POMYŁKOWE WYLICZENIA CO

LUCYNALUCYNA Użytkownik
Mam trudną sytuację i nie wiem jak z tego wyjść :sad:ale zaczne od początku
W 2011r zrobiliśmy zebranie gdzie podaliśmy z księgową rozliczenie za CO 2010/2011r wykazaliśmy nadpłatę przez lokatorów w kwocie 15000zł .Rozliczenie zrobiliśmy od czerwca do czerwca czyli rozliczyliśmy 13 miesięcy.Księgowa przygotowała salda za 2011r i rozliczyła całą tą nadpłatę na lokatorów .Oczywiście wszyscy mieszkańcy byliśmy zadowoleni że mamy nadpłatę :wink:
Natomiast przygotowując się do zebrania rocznego które odbędzie się w marcu przeanalizowaliśmy że rozliczenie CO jest błędne i powinno być od maja do kwietnia czyli 12 miesięcy i nadpłata jest w kwocie 1500zł .Moje pytanie jest jak można to naprawić ?Bardzo proszę pomóżcie :cry:

Komentarze

  • Opcje
    TsudaTsuda Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jak jest błąd to trzeba to poprawić i wysłać właściwe dane.
    A tak w ogóle, każdy ma swoją metodę, ja rozliczam koszty ciepła od stycznia do końca grudnia za dany rok.
  • Opcje
    LUCYNALUCYNA Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Tak by było najlepiej bo wszystkie pozostałe wydatki są rozliczane od stycznia do grudnia.Ale poprzedni zarządcy rozliczali CO od maja do kwietnia .
    A jeśli tą nadpłatę część lokatorów już sobie rozliczyła i nie będą chcieli zwrócić ?
  • Opcje
    Pani BeataPani Beata Użytkownik
    edytowano marca 2012
    1/ Proponuję jak najszybciej zacząć rozliczać wszystkie zaliczki w tym samym okresie - czyli od 1 stycznia do 31 grudnia.
    2/ Poinformować jak najszybciej właścicieli o zaistniałej pomyłce...
    3/ Jak to nie będą chcieli zwrócić? Nie bardzo rozumiem... mieliście "górką" tyle pieniędzy?

    Z Twojego pierwszego postu LUCYNA przebija coś (może się mylę, ale...) co mnie niepokoi znacznie bardziej...w jaki sposób księgowa rozliczyła nadwyżkę z zaliczek na C.O?
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] LUCYNA:[/cite]Mam trudną sytuację i nie wiem jak z tego wyjść :sad:ale zaczne od początku
    W 2011r zrobiliśmy zebranie gdzie podaliśmy z księgową rozliczenie za CO 2010/2011r wykazaliśmy nadpłatę przez lokatorów w kwocie 15000zł .Rozliczenie zrobiliśmy od czerwca do czerwca czyli rozliczyliśmy 13 miesięcy.Księgowa przygotowała salda za 2011r i rozliczyła całą tą nadpłatę na lokatorów .Oczywiście wszyscy mieszkańcy byliśmy zadowoleni że mamy nadpłatę :wink:
    Natomiast przygotowując się do zebrania rocznego które odbędzie się w marcu przeanalizowaliśmy że rozliczenie CO jest błędne i powinno być od maja do kwietnia czyli 12 miesięcy i nadpłata jest w kwocie 1500zł .Moje pytanie jest jak można to naprawić ?Bardzo proszę pomóżcie :cry:

    Skoro zebranie się jeszcze nie odbyło, to bardzo dobrze, w pierwszej kolejności należy ten błąd właścicielom wytłumaczyć, warto przed zebraniem wysłać pismo z informacją o zaistniałej pomyłce.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    W 2011r zrobiliśmy zebranie gdzie podaliśmy z księgową rozliczenie za CO 2010/2011r wykazaliśmy nadpłatę
    Rozliczenie zrobiliśmy od czerwca do czerwca czyli rozliczyliśmy 13 miesięcy
    Oto przykład presji tłumu !!!!! i lekceważenia terminów obrachunkowych we wspólnocie. (styczeń- grudzień)
    Tak czy owak tę żabę trzeba zjeść i przyznać się do winy!!! odpokutować ... może nie odwołają z członka zarządu.

    Napisz właścicielom , że anulujesz poprzednie rozliczenie i prześlij nowe rozliczenie, ale sprawdzone (kilka razy przez różne osoby) .

    Ten się nie myli w erze chaosu jaką mamy , co nic nie robi ... wtedy grzeszy.
  • Opcje
    LUCYNALUCYNA Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pani Beato a więc rozliczyliśmy nie 12 a 13 miesięcy i to jest błąd .Natomiast kolejny błąd wyliczyła księgowa ,gdyż Co rozliczamy z m2 lokali .Skoro nasza wm ma 3682 m2 lokatorzy wpłacają zaliczki na poczet CO co miesiąc i jest to wyliczone w czynszu(i na pewno jest to wyliczenie dobre)natomiast wkradł się jej jakiś błąd nie umiem wytłumaczyć skąd i wpłaty od lokatorów wykazała wyższe niż faktycznie było to wykazane w zaliczkach (z 3682m2 zrobiło się 3900m2) .Te 16000zł nadpłaty poszło pismo aby lokatorzy odliczyli sobie w kolejnym czynszu czyli jeśli czynsz w naszej wm wynosi 400zł a nadpłata wyniosła 160złto w lutym od większości lokatorów wpłynęło mi 240zł.
    Mam kolejne pytanie bo jeśli będę chciała zmienić terminy obrachunkowe na CO czy potrzebna mi jest do tego uchwała?
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    będę chciała zmienić terminy obrachunkowe na CO czy potrzebna mi jest do tego uchwała?
    Wystarczy zawiadomienie. Możesz dołączyć wytłumaczenie dlaczego poprzednio było niewygodnie
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    1. uwl
    Okresem rozliczeniowym wspólnoty mieszkaniowej jest rok kalendarzowy
    
    Obowiązek rozliczenia odnosi się do zaliczek wpłacanych na poczet pokrycia kosztów zarządu nieruchomością wspólną, a więc zarówno do zaliczek wpłacanych na fundusz eksploatacyjny, jak i na fundusz remontowy.
    Natomiast okresy i zasady rozliczeń wpłat właścicieli na pokrycie kosztów mediów nie są uregulowane przepisami ustawy o własności lokali, lecz uchwałami wspólnoty mieszkaniowej. Zatem to właściciele ustalają, kiedy nastąpi rozliczenie.
    2. Okres rozliczeniowy c.o. 1.01. - 31.12. ma swoją zaletę. W sprawozdaniu finansowym wynik na rozliczeniu powinien być "0".
    3. Okres rozliczeniowy c.o. 1.06. - 31.05. ma swoją zaletę. Zaliczki na c.o. się samofinansują i nie wymagają dofinansowywania z innych źródeł. Myślę tu jedynie o gotówce, a nie o księgowaniach.
    4. Skoro rozliczono 13 miesięcy, to można ustalić, że następny okres będzie miał 11 miesięcy.
    5. Na pewno nie rozliczałbym c.o. ponownie, bo spowoduje to jedynie delikatnie mówiąc dyskomfort właścicieli. Natomiast koniecznie bym powiadomił właścicieli o sytuacji, choćby po to by podjęli stosowną uchwałę o długości najbliższego okresu rozliczenia.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] koziorozka:[/cite]
    będę chciała zmienić terminy obrachunkowe na CO czy potrzebna mi jest do tego uchwała?
    Wystarczy zawiadomienie. Możesz dołączyć wytłumaczenie dlaczego poprzednio było niewygodnie

    Wydaje mi się, że taka kwestia powinna być ujęta w regulaminie rozliczeń, zatem wymaga uchwały.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2012
    [cite] Zarządca:[/cite]
    [cite] koziorozka:[/cite]
    będę chciała zmienić terminy obrachunkowe na CO czy potrzebna mi jest do tego uchwała?
    Wystarczy zawiadomienie. Możesz dołączyć wytłumaczenie dlaczego poprzednio było niewygodnie
    Wydaje mi się, że taka kwestia powinna być ujęta w regulaminie rozliczeń, zatem wymaga uchwały.
    Też tak uważam, jak user Zarządca. .... niezbędna jest uchwała i zmiana w regulaminie rozliczeń kosztów zakupu energii cieplnej.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.