Zmiana Administratora WM

CabanCaban Użytkownik
Jesteśmy WM składająca się z 67 właścicieli lokali. Do chwili obecnej naszym Administratorem był Pan X. Obecnie w związku z tym, że straciliśmy do niego zaufanie, chcielibyśmy zmienić Administratora na innego.
Czy w związku z tym Uchwałę może podjąć sam Zarząd WM, czy Zebranie ?
Proszę o podanie podstawy prawnej

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2012
    [cite] Caban:[/cite]Obecnie w związku z tym, że straciliśmy do niego zaufanie, chcielibyśmy zmienić Administratora na innego.
    Czy w związku z tym Uchwałę może podjąć sam Zarząd WM, czy Zebranie ?
    Stoję na stanowisku, że uchwałą właścicieli powinno sie podjąc decyzje o zmianie administratora - administracji, a rolą Zarządu jest wykonanie woli właścicieli lokali wyrażonej w uchwale. Może się okazać, że jak się właściciele dowiedzą o tych roszadach na stanowisku admnisnistratora WM to zmienja może członków zarządu a nie administratora. Proponuje zwołac w tej sporawie zebranie właścicieli lokali pozwolic sie stroną wypowiedzieć ( członkom Zarząrzdu i Admnistratorowi.

    Administrator to "pracownik-menedżer" właścicieli lokali, a nie członków Zarządu.

    Choć są i tacy zwolennicy że to zarząd może sam zmienić administratora kiedy chce i ile razy w roiku chce .
    Proszę o podanie podstawy prawnej
    takiej nie ma [align=right](...) admin[/align]
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Caban: straciliśmy do niego zaufanie
    Kto stracił zaufanie ? Zarząd czy kilku właścicieli lokali. Kto powołał Administratora ?
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano marca 2012
    To zrozumiałe, że wspólnota nie może dalej zatrudniać pracownika do którego "straciła zaufanie"
    Czynność zatrudnienia konkretnego administratora jest czynnością zwyklłego zarządu. Odwołanie również. Administratora "zatrudnia się" podpisując z nim uwowę (robi to zarząd). Zwalnia się - rozwiązując z nim umowę w trybie określonym w tejże umowie. Tylko organ wspólnoty powołuje się uchwałą - NIE PRACOWNIKA!!!!
    O ile w sprawie powołania administratora jakaś wspólnota (najpewniej z powodu braku wiedzy) mogła podjąć zupełnie zbędną uchwałę, to NAWET WTEDY do odwołania administratora nie będzie potrzeba drugiej uchwały "odwołującej". Uchwała jest tylko wewnętrznym prawem właścicieli, dlatego wiąże jedynie właścicieli, a nie podmioty ZEWNĘTRZNE.
    Administrator jest bez wątpienia podmiotem zewnętrznym. Dla niego stroną umowy o pracę jest zarząd (czyli ustawowy przedstawiciel wspólnoty). Z tego powodu administrator nie będzie mógł (ewentualnie w sądzie) powołać się skutecznie na brak uchwały (nawet, jeżeli O ZGROZO! taki wymóg zapisanoby w umowie z nim!). Tak może jedynie "spróbować straszyć" niedoinformowanych włąścicieli, którzy nie znają Ustawy o Własności Lokali ( lub znają ją inaczej :). W ustawie o własności lokali w katalogu czynności przekraczających zwykły zarzad (wymagających uchwały) nie jest wymieniona sprawa zatrudnienia administratora. (art. 22) Wyraźnie natomiast napisano, że czynności zwykłego zarządu zarząd podejmuje samodzielnie.
    Podstawa prawna do zatrudnienia administratora uchwałą nie istnieje.
    [align=right](...) admin[/align]
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2012
    [cite] Pani Beata:[/cite]Czynność zatrudnienia konkretnego administratora jest czynnością zwyklego zarządu.
    [align=right](...) admin[/align]
    Zarząd SM może dużo i nawet jeszcze więcej ,
    to nie to samo co Zarząd WM ... oni mają wykonywać decyzje właścicieli lokali wyrażoną w uchwałach , i tylko tyle i aż tyle...
    Odwołanie również. Administratora "zatrudnia się" podpisując z nim uwowę (robi to zarząd). Zwalnia się - rozwiązując z nim umowę w trybie określonym w tejże umowie. Tylko organ wspólnoty powołuje się uchwałą - NIE PRACOWNIKA!!!!
    to jest jedynie czynność techniczna , która na podstawie uchwały właścicieli lokali, ma OBOWIĄZEK wykonać Zarząd WM , czty mu sie to podoba czy nie .

