwa komuś nadepniesz na odcisk i może się okazać, że znów ktoś zechce "porządzić" po staremu.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] pojalowskaanna:[/cite]
    Treść uchwały została przygotowana przez zarząd.
    Myśleli że absolutorium udzielają administracji. Kompletna nieświadomość.
    No to jak to faktycznie było /
    Te twoje newsy nie trzymaja sie całości i logiki .

    U mnie treść uchwały jest miej więcej taka
    Udziela się absolutorium Zarządowi WM w składzie: 
    ....................
    ....................
    ....................
     , za okres od 1 stycznia 2005 roku do 31 grudnia 2005 roku.
    
    i wszytko jest jasne i czytelne ... nie?
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pojalowskaanna: W niecały rok wykonałam (myślę), kawał dobrej roboty
    Jestem pełen podziwu, dla twych działań. Tak trzymaj, powiększaj grono przyjaciół, ale pamiętaj o zdrowiu...
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano maja 2013
    [cite] koziorozka:[/cite] Bo za rok-dwa komuś nadepniesz na odcisk i może się okazać,
    że znów ktoś zechce "porządzić" po staremu.
    nie po staremu, ale po nowemu według własnej wizji
    bo nowy/stary członek Zarządu się już "wypalił" ....

    choć to nie zawsze może być zgodne z prawem
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.