administrowanie,zarządzanie WM
maniek13
Użytkownik
Bardzo proszę o pomoc i porade - od 2004r.jesteśmy Wspólnota Mieszkaniową, która liczy 50 mieszkań z czego 1 mieszkanie jest własnością Skarbu Państwa, pozostałe mieszkania są prywatną własnością . Od 2004 roku PGM jest "administratorm" nieruchomości natomiast zarząd Wspólnoty pełni rolę zarządcy, co zostało podjęte uchwałą na pierwszym zebraniu Wspólnoty. Obecnie z powodu niezadowolenia właścicieli mieszkań wynikających ze sposobu administrowania przez PGM chcemy rozwiązać Umowę Administrowania i powierzyć to Zarządowi (wiadomo, że należy to dokonać na zebraniu WM uchwała) i w związku z tym mam pytanie:
1.czy zarządca (zarząd) może być administratorem
2. czy na zebraniu wymagane jest protokołowanie przez notariusza podjętych uchwał
Za pomoc i poradę dziękuję.
Maniek
1.czy zarządca (zarząd) może być administratorem
2. czy na zebraniu wymagane jest protokołowanie przez notariusza podjętych uchwał
Za pomoc i poradę dziękuję.
Maniek
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Gdy zarząd przejmie na siebie rolą administratora stanie się "zarządcą".
Jeśli nie było notariusza wcześniej (a na to wygląda z Twojej wypowiedzi), to nie musi go być dalej...
Pozdrawiam.
Zarządca w rozumieniu ustawy o własności lokali:
osoba fizyczna lub prawna, której zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1 (czyli w umowie o ustanowieniu odrębnej własności lokali albo w umowie zawartej później w formie aktu notarialnego).
Zarządca w rozumieniu ustawy o gospodarce nieruchomościami (ugn):
osoba fizyczna posiadająca licencję zawodową nadaną w trybie przepisów ugn.
Zatem Wasza uchwała w tej sprawie jest nieprawidłowa i zupełnie niepotrzebna.
Prawa i obowiązki zarządu określa ustawa o własności lokali, z którą powinniście dokładnie się zapoznać. Niekoniecznie.
Na jakiej podstawie PGM został Waszym administratorem? Czy macie zawartą umowę wspólnoty z PGM? Jeżeli tak, to kto ją podpisał?
Jeżeli umowę podpisał zarząd, to on może ją rozwiązać. Nie jest w tej sprawie wymagana uchwała.
Poza tym, uchwały nie muszą być podejmowane wyłącznie na zebraniach - mogą być głosowane per currendam (w trybie obiegowym). 1. Oczywiście. Zadania administratora mieszczą się w zakresie zarządu zwykłego, czyli zarząd wspólnoty ma niezbędne uprawnienia, żeby wykonywać te zadania.
Jeżeli zakończycie współpracę z obecnym administratorem i zarząd nie zatrudni innego, to wszystkie zadania z zakresu zarządzania nieruchomością, zarząd będzie musiał sprawować sam. Oczywiście, będzie mógł zlecić niektóre sprawy specjalistom (np. prowadzenie księgowości wspólnoty - biuru rachunkowemu).
2. Obecność notariusza jest konieczna tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Jeżeli Wasz "administrator" nie jest zarządcą notarialnym (z art. 18.1 - sprawdź to w księdze wieczystej nieruchomości wspólnej), to rozstanie z nim nie wymaga ani notariusza, ani nawet uchwały. "Normalne" uchwały właścicieli lokali, występujące w codziennym zarządzaniu nieruchomością wspólną, nie wymagają protokołowania przez notariusza.
Nasza firma zajmuje sie zarządzaniem i administrowaniem nieruchomościami dlatego służymy pomocą. W razie wszelkich pytań proszę pisać na adres partner7@wp.pl
Czyli wiem, ale nie powiem lub powiem na maila :-))
ale numer
Za darmo dzielić się wiedzą? I w dodatku uświadamiać właścicieli lokali?
Toż to podkopywanie pozycji rynkowej zarządców i utrudnianie im pracy!
Wszak klient nieświadomy to łatwy klient...