Schron we wspólnocie mieszkaniowej

TubeTube Użytkownik
edytowano sierpnia 2012 w Zarządzanie Nieruchomościami
W zasobach Białegostoku znajduje się około 100 schronów. Wszystkie podlegają nadzorowi Biura Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego. Około 20 procent jest zarządzanych przez wspólnoty, a pozostałymi zarządza głównie Zarząd Mienia Komunalnego.
W takich przypadkach schronami zarządzają wspólnoty mieszkaniowe. Do obowiązków zarządcy należy utrzymywanie pomieszczeń w dobrym stanie technicznym, z czym związane są znaczące wydatki. Niewielka część tych pomieszczeń jest wynajmowana, zwłaszcza w centrum miasta na różne cele, w tym również na lokale usługowe, czy sklepy.

http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120802/BIALYSTOK/120809959

Komentarze

  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano sierpnia 2012
    [cite] Tube:[/cite]W takich przypadkach schronami zarządzają wspólnoty mieszkaniowe.
    Do obowiązków zarządcy należy utrzymywanie pomieszczeń w dobrym stanie technicznym, z czym związane są znaczące wydatki.
    Nie bardzo rozumiem, co oznacza w tym przypadku utrzymanie tych pomieszczeń w dobrym stanie technicznym, a więc - skąd te nakłady?
    Przy budowie - zgadzam się, ale potem to już tylko sprzątać, ewentualnie żarówki wymieniać.
    Chyba, że chce się podnieść standard i funkcjonalność pomieszczenia, wyposażając go np. w klimatyzację, ciepłą wodę, saunę, jacuzzi itd. itp.
    Schron - to schron.
    Ma przetrwać, ale... o tym raczej pomyślano przy jego budowie.
    Niewątpliwie wielką zaletą schronu jest możliwość przechowywania przez zarząd/zarządcę dokumentacji wspólnoty, przed ciekawych wzrokiem.
    Właściwie, to tak sobie myślę, że powinien być obowiązkowo częścią każdej nieruchomości wspólnej.
    Bardzo proszę wszystkich aktywnych i nadaktywnych Użytkowników o rozwinięcie tego interesującego tematu.
    Komentarz edytowany Haneczka
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.