    Takie czynnoscu musi podjąć Zarząd, gdy uchwała zostanie podjęta w wynki wniosku grupy właściucieli lokali , choć dla nich ( członków Zarządu) może to być najlepszy Administrator jakiego wspólnota do tej pory miała.
    Dla niego stroną umowy o pracę jest zarząd (czyli ustawowy przedstawiciel wspólnoty).
    Dla ciebie może i tak
    dla mnie strona jest zakład pracy tutaj wspólnota jako ogółu właścicieli lokali ( nie dyrektor) i ja . Jak się procesuje to robię to z zakładem pracy a nie z dyrektorem który podpisał angaż.( umowę)
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Odwracając sprawę:
    administrator może rozwiązać umowę o zarzadzanie nawet jeżeli istnieje "ta pożałowania godna uchwała o powołaniu go".
    Nie odpowie przcież za "niezastosowanie się do uchwały...:)" Może odpowiedzieć za to za zerwanie umowy...
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2012
    [cite] Pani Beata:[/cite]Odwracając sprawę:
    administrator może rozwiązać umowę o zarzadzanie nawet jeżeli istnieje "ta pożałowania godna uchwała o powołaniu go".
    Nie odpowie przcież za "niezastosowanie się do uchwały...:)" Może odpowiedzieć za to za zerwanie umowy...
    Może .... składa wypowiedzenie i już... biegnie czas wypowiedzenia ....
    a wspólnota musi podjąć czynności z poszukaniem sobie innego administratora .... i tak się to kręci,

    Nieraz tak sie właśnie zdarza np. jak administrator nie ma "posłuchu wśród właścicieli lokali" a właściciele chcą, aby administrator był "przykrywką" dla ich poczynań, czasami niezgodnych z prawem.... po co ma się męczyć ... kasa to nie wszytko....

    Zarząd zwołuje w okresie wypowiedzenia zebranie właścicieli i podejmują uchwałę o wyborze Pani Beaty na administratora...
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano marca 2012
    Zatrudnienie lub zwolnienie administratora to kompetencja zarządu wm
    Jego wynagrodzenie nie może być wyższe, niż przewidziano w planie gospodarczym (uważaj, żeby rocznego planu nie przekroczyć, bo czasem nowy chce za pierwszy miesiąc podwójną stawkę)
    Jeśli stary administrator został zatrudniony na podstawie uchwały, to i nowego tak można (żeby tradycję zachować, konfliktów nie wzbudzać), ale konieczne to nie jest
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2012
    [cite] koziorozka:[/cite]Zatrudnienie lub zwolnienie administratora to kompetencja zarządu wm:bigsmile:

    Jeśli stary administrator został zatrudniony na podstawie uchwały, to i nowego tak można
    (żeby tradycję zachować, konfliktów nie wzbudzać), ale konieczne to nie jest
    tak jak pisałem, jest to tylko indywidualna interpretacja zasad jakie preferuje userka ... zwłaszcza argumentacja ""żeby tradycję zachować"":wink:
    Jeśli stary administrator został zatrudniony na podstawie uchwały,
    On nie został zatrudniony na podstawie uchwały lecz na podstawie umowy zwartej pomiędzy Wspólnotą Mieszkaniową reprezentowaną (na podstawie uchwały) przez Zarząd WM. Bo tak była wola właścicieli lokali.
    Takie rozwiązanie chroni interesy właścicieli lokali.

    Administrator we WM nie jest wymogiem ustawowym, może być we wspólnocie, ale wcale nie musi , to zależy od woli właścicieli lokali którzy go opłacają, a nie widzimisię członków Zarządu WM.
    Administrator we WM jest praktycznie od "czarnej roboty", którą powinien wykonywać Zarząd WM .
    Od kontroli i krytykowania administratora jest członek wspólnoty (art.27 UoWL)
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    koziorozka: żeby tradycję zachować, konfliktów nie wzbudzać
    Bez przesady z tą asekuracją.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP -
    Od kontroli i krytykowania administratora jest członek wspólnoty (art.27 UoWL)
    To bardzo nowatorska interpretacja przepisow. Nie dziwię się ,że u KubyP życie wspólnotowe jest barwne.
    Nieraz tak sie właśnie zdarza np. jak administrator nie ma "posłuchu wśród właścicieli lokali" a właściciele chcą, aby administrator był "przykrywką" dla ich poczynań, czasami niezgodnych z prawem.... po co ma się męczyć ... kasa to nie wszytko....
    Dobrze ,że u mnie jest normalnie!
    :bigsmile:
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Oczywiście ,że to dyktat. Jak się k...... nie rzuci, to ludzie tego nie rozumieją. I czym bardziej grzecznie ich zapraszam na zebranie , to tym bardziej przeczuwają podstęp i nie przychodzą.
    Co do administratora? U nas też jest. Ja nim jestem. Sam ze sobą podpisałem umowę, to znaczy nie , WM reprezentowana przeze mnie ją podpisala z osobą fizyczną, czyli ze mną. Nie mam tych dylematow co inni, w każdej chwili mogę z jednej lub drugiej strony rozwiązać tą umowę, za porozumieniem stron w trybie natychmiastowym, a przecież móglbym wprowadzić 12-miesięczny okres wypowiedzenia. A życie wspólnotowe u nas takie nudne, nic się nie dzieje. Czasami "ktoś" napisze anonim, że mu się nie podoba, i wówczas rzetelnie informuję go co należy zrobić ,żeby mnie odwolać. Przecież to jego prawo, ale u nas w Polsce najlepiej wychodzi krytykowanie i psucie , w myśl piosenki Mlynarskiego " Co by tu jeszcze spieprzyć Panowie......".:bigsmile:
  • Opcje
    917191917191 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Mam na ten temat interpretacje organów państwowych do tego uprawnionych. Napisz proszę a dostaniesz ją:)
    917191@gmail.com
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano marca 2012
    To,że zdania są podzielone - widać.
    Jednak to bardzo irytujące twierdzenie na fachowym forum, że administrator MUSI być powołany uchwałą. Wypowiadając się na fachowym forum, że istnieje taki obowiązek należy
    przynajmniej podać podstawę prawną i przedstawić konsekwencje jakie z takiego obowiązku wynikają (to chyba zrozumiałe?).
    Skoro MUSI, to po pierwsze MUSI istnieć przepis który to nakazuje. (a nie istnieje)
    Po drugie MUSI istnieć sankcja za niewypełnienie tego "obowiązku". (a nie istnieje)
    Skoro musi, to znaczy że jak nie jest powołany uchwałą, to nie jest zatrudniony? (a jest jeżeli podpisze umowę)
    Skoro musi, to znaczy że nie można go zwolnić bez uchwały, która na to zezwala (a można go zwolnić rozwiązując umowę)
    Osoby, które szukają porad na tym forum powinny wyciągać samodzielnie logiczne wnioski.
    Komentarz edytowany Pani Beata
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2012
    [align=right](...) edycja admin[/align]
    [cite] Pani Beata:[/cite]Jednak to bardzo irytujące twierdzenie na fachowym forum, że administrator MUSI być powołany uchwałą.
    Wypowiadając się na fachowym forum, że istnieje taki obowiązek należy przynajmniej podać podstawę prawną i przedstawić konsekwencje jakie z takiego obowiązku wynikają (to chyba zrozumiałe?).
    Kobieto ja podaje najlepsze rozwiązanie jakie powinny stosować wspólnoty, a co zrobią i jak to ich sprawa ... jak robią to też wiemy ...potem biegną na fora takie jak to i liżą rany.....
    Skoro musi, to znaczy że jak nie jest powołany uchwałą to nie jest zatrudniony? (a jest jeżeli podpisze umowę)
    uchwała nie służy do powołania administratora (błędne założenie to i błędne wnioski) ... jest wyborem właścicieli w której dokonali wyboru kto ma pomagac wspólnocie i z kim współpracować "amatorski - społeczny" Zarząd WM
    Skoro musi, to znaczy że nie można go zwolnić bez uchwały która na to pozwala (a można go zwolnić rozwiązując umowę)
    to nie logiczne myślenie, ty obrzydzasz ludziom życie i zniechęcasz do zarządzania w strukturach wspólnotowych.

    Podaj choć jeden logiczny argument na to że to członkowie zarządu wybierają i sami zatrudniaj sobie administratora?
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano marca 2012
    Posłuchaj przemiły kolego.
    Jeżeli we wspólnocie (ogólnie w prawie cywilnym) ktoś coś MUSI, to wynika to z obowiązku, a ten obowiązek z przepisu.
    Podstawy prawnej na NIE MUSI nie trzeba podawać, bo jak nie ma obowiazku to i nie ma podstawy.
    W przeciwnym razie ustawy musiałyby mieć miliony artykułów (zawierać podstawę prawną, na każdy brak obowiązku?).

    To zarząd samodzielnie zatrudnia administratora ( działając w oparciu o uchwałę - plan roczny), ponieważ:

    1/ Administrator przejmuje część KOMPETENCJI ZARZADU WSPÓLNOTY (wykonuje jedynie część "zarządu zwykłego")i to zarząd decyduje, czy chce te kompetencje przekazać i komu.
    2/ Za pracę administratora odpowiedzialność ponosi WYŁĄCZNIE zarząd (a nie może być tak, że kto inny powołuje, a kto inny ponosi odpowiedzialność).
    3/ Administrator nie jest organem wspólnoty, więc nie można go "powołać", ani "odwołać" uchwałą. Można go jednak zatrudnić i zwolnić przy pomocy umowy.
    4/ Nie ma obowiązku zatrudniania administratora. Jeżeli zarząd czuje się na siłach - może wszystkie czynności wykonywać sam.
    5/ Uchwała jest "wewnetrznym prawem wspólnoty", a administrator jest podmiotem zewnętrznym.
    6/ Uchwały podejmuje się wyłącznie w sprawach przekraczających zarząd zwykły, w ramach zwykłego zarzadu zarząd podejmuje decyzje samodzielnie.


    Dlatego nie próbuj być "sprytny inaczej" i nie epatuj nieuctwem, a prawa do autokompromitacji używaj z umiarem...
    Komentarz edytowany Pani Beata
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Pani Beata:[/cite]Posłuchaj przemiły kolego.
    Jeżeli we wspólnocie (ogólnie w prawie cywilnym) ktoś coś MUSI, to wynika to z obowiązku, a ten obowiązek z przepisu.
    Podstawy prawnej na NIE MUSI nie trzeba podawać, bo jak nie ma obowiazku to i nie ma podstawy.
    Dlatego nie próbuj być "sprytny inaczej".
    Nie mieszaj koleżanko ludzim w głowach .... wspólnota to nie keks ...
    Nikt nie napisał, że musi (oprócz ciebie) i tylko TY taką tezę stawiasz...
    Podstawy prawnej na NIE MUSI nie trzeba podawać, bo jak nie ma obowiazku to i nie ma podstawy.
    :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: "argumenty" sie wyczerpały i nie masz nic do powiedzenia w przedmiotowym temacie ... teraz będzie kręcenie keksu
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano marca 2012
    I jeszcze dwie perły KubyP z bieżącego wątku dotyczące powoływania administratora we wspólnocie (mające jak mniemam bronić tezy o konieczności podejmowania uchwały w tym temacie):

    1/ "Może .... składa wypowiedzenie i już... biegnie czas wypowiedzenia ....
    a wspólnota musi podjąć czynności z poszukaniem sobie innego administratora .... i tak się to kręci"


    2/ "Administrator we WM nie jest wymogiem ustawowym, może być we wspólnocie, ale wcale nie musi"


    No to nieźle obroniłeś :wink:... a "jedna wypowiedź wynika wprost z drugiej" i obie są "spójne i logiczne", jak to zwykle u Ciebie...
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano marca 2012
    Jak ktoś ma inne zdanie od ciebie to niestety gubisz się i tu i tam... :tongue:
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Każdy ma prawo do własnego zdania. Nie rozmawiamy w sprawach wiary i religii, tylko o postępowaniu, które jest uregulowane ustawą. Jeżeli ktoś proponuje określone rozwiązanie jako słuszne powiniem zastanowić się czy:

    1/ istnieje podstawa prawna
    2/ jakie będa skutki przyjetego rozwiązania

    Jeżeli już się pomylę, to będę zadowolona, jeżeli dzięki dyskusji na forum odkryję ten błąd i postaram się go w przyszłości nie popełniać.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Pani Beata:[/cite]Każdy ma prawo do własnego zdania.
    Nie rozmawiamy w sprawach wiary i religii, tylko o postępowaniu, które jest uregulowane ustawą.
    Jakie są twoje argumenty ustawowe , że to Zarząd wybiera sobie i zatrudnia dla siebie
    ( nie dla wspónoty) administratora części wspólnych ????
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP
    już w pierwszym swoim poście w tym wątku napisał o podstawie prawnej powołania administratora uchwałą:

    "takiej nie ma"

    A przez resztę wątku próbuje udowodnić, "że im bardziej czegoś nie ma, tym bardziej to jest".
    Czyżby znalazł naśladowcę?
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano marca 2012
    Nie "zarząd nie zatrudnia sobie i dla siebie" tylko działa jako ustawowy przedstawicielski organ wspólnoty, przenosząc część swoich kompetencji na administratora.
    KubaP no co Ty?
    Odpowiem po raz kolejny, bo nie jestem obrażalska.
    Podstawą jest Art. 21 pkt 1 UoWL. (tylko przeczytaj je proszę). i Art. 22 pkt 1.
    Jeżeli Ty uważasz inaczej to napisz też konkretnie z jakiego przepisu wywodzisz swoje zdanie i każdy będzie mógł ocenić prawidłowość Twojego i mojego wnioskowania.
    A nie na początku dyskusji sam piszesz, że czegoś nie ma (istotnie), a potem starasz się udowadniać, że jednak jest...(od czapki)
    Komentarz edytowany Pani Beata
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Szanowni userzy.
    Jest bardzo prawdopodobne ,że już jutro, po wymianie kilkudziesięciu wpisów dojdziecie do tego samego, czyli do niczego.
    KubaP - z Tobą nie warto dyskutować, bo TY nie przyjmujesz żadnych argumentow. Niestety nie masz pojęcia o życiu WM w realu, ty zarządzasz wirtualnie w "swojej WM", ktorej nie wskażesz bo "podobno twoi ziomale to czytają"! Konfabuluj dalej! Pozwolę sobie jako praktyk w dzialaniu odnieść się do wątku.
    Nie ma przepisu prawnego . który nakazuje uchwalić zatrudnienie administratora, tak samo jak nie ma przepisu to zakazującego . Wszystko zależy od wspólnoty, od jej wielkości, aktywności wlaścicieli i zaangażowania zarządu. Być może we WM kilkunastolokalowej zarządzanie uchwalami jest możliwe, a może nawet wskazane, w większości jednak uważam ,że to wręcz sparaliżuje życie WM. To co glosisz to demagogia. Zmiana sprzątaczki to sprawa poważna, bo chodzi tu przecież o zdrowie i życie wynikające z zagrożenia epidemiologicznego, zmiana osoby dokonującej przegladu gazowego, kominowego itp.z pominięciem woli wlascicieli nie podlega nawet żadnej dyskusji to bezprawie i winno być ścigane z urzędu. Jeżeli namawiasz do takiej WM , to już lepiej niech własciciele notarialnie zmienią sposób zarządu z właścicielskiego na powierzony. Wówczas to czlonkowei WM zobaczą, że mają g... do powiedzenia kto prowadzi ich księgowość, kto jest administratorem , sprzątaczką, konserwatorem. Twoje tutaj przodownictwo w rankingach to wielkie nieporozumienie, ale ono wynika tylko z sumy wpisów, z matematyki, a nie z logiki. To powoduje ,że to forum staje się polem pyskowek 3-4 "specjalistow" na tematy, ktore pozostaną nierozstrzygniete, bo przepisy są do d..., a w Polsce "wszyscy znają się na wszystkim".:bigsmile:
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano marca 2012
    Wiesz MirekL, jestem bardzo bliska Twjego zdania w tym wątku. Zgadzam się z Tobą w tym, że większość wspólnot i tak "zrobi jak chce" niezależnie od wpisów w tym wątku.

    Moim zdaniem jednak, jeżeli już właściciele wybierają zarząd, który obdarzają zaufaniem i który ma określone ustawowo kompetencje, to nie po to, żeby próbować "odbierać" te kompetencje temu zrządowi za każdym razem... a zostawić mu samą odpowiedzialność...

    zwróciłeś MirkuL również uwagę na inny ciekawy wątek z którym się zgadzam. Ja również uważam, że gdyby sąsiedzi KubyP wiedzieli jakie on tu wypisuje historie, to szybko by mu podziękowali... w trosce o własne dobro (o ile człowiek z taką "wiedzą" może w ogóle czymkolwiek zarządzać).
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pani Beato - nie ze wszystkim się zgadzamy, ale w tej sprawie zalożyliśmy koalicję.\
    Ja być może używam barwnego języka, żeby być bardziej komunikatywnym. Przepraszam wszystkich urażonych za mój sarkazm. Lepsze to niż używanie "belkotu prawnego". Zabieram glos bo mam ciekawe doświadczenie z zarządzania Wspólnotami.Ja nie wymyślam, nie konfabuluję, ja piszę jak w Szczecinie niektóre problemy WM są widziane i rozwiązywane, nie wszystkich WM, ale mojej i sąsiednich. I nawet nie "wtrącam " się już w sprawach podatkow WM, kto chce niech placi, to ich pieniądze. Ja nie obawiam się ,że moi czlonkowie WM czytają to forum, a nawet powiem ,że bardzo bym się cieszyl, bo to znaczy ,że są aktywni, chcą wiedzieć. Ale bardziej będę się cieszyl, kiedy na zebranie przyjdą, i będą chcieli coś uchwalić, a nie później "przy trzepaku" narzekać. Tacy dla mnie nie mają moralnego prawa czegokolwiek żądać, niech sobie szukają pocieszenia i wazeliniarzy na takim forum jak to.Ode mnie otrzymają jedynie adres sądu do ktorego mogą wnieść swoj pozew.Po pięciu latach zarządzania wiem co robić ,żeby lepiej zarządzać , ale też wiem więcej jak można kombinować. I tu mogę udzielić rady chętnym, jak to wylapywać. To powinny być glówne tematy tego forum.:bigsmile:
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pani Beata: Jeżeli ktoś proponuje określone rozwiązanie jako słuszne powiniem zastanowić się czy: 1/ istnieje podstawa prawna 2/ jakie będą skutki przyjętego rozwiązania
    MirekL z rozbrajającą szczerością przedstawia rozwiązanie dotyczące funkcji Administratora w "jego" WM:
    MirekL: Co do administratora? U nas też jest. Ja nim jestem. Sam ze sobą podpisałem umowę, to znaczy nie , WM reprezentowana przeze mnie ją podpisała z osobą fizyczną, czyli ze mną
    Uważasz, że MirekL się zastanowił nad tym, czy nie (pkt 1 i pkt 2) ?
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Szanowni userzy. Nie sądźcie tylko, że piszę tak dla jakiegoś poklasku, albo dla rankingu, jak to zarzucal mi KubaP.
    I jest inaczej niż uczą na kursach zarządców.W życiu jest trochę inaczej, niekiedy śmieszniej, niekiedy poważniej.
    elan124 -
    MirekL z rozbrajającą szczerością przedstawia rozwiązanie dotyczące funkcji Administratora w "jego" WM:
    Czy sądzisz ,że to jest glupie? Zapewniam Cię, doskonale.
    Uważasz, że MirekL się zastanowił nad tym, czy nie (pkt 1 i pkt 2) ?
    Nie tylko sią zastanowilem, nawet konsultowalem w US. Tu nie ma wad, tu nawet wg klasyka Walęsy "minusy są dodatnie". Kto jest w temacie zrozumie, kto nie ,zarzuci lamanie prawa,tradycji, kultury, zasad wspólżycia spolecznego i wartości chrześcijańskich.
  • Opcje
    EDDIEEDDIE Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP, nie deprecjonuj sam siebie bardziej, tylko podaj przepis prawa, według którego zmiana administratora musi być poprzedzona uchwałą WM.
    Tylko tyle i aż tyle.
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie tylko sią zastanowilem, nawet konsultowalem w US.
    Urząd Skarbowy nie jest kompetentny w zakresie oceny prawnej umowy, która nie rodzi skutków podatkowych - ich to nawet nie interesuje. Mogą ci powiedzieć cokolwiek i nie ponoszą za to odpowiedzialności. Po poradę prawną w sprawie umowy cywilnoprawnej idź do prawnika, a nie do urzędnika podatkowego, księdza czy psychiatry - każdy z nich może i jest specjalistą, ale tylko w swojej dziedzinie.

    Moim zdaniem taka umowa, w której ty sam reprezentujesz obie strony bez szczególnego umocowania (pełnomocnictwa wspólnoty) jest nieważna. Jak nie wierzysz to idź do kancelarii prawnej, zapłać stówę, to dostaniesz to na piśmie, na druku firmowym kancelarii z pieczęcią. :smile:
    Kodeks cywilny:
    Art. 108. Pełnomocnik nie może być drugą stroną czynności prawnej, której dokonywa w imieniu mocodawcy, chyba że co innego wynika z treści pełnomocnictwa albo że ze względu na treść czynności prawnej wyłączona jest możliwość naruszenia interesów mocodawcy. Przepis ten stosuje się odpowiednio w wypadku, gdy pełnomocnik reprezentuje obie strony.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano marca 2012
    Posesja - ja nie poszedlem do US w sprawie umowy, ale w sprawie podatków.
    [align=right](...) admin [/align]
    Jak nie wierzysz to idź do kancelarii prawnej, zapłać stówę, to dostaniesz to na piśmie, na druku firmowym kancelarii z pieczęcią.
    Ja nie potrzebuję zaplacić stówę za coś co wiem, i to jeszcze na druku z pieczęcią . Chyba dlatego to kosztuje stowę , a nie 5 zl.
    [align=right](...) admin[/align] Ja nie mialem żadnego pelnomocnictwa, bo po co? Wykonując czynności zarządu zwyklego dzialam samodzielnie, więc po co cytujesz art. 108 kc , ktory nie ma tu zastosowania. Ta umowa jest nieważna? W świetle jakiego prawa? Chyba Twoich zasad. A która strona tej umowy ją kwestionuje? Ta trzecia, forum Zarządca.pl. To mocny argument dla sądów.
    Masz ciekawe podejście do prawa.Nie można scalić dwoch dzialek, bo jedna jest w posiadaniu Wspólnoty Mieszkaniowej jako grupy wlascicieli, a druga Wspólnoty Mieszkaniowej jako oddzielnego podmiotu prawnego, ulomnej osoby prawnej, nazwanej przez jakiegoś (...) sędziego "osobą ustawową".Oczywiście zarządzana przez Ciebie WM nie może dokupić nieruchomości. Może następca, niedouczony po podstawówce (niepelnej) tego dokona. Kto wie?:bigsmile:
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano marca 2012
    Uzywacie na tym forum "bełkotu prawniczego" żeby nikt nie zrozumial o co chodzi. I oto chodzi
    Napisz po prostu, że to ty niczego nie rozumiesz, nie wypowiadaj się za wszystkich.
    Powyższym postem udowodniłeś po raz kolejny, że nie warto z tobą gadać.
    Komentarz edytowany Posesja
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Pani Beata:[/cite]Nie "zarząd nie zatrudnia sobie i dla siebie" tylko działa jako ustawowy przedstawicielski organ wspólnoty, przenosząc część swoich kompetencji na administratora.
    KubaP no co Ty?
    Odpowiem po raz kolejny, bo nie jestem obrażalska.
    Podstawą jest Art. 21 pkt 1 UoWL. (tylko przeczytaj je proszę). i Art. 22 pkt 1.
    Jeżeli Ty uważasz inaczej to napisz też konkretnie z jakiego przepisu wywodzisz swoje zdanie i każdy będzie mógł ocenić prawidłowość Twojego i mojego wnioskowania.
    A nie na początku dyskusji sam piszesz, że czegoś nie ma (istotnie), a potem starasz się udowadniać, że jednak jest...(od czapki)
    Art. 21.
    1. Zarząd kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz
    oraz w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali.
    Art. 22.
    1. Czynności zwykłego zarządu podejmuje zarząd samodzielnie.
    

    odpowiem krótko, bo tamten wpis Admin wyciął ...
    Art. 27.
    Każdy właściciel lokalu ma prawo i obowiązek współdziałania w zarządzie nieruchomością wspólną.
     Nie uchybia to jednak przepisom art. 21 ust. 1 i art. 22 ust. 1.
    

    Zakładasz, że jest to czynność zwykła zarządu NW ,a twierdzę, że NIE jest to czynność zwykła zarządu. Umowa z Administratorem jest szczególną umową.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Zawarcie umowy o zarządzanie nieruchomością wspólną to czynność zwykłego zarządu i zarząd nie musi się zwracać do właścicieli o podjęcie uchwały w tym względzie, ponieważ leży to w zakresie jego kompetencji – takiej odpowiedzi udzielił podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury w sprawie interepretacji nr 20550 (por.: odpowiedź Podsekretarza Stanu z dnia 8 marca 2011 roku).
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2012
    [cite] Zarządca:[/cite]Zawarcie umowy o zarządzanie nieruchomością wspólną to czynność zwykłego zarządu i zarząd nie musi się zwracać do właścicieli o podjęcie uchwały w tym względzie, ponieważ leży to w zakresie jego kompetencji – takiej odpowiedzi udzielił podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury w sprawie interepretacji nr 20550 (por.: odpowiedź Podsekretarza Stanu z dnia 8 marca 2011 roku).
    No i co z tego, my mówimy nie o czynności technicznej jaką jest zawarcie umowy, ale wyborze administratora

    To, że tak urzędnik z MI to zinterpretował, to nie znaczy, że tak musi być we wspólnocie...
    Interpretację zawsze można zmienić ... ( weźmy choćby sprawę faktur dla lokali niemieszkalnych- wystawiać , nie wystawiać , wystawiać....:wink:)

    Ciekaw jestem jakie udzieliłby interpretacji w przypadku, gdy Zarząd WM jest 5 osobowy i zostały zwarte dwie umowy na administrowanie NW (taki przypadek miał już miejsce w realu)

    Tu chodzi o interes właścicieli lokali, a nie członków Zarządu.
    1. Czy istotnie [b][u]podpisanie[/u] umowy o zarządzanie nieruchomością [/b]przez zarząd wspólnoty mieszkaniowej to czynność przekraczająca zwykły zarząd nieruchomością i potrzebuje w tym zakresie upoważnienia wspólnoty mieszkaniowej wyrażonego w uchwale?
    
    [b]Podpisanie umowy[/b] o zarządzanie nieruchomością jest [b]czynnością zwykłego zarządu nieruchomością[/b] i zatem zarząd nie potrzebuje w tym zakresie upoważnienia wspólnoty mieszkaniowej wyrażonego w uchwale. Należy dodać, że ustalenie wynagrodzenia za czynności zarządzania należy do czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu, zatem wymaga uchwały właścicieli lokali.
    
    Podpisanie to dla mnie czynność techniczna,.
    Niestety urzędnicy mają to do siebie, że nie rozróżniają tych czynności "Umocowanie do wykonania" od czynności technicznej , a niby kto miałby dokonać podpisania umowy z administratorem, jak nie członek Zarządu.
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano marca 2012
    Do wykonywania czynności zwykłego zarządu nie jest potrzebne zarządowi żadne umocownie. Takie czynności zarząd wykonuje samodzielnie - ustawowo.
    Uchwała wspólnoty jest wymagana do wykonania czynności przekraczającej zwykły zarząd.
    [align=right](...) admin[/align]

    KubaP po raz kolejny wkleił art 27, ale czy go zrozumiał (zwaszcza drugie zdanie?)
    KubaP to nie tylko nick - to styl życia...
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2012
    [cite] Pani Beata:[/cite]KubaP po raz kolejny wkleił art 27, ale czy go zrozumiał (zwaszcza drugie zdanie?)
    KubaP to nie tylko nick - to styl życia...
    pytanie jest czy ty rozumiesz zapis art. 27
    Art. 27.
    [b]Każdy właściciel lokalu ma prawo i obowiązek współdziałania w zarządzie nieruchomością wspólną.[/b]
    [color=#00f]Nie uchybia to jednak przepisom art. 21 ust. 1 i art. 22 ust. 1.[/color]
    

    zwłaszcza, gdy czytam w doktrynie :
    [color=#00f]Czy do wykonania takich czynności zleceniodawca usługi zarządzania powinien wybrać firmę zatrudniającą osoby niewykwalifikowane z wykształceniem podstawowym? 
    
    Oto jest pytanie w świetle różnych wypowiedzi inicjatora deregulacji rynku, w tym rynku usług zarządzania nieruchomościami. 
    [u]Czy obsługa osób niedoświadczonych, bez przygotowania zawodowego, może stwarzać ryzyko dla zleceniodawcy usługi zarządzania? 
    [/u]
    Odpowiemy, oczywiście, że tak. 
    [b]Ale niektórzy mówią wówczas, no to co, że powstanie ryzyko dla klienta, [color=#f00]to najwyżej klient wybierze później inną firmę.[/color] [/b]
    
    [b]TAK MOŻNA EWENTUALNIE POWIEDZIEĆ PRZY JEDNORAZOWEJ USŁUDZE, A NIE PRZY USŁUDZE CIĄGŁEJ, A TAKĄ JEST USŁUGA ZARZĄDZANIA,
     [color=#f00]GDZIE KAŻDEGO DNIA CHODZI O MAJĄTEK RZECZOWY I FINANSOWY KLIENTA, A TAKŻE JEGO ZOBOWIĄZANIA FINANSOWE I JEGO NALEŻNOŚCI.
     [/color]OZNACZA TO, ŻE ARGUMENTACJI TAKIEJ NIE MOŻNA WPROST PRZEKŁADAĆ NA STOSUNKI CYWILNE ZWIĄZANE Z WYKONYWANIEM USŁUGI ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIĄ[/b][/color].
    
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Anonimowy artykulik w internecie na portalu zarządców nazywasz "doktryną"? :shocked: :smile:
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Posesja:[/cite]Anonimowy artykulik w internecie na portalu zarządców nazywasz "doktryną"? :shocked: :smile:
    Jak jest na tutejszym portalu tzn jest doktryną.:wink:
    Portal byle czego nie zamieszcza w swoich archiwach .... warto tam czasem zaglądać .... jest duzo materiału do krucjat na zebrania właścicieli lokali ...wskazówka na czasie ...
  • Opcje
    wierzbawierzba Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Mam pytanie do Państwa : czy umowa na czas określony o administrowanie i kończący się jej termin wymaga jeszcze wypowiedzenia, czy po prostu nie przedłuża jej Zarząd WM na dalszy okres bo taki mamy zamiar. Automatycznie po tym wydarzeniu zatrudnilibyśmy innego administratora.
  • Opcje
    LaluniaLalunia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jest taka regulacja w Kodeksie cywilnym:
    Art. 749. Jeżeli zlecenie wygasło, uważa się je mimo to za istniejące na korzyść przyjmującego zlecenie aż do chwili, kiedy dowiedział się o wygaśnięciu zlecenia.
    Jeżeli umowa zawarta z administratorem jest zleceniem albo w stosunku do tej umowy stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu na podstawie art.750 k.c. to należałoby zweryfikować, czy przyjmujący zlecenie wie o jego wygaśnięciu. Zatem przesłanie informacji o wygaśnięciu zlecenia jest pożądane.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.