wypłata dla członka zarządu

LUCYNALUCYNA Użytkownik
Przewodniczący zarządu ma umowę zlecenie i do tej pory tylko on brał kasę,w tym roku w naszej wm przeszła uchwała o wynagrodzeniu dla trzech członków zarządu
Czy z pozostałym zarządem też trzeba podpisać umowę ,czy wypłata dla nich może być z tytułu podjętej uchwały?????Jak taka umowa lub rachunek powinien wyglądać

Komentarze

  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jeżeli członkowie zarządu pobierają wynagrodzenie na podstawie uchwały, to nie jest potrzebna żadna umowa ani rachunek.
    [cite] LUCYNA:[/cite]Przewodniczący zarządu ma umowę zlecenie
    Kto w imieniu wspólnoty podpisał umowę z "przewodniczącym"?
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wypłaty dla członków zarządu następują na podstawie uchwały
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] LUCYNA:[/cite]Przewodniczący zarządu ma umowę zlecenie i do tej pory tylko on brał kasę,w tym roku w naszej wm przeszła uchwała o wynagrodzeniu dla trzech członków zarządu
    Czy z pozostałym zarządem też trzeba podpisać umowę ,czy wypłata dla nich może być z tytułu podjętej uchwały?????Jak taka umowa lub rachunek powinien wyglądać



    Członkowie zarządu pobierający wynagrodzenie za swoją działalność na rzecz wspólnoty mają obowiązek rozliczyć się z fiskusem i zapłacić podatek.
    Rozliczenia dokonuje się raz w roku w zeznaniu podatkowym za poprzedni rok obrachunkowy. W rubryce dotyczącej przychodów „z innych źródeł” należy wpisać kwotę wynagrodzenia, które sumuje się z innymi przychodami.
    Wspólnota mieszkaniowa powinna je natomiast wykazać na formularzu PIT - 8 C, należy go doręczyć członkowi zarządu , który pobrał wynagrodzenie oraz urzędowi skarbowemu.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ani z dotychczasowym "biorcą pieniędzy" :-) ani z obecnymi nie trzeba zawierać żadnej umowy.
    Jednak jeśli zawarto już umowę zlecenie i co ważniejsze zgłoszono ją do ZUS, to trzeba być konsekwentnym i odprowadzić zdrowotne.
  • Opcje
    LUCYNALUCYNA Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Posesja-umowę z przewodniczącym w imieniu wspólnoty podpisali pozostali dwaj członkowie zarządu.
    Jakiś rachunek chyba musi być wystawiony bo przecież kasa będzie wydana???
    Pieniądze które do tej pory pobierała jedna osoba są dzielone na trzy osoby .
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Uchwała Ci nie wystarczy? :smile:
    Nie musisz mieć żadnego rachunku. Wspólnota płaci co miesiąc, po zakończeniu roku wystawia PIT-8C i to wszystko.
    Z fiskusem rozlicza się ten, co bierze kasę.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jeśli nie została zgłoszona umowa do ZUS jeszcze można zamienić ją na wersję, o której mówi Posesja.
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    LUCYNA -
    Jakiś rachunek chyba musi być wystawiony bo przecież kasa będzie wydana???
    Wydaje mi się ,że w waszej WM nie rządzi zarząd, ale księgowa. Musi być bo ona nie wie jak to wprowadzić do swojego programu księgowego. Podstawą wypłaty jest wola właścicieli wyrażona w uchwale.
    Szanowni zarządcy i księgowi. Znowu pojawia się sprawa podatku, tym razem od osoby fizycznej, członka Zarządu WM.
    Jest to jego sprawa, a księgowemu WM g.... do tego.
    Wspólnota mieszkaniowa powinna je natomiast wykazać na formularzu PIT - 8 C, należy go doręczyć członkowi zarządu , który pobrał wynagrodzenie oraz urzędowi skarbowemu.
    Nie będę się spieral co do PIT- 8C, znacie moje zdanie na ten temat. To jest marnotrawstwo papieru, ale proszę Zarządcę o wyjaśnienie. A na cholerę czlonkowi Zarządu ten formularz? Gdzie jest wymieniona kwota wynagrodzenia dla zarządu, co to jest? Koszty uzyskania przychodu WM ,jej dochod, a może coś innego? A skąd US będzie znal dane tego członka zarządu? Dołączycie pismo, typu - Uprzejmię donoszę, że ..... ?
    a-z -
    Jednak jeśli zawarto już umowę zlecenie i co ważniejsze zgłoszono ją do ZUS, to trzeba być konsekwentnym i odprowadzić zdrowotne.
    A czemu tak skromnie? Jak szaleć, to szaleć. A co ze skladką emerytalną, rentową, wypadkową, jakiśtam fundusz niepelnosprawnych i bezrobotnych? Czy to podlega zwolnieniu? Wspólnota zapłaci.
    Oto dlaczego uważam ,że zarządcy "indoktrynowani" w zakresie podatków tylko szkodzą członkom WM.
    W tym temacie mogę uważać się nawet za eksperta, ponieważ odczułem to na wlasnej skórze, a za miesiąc mam rozprawę w Sądzie. Dziś postąpił bym inaczej, ze względu na doświadczenie osobiste.
    6 lat temu , jak zostałem wybrany do Zarządu sądziłem ,że ten mój dodatkowy przychód zostanie zwolniony z opodatkowania z tytulu "pracy spolecznej". Udalem się więc do US po info.Tam dowiedzialem się , że nie podlega to zwolnieniu, i najlepszym wyjściem będzie podpisanie umowy ze WM, wówczas skorzystam z ryczaltowych 20% kosztów uzyskania przychodów. Jak mi doradzono tak zrobiłem. Który to z Panów wyzywal mnie wówczas od oszolomów, jak pisalem ,że taką umowę podpisalem sam ze sobą? A to nieprawda, podpisałem ją jako czlonek WM z jej ustawowym reprezentantem, czyli jednoosobowym Zarządem WM.
    I jak "uczciwy obywatel RP odprowadzalem co miesiąc skladkę podatku dochodowego. I tak radzę LUCYNIE , ponieważ wcześniej czy później "jakiś niezadowolony właściciel" z "czystej,ludzkiej zawiści" złoźy obywatelskie doniesienie do US.:bigsmile::bigsmile:
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.