Srodki na funduszu remontowym

robert700robert700 Użytkownik
edytowano października 2012 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam,mam nastepującyproblem:W 2009r wykupiłem od gminy mieszkanie .Zarządca(gmina)w momencie wykupu utworzył we wspólnocie odzielne konto dla mojego mieszkania(na fudusz remontowy i eksplatacyjny)Przez ok 2 lata wpłacałem stosowne opłaty gromadzac pewną ilość srodków na koncie.Po 2 latach wspólnota przegłosowała wybór innego zarządcy.Gmina przelała z kont poszczególnych członków wspolnoty zgomadzone środki wraz ze swoim udziałem.Poniważ jako ostatni dokonywałem wykupu stan mojego konta był najmnieszy(najkrócej wpłacałem)Obecny zarządca zarzadał abym dokonał stosownej dopłaty brakujących srodków .Niegadzam sie z nim gdyż uważam ze moje opłaty powinny znajdować sie również w środkach przekazanych przez gmine,ponieważ za wczesniejszy okres (przed wykupem)włacałem opłatę za czynsz do ZGM a ZGM przelał łączną kwote niewyszczególniając skad sie ona wzieła.Inaczej mówiąc ze w pieniadzach przelanych od gminy twierdzi ze nie ma tam moich wpłat.
Problem powsał w momecie remontu łącznie były pieniądze w fuduszu remontowym na iwestycje(remont) ale w rozbiciu na poszczególne konta członków na moim wyszedł niedobór(poniważ najkrócej miałem indywiduale konto) tąd też rządanie zarzadcy abym dokonał dopłaty (niemałej dla mnie)na fundusz remontowy
Sam nie wiem kto ma racje?:cry:

Komentarze

  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie rozumiem.
    Jak byłeś właścicielem to na czyje konto wpłacałeś zaliczki - wspólnoty czy gminy?
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] robert700:[/cite]moje opłaty powinny znajdować sie również w środkach przekazanych przez gmine,ponieważ za wczesniejszy okres (przed wykupem)włacałem opłatę za czynsz do ZGM a ZGM przelał łączną kwote niewyszczególniając skad sie ona wzieła.
    Nie możesz łączyć tych dwóch okresów. Czynsz najmu był płacony na rzecz gminy, a nie wspólnoty mieszkaniowej - wtedy jeszcze nie byłeś właścicielem mieszkania, nie byłeś członkiem wspólnoty. Na fundusz remontowy wpłacała (powinna wpłacać) gmina jako właściciel lokalu. Czy wpłacała?
  • Opcje
    robert700robert700 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie łącze obu okresów tylko uważam że środki które przelała gmina(ZGL) na nowe konto do innego zarządcy powinna zawierać w cześci również i moje wpłaty.Za okres jaki byłem najemcą tj do 2009 czyli jezeli na moim koncie fuduszu remontowego zaksiegowano saldo 1000zł(wpłaty od 2009 do 2011)
    na koncie gminy(ZGL)10 000 zł to w tych 10 000 powinna tez znajdować sie i moja cześć (X?) składki na f.remontowy .W/z z tym stan mojego salda na rach f.remontowego powinien wynosić 1000zł +(X) a nie tylko 1000zł .Obecny zarzadca twiedzi ze nie mam racji a ja nie wiem czy słusznie rozumuje.Jeśli by sie okazało ze nie mam racji to wychodzi ze bedę musiał zapłaćic jeszcze raz . A chodzi o nie małą dla mnie sumę i nie wiem jak wybrnąć z tego
  • Opcje
    Krzysztof_cwiklaKrzysztof_cwikla Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Gmina przelała z kont poszczególnych członków wspolnoty zgomadzone środki wraz ze swoim udziałem.Poniważ jako ostatni dokonywałem wykupu stan mojego konta był najmnieszy(najkrócej wpłacałem)Obecny zarządca zarzadał abym dokonał stosownej dopłaty brakujących srodków .
    Słuchaj a jak wygląda sprawa innych właścicieli którzy wykupili mieszkania od gminy oni też dostali takie powiadomienia ?
  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    robert700: uważam że środki które przelała gmina(ZGL) na nowe konto do innego zarządcy powinna zawierać w cześci również i moje wpłaty.
    To jakiś mega-przekręt.
    Przecież konto wspólnoty powinno być cały czas takie same bez względu kto jest zarządcą czy zarządem. To jest konto wspólnoty a nie zarządcy czy gminy. Gmina nawet jak zarządzała NW we wspólnocie to nie miała prawa dysponować kontem FR i przesyłać gdziekolwiek pieniędzy (na inne konta) bez zgody właścicieli lokali. Chyba że coś pokręciłeś w wyjaśnieniach.
    Twoje zobowiązania wobec WM mogą dotyczyć tylko okresu po wykupieniu lokalu i zostaniu właścicielem i współwłaścicielem NW w tej wspólnocie.
    Tak jak już Ci odpowiedziano - za poprzedni okres gdy byłeś tylko najemcą wpłat na FR winna dokonywać gmina jako właściciel Twojego lokalu wówczas.
    Jeżeli jest tak jak opisujesz to oczywiście zarządca nie ma racji i nie ma podstaw prawnych żądać od ciebie wpłat na FR za okres gdy nie byłeś właścicielem lokalu.
  • Opcje
    robert700robert700 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    gmina wnosiła opłaty tylko ze z chwilą gdy wykupiłem lokal od gminy musiałem kapitał zbierać od zera a to co wpłaciłem będąc najemcą zostało przy gmnie a ja uwazam ze jaks cześć tych srodków powinna przejść razem ze mna. (np gmina przelała 10 000 mój udział 10% wiec w tych 10000 powinno byc moje 1000zł)Inni członkowie wspólnoty nie maja problemu ponieważ wczesniej nabywając lkoal zgromadzili wystarczająca ilośc srodków na konce FR i rozkładjąc % udział wystarczyło im pieniedzy i gmnie również na pokrycie wydatków z remontem.Wychodzi ze tylko ja nieuzbierałem na pokrycie remontu mimo ze systematycznie płaciłem zarówno do gmny(ZGL)bedąc najemca jak i do wspólnoty bedąc członkiem(właścicielem) .Remont był juz po moim wykupie za środki z F.rem.
  • Opcje
    abwehrstelle_breslauabwehrstelle_breslau Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] biedron_ka:[/cite]To jakiś mega-przekręt.
    nie nakręcajroberta700 brachu!
    wspólnota zdecydowała o zmianie zarządcy (z ZGL na nowego) więc robert700 prawdopodobnie zrobił skrót myślowy pisząc o przelaniu pieniędzy...

    Z tego jak zrozumiałem sytuację opisaną przez roberta700, to jego problem tkwi w momencie jego wykupu i rozliczenia się z gminą! zostało to zamknięte z chwilą gdy robert700 został właścicielem (jak sądzę? prawidłowości wyceny lokalu nie kwestionował) a nie później tzn w prawidłowości "przekazania" księgowości nowemu zarządcy. Innymi słowy kasa, którą wpłacał jako najemca stawała się własnością gminy (wraz ze składnikiem czynszu pod nazwą FR). Dopiero od momentu wykupienia mieszkania może mówić, że "konto/saldo FR jest jego".
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    robert - to co wpłacałeś na konto gminy jako najemca nie ma nic wspólnego z wpłatami właścicieli (takim właścicielem jest gmina, teraz ty) na konto wspólnoty.
    Jak gmina rozliczała się w 2009 roku ze wspólnotą za twoje mieszkanie, to nie twoja sprawa - to ich problem
  • Opcje
    robert700robert700 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    To że nie ma nic wspólnego ta akurat już wiem.Tyle ze wspólnota rzada wpłaty za wykonany remont propolcjonalnie do mojego udziału gdyż nie uzbierałem na koncie remontowym.W moim mniemaniu bedzie to podwójna opłata z mojej strony .
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano października 2012
    [cite] robert700:[/cite].Po 2 latach wspólnota przegłosowała wybór innego zarządcy.
    Gmina przelała z kont poszczególnych członków wspolnoty zgomadzone środki wraz ze swoim