Umowa o sposobie ponoszenia kosztów

zarzadca.wroclawzarzadca.wroclaw Użytkownik
edytowano sierpnia 2012 w Wolne tematy
Czy któryś praktykujący Zarządca, stosuje taki twór jak umowy o sposobie ponoszenia kosztów?? Spotkałem się z czymś takim. Zarządca po wyodrębnieniu każdego lokalu lub zmianie właściciela, umowie darowizny, spadku etc. sporządza pomiędzy sobą, a właścicielem umowę w której określa prawa i obowiązki stron. Generalnie pojawiają się w niej przepisy przytoczone z UWL. Czy zawieranie takiej umowy ma jakikolwiek sens. Przecież prawa i obowiązki właściciela, zarządu, zarządcy określa UWL i UoGN. Wydaje mi się, że taka umowa nie niesie za sobą skutków prawnych, więc po co ją stosować??
Chciałbym usłyszeć Wasze opinie w tej kwestii...

Komentarze

  • Opcje
    daarekdaarek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czy zawieranie takiej umowy ma jakikolwiek sens. Przecież prawa i obowiązki właściciela, zarządu, zarządcy określa UWL i UoGN
    - z pozycji właściciela (chyba mogę?) odpowiadam, że zawieranie takiej umowy nie ma żadnego sensu.
    Dla właściciela partnerem we wspólnocie jest zarząd wspólnoty i to tylko w sprawach dotyczących zarządzania NW.
    Zatrudniony zarządca licencjonowany jako pomocnik zarządu czyli administrator, jest bezpośrednim wykonawcą poleceń zarządu - jego nie mają nawet prawa obchodzić prywatne sprawy właściciela lokalu. Nie słyszałem też o przypadku żeby w jakiejś wspólnocie administrator (nawet licencjonowany) zawierał poza plecami zarządu jakieś umowy z właścicielami???
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czy zawieranie takiej umowy ma jakikolwiek sens.
    Edukacyjny (właściciel poznaje swoje prawa i obowiązki)
    Towarzyski (obie strony się poznają)
  • Opcje
    TsudaTsuda Użytkownik
    edytowano listopada -1
    W ramach dobrej organizacji wpólnoty taki właściciel powinien dostać list powitalny z kompletem uchwał obowiązujących we wspólnocie.
  • Opcje
    izodizod Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] zarzadca.wroclaw:[/cite]Czy któryś praktykujący Zarządca, stosuje taki twór jak umowy o sposobie ponoszenia kosztów??
    Spotkałem się z czymś takim. Zarządca po wyodrębnieniu każdego lokalu lub zmianie właściciela, umowie darowizny, spadku etc. sporządza pomiędzy sobą, a właścicielem umowę w której określa prawa i obowiązki stron. Generalnie pojawiają się w niej przepisy przytoczone z UWL.
    Czy zawieranie takiej umowy ma jakikolwiek sens.
    Przecież prawa i obowiązki właściciela, zarządu, zarządcy określa UWL i UoGN.
    Wydaje mi się, że taka umowa nie niesie za sobą skutków prawnych, więc po co ją stosować??
    Chciałbym usłyszeć Wasze opinie w tej kwestii...
    Ja wiem, że upały.... ale takiej bzdury praktycznej nie spotkałem... ale to wolny kraj więc wszystko można tylko po co?
    Za taki pomysł ode mnie PAŁA!!!!
  • Opcje
    zarzadca.wroclawzarzadca.wroclaw Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Cieszę się, że podzielacie mój pogląd w tej kwestii.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] zarzadca.wroclaw:[/cite]Czy któryś praktykujący Zarządca, stosuje taki twór jak umowy o sposobie ponoszenia kosztów?? Spotkałem się z czymś takim. Zarządca po wyodrębnieniu każdego lokalu lub zmianie właściciela, umowie darowizny, spadku etc. sporządza pomiędzy sobą, a właścicielem umowę w której określa prawa i obowiązki stron. Generalnie pojawiają się w niej przepisy przytoczone z UWL. Czy zawieranie takiej umowy ma jakikolwiek sens. Przecież prawa i obowiązki właściciela, zarządu, zarządcy określa UWL i UoGN. Wydaje mi się, że taka umowa nie niesie za sobą skutków prawnych, więc po co ją stosować??
    Chciałbym usłyszeć Wasze opinie w tej kwestii...

    Ani Zarządca, ani zarząd nie mogą być stroną takiej umowy, ponieważ dotyczy nieruchomości wspólnej.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Zarządca:[/cite]
    [cite] zarzadca.wroclaw:[/cite]Czy któryś praktykujący Zarządca, stosuje taki twór jak umowy o sposobie ponoszenia kosztów?? Spotkałem się z czymś takim. Zarządca po wyodrębnieniu każdego lokalu lub zmianie właściciela, umowie darowizny, spadku etc. sporządza pomiędzy sobą, a właścicielem umowę w której określa prawa i obowiązki stron. Generalnie pojawiają się w niej przepisy przytoczone z UWL. Czy zawieranie takiej umowy ma jakikolwiek sens. Przecież prawa i obowiązki właściciela, zarządu, zarządcy określa UWL i UoGN. Wydaje mi się, że taka umowa nie niesie za sobą skutków prawnych, więc po co ją stosować??
    Chciałbym usłyszeć Wasze opinie w tej kwestii...

    Ani Zarządca, ani zarząd nie mogą być stroną takiej umowy, ponieważ dotyczy nieruchomości wspólnej.
    Ponieważ dotyczy nieruchomości wspólnej, czy nie dotyczy?
    Zarząd nigdy nie jest stroną umowy - stroną jest wspólnota, którą zarząd reprezentuje.
    Zarządca nie zarządza lokalami, ma zawartą umowę ze wspólnotą mieszkaniową, której świadczy określone usługi, więc umowy z poszczególnymi właścicielami lokali są bezprzedmiotowe.
    [cite] daarek:[/cite]Zatrudniony zarządca licencjonowany jako pomocnik zarządu czyli administrator, jest bezpośrednim wykonawcą poleceń zarządu
    Najczęściej jest wykonawcą pośrednim, bo nie wykonuje osobiście przeglądów okresowych, nie sprząta nieruchomości wspólnej, nie prowadzi osobiście (bezpośrednio) ewidencji pozaksięgowej itp.

    Co do "poleceń" - zarząd może je wydawać wyłącznie w granicach zawartej umowy z zarządcą. Zarząd wspólnoty nie może polecić wykonania czegoś, czego nie przewiduje umowa.
  • Opcje
    izodizod Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Co do "poleceń" - zarząd może je wydawać wyłącznie w granicach zawartej umowy z zarządcą.
    Zarząd wspólnoty nie może polecić wykonania czegoś, czego nie przewiduje umowa.
    Hmmm... A niby dlaczego nie może...
    Oczywiście, że może, ale za dodatkową odpłatnością - odrębne zlecenie...
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.