wymiana żarówek na klatce
evita
Użytkownik
proszę o odpowiedź czy pani sprzątająca klatki może wymieniać żarówki ( na klatce jest ten "niższy" prąd) czy też potrzebne są specjalne uprawnienia do tego? A co gdyby prąd był "normalny" (czyli żarówki jak w domu) skoro można sobie wymieniać w domu to czemu nie na klatce, jaki przepis o tym mówi? Z góry dziękuję
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Najlepiej niech to robi konserwator z uprawnianiami do grzebania przy prądzie.
- albo o uprawnienia do nurkowań nocnych: http://www.cnruntime.pl/node/10 ,
- albo do sieci elektroenergetycznych niskiego napięcia: http://pl.wikipedia.org/wiki/Niskie_napięcie
Sprzątać też nie może , a wymiany żarówek nie ma w zakresie swoich obowiązków?
Więc jak to jest i z jakiego przepisu wynika? Proszę o odpowiedź - nie jestem elektrykiem, ja rozumiem że w tym kraju każdy powinien być lekarzem, prawnikiem, hydraulikiem, budowlańcem w jednej osobie nie licząc już zwykłego, na co dzień wykonywanego zawodu i nawet potrafię malować ściany i kłaść kafelki ale do elektryki nigdy mnie nie ciągnęło. Proszę więc Państwa, którzy to świetnie wiecie o podanie przepisu.
A odpowiadając na pytanie - tak Pani sprzątaczka ma wymianę żarówek w umowie a jednocześnie ma to konserwator też w umowie jak dla mnie o jedną osobę za dużo a konserwator chce dużą podwyżkę właśnie za wymianę żarówek - ok 50 zł za taką wymianę, moim zdaniem to przesada. On ma różne uprawnienia ona nie ale Z JAKIEGO PRZEPISU WYNIKA ZE SĄ POTRZEBNE DO NN? Nasz sąsiad złota rączka który parał się niejedną (i nie dwiema) pracą w życiu twierdzi że do niskiego napięcia uprawnień nie trzeba więc kto ma rację???? Z góry dziękuję za realnie przydatną odpowiedź (choć nie neguję przydatności uśmiechu w życiu - ponoć śmiech może je nawet przedłużyć) Pozdrawiam Evita
1) urzàdzenia elektryczne o napięciu nie wyższym niż 1 kV i mocy znamionowej nie wyższej niż 20 kW, jeżeli w dokumentacji urządzenia określono zasady