Proszę o pomoc
uli82
Użytkownik
Witam
Proszę Państwa o pomoc w sprawie naszej byłej administrator. Kiedy otrzymaliśmy dokumenty naszej WM dowiedzieliśmy się, że nasza była administrator brała dodatkowe pieniądze za różne prace, które sama sobie zlecała. Jeden z członków Zarządu podpisywał umowy o dzieło na sprzątanie, odśnieżanie itp. Nikt z właścicieli nie wiedział o tym dowiedzieliśmy się dopiero teraz. Właściciele twierdzą, że powinna zwrócić pobrane pieniądze z uwagi na to, że nie miała na dodatkową pracę uchwały właścicieli. Czy to może być możliwe aby musiała te pieniądze oddać ?
Proszę Państwa o pomoc w sprawie naszej byłej administrator. Kiedy otrzymaliśmy dokumenty naszej WM dowiedzieliśmy się, że nasza była administrator brała dodatkowe pieniądze za różne prace, które sama sobie zlecała. Jeden z członków Zarządu podpisywał umowy o dzieło na sprzątanie, odśnieżanie itp. Nikt z właścicieli nie wiedział o tym dowiedzieliśmy się dopiero teraz. Właściciele twierdzą, że powinna zwrócić pobrane pieniądze z uwagi na to, że nie miała na dodatkową pracę uchwały właścicieli. Czy to może być możliwe aby musiała te pieniądze oddać ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Proszę miec na uwadze, że do zawarcia umowy może też dojśc w sposób dorozumiany.
Prosze pamietac,ze administrator to nie to samo co licencjonowany zarządca, wiele tez zalezy od konstrukcji samej umowy o zarządzanie lub administrowanie. W pierwszym watku uli82 napisala "Jeden z członków Zarządu podpisywał umowy o dzieło na sprzątanie, odśnieżanie itp". Odpowiedzialnosc za finansowanie srodków wspólnoty mieszkaniowej spoczywa wiec na Zarządzie wspólnoty" i to on jest odpowiedzialny za wszelkie nieprawidlowosci w tym zakresie. Uwazam, ze nalezy zwrócic sie do Zarządu tej wspólnoty i wyjasnic dlaczego podpisywal dodatkowe umowy i czy bylo to uzasadnione.
Czy koszty były zawyżone w stosunku do cen rynkowych? Nawet jeżeli zawarto umowy o dzieło - to należało wystawic rachunki - czy zostały zwrócone?
To naprawdę są dośc złożone sprawy i ewentualne powództwo należy oprzec na solidnych podstawach, ponieważ takie właśnie kwestie będą przedmiotem rozpoznania.
Jak zaksiegowano te koszty? Sad nie będzie raczej zajmował się tym czy odprowadzono podatek, ale na pewno znaczenie prawne ma dokument, na podstawie którego je wypłacono.
Jeżeli koszty wykazano w sprawozdaniach i wspólnota przyjęła te sprawozdania to okolicznośc świadcząca na niekorzyśc wspólnoty w razie sporu.
Jakie jest stanowisko zarządu w tej sprawie?
Należałoby, jak to sugerował Politer, zwrócic sie do jego członków o wyjaśnienie tej sprawy.
Usługa nie była świadczona a pobrano pieniądze?
Usługa nie była niezbędna?
Usługa była świadczona nienależycie?
Usługa była za droga?
Powództwa nie można oprzec jedynie na tej podstawie, że brak podpisu członka zarządu, albo że zachowanie adminstratorki było nielojalne w stosunku do wspólnoty.
Czy wspólnota zawarła umowę o zarządzanie i czy administrująca to licencjonowany zarządca nieruchomości?
Usługa była zbędna bo sprzątamy wszyscy i nie bierzemy za to wynagrodzenia ( również tam gdzie admim)
Nikt nigdy nie widział jak odśnieżała bo robiliśmy to sami.
Trudno nam ocenić czy usługa była za droga ale jednorazowo za kawałek 5x6 m wypłacała sobie 400 zł, a za wywiezienie szlaki 1000 zł (firma odbierała za 366zł)
Mieszkańcy czują się oszukani bo ktoś mógł odpracować w ten sposób np.dług.
A najbardziej czują się oszukani, że nic nie wiedzieli. Mamy umowę zlecenie o administrowanie WM, administrator nie jest licencjonowanym zarządcą.
W jaki sposób dokumentowano koszty? Tylko dowód kw? Jeżeli tak - to w szczególności na tej podstawie możecie Państwo żądac ich zwrotu - jeżeli te wypłaty wykazano jako koszty w sprawozdaniu - to również sprawozdanie jest nierzetelne. Proszę zbadac ewidencję wspólnoty i wobec braku obciążeń zażądac zwrotu środków, jednocześnie podnieśc sprawę braku umowy ze wspólnotą.
Dziękuję za wskazówki i pomoc - bardzo cenną.
Moim zdaniem głównym punktem zaczepienia winno byc pobranie środków bez obciążenia, oczywiście pozostałe argumenty też są ważne.
Jeżeli sprawozdanie nie jest rzetelne, to fakt jego zatwierdzenia nie będzie miał dużego wpływu na wynik sprawy. Jeżeli jeszcze administratorka sama prowadziła ewidencję kosztów, to jest to dodatkowy argument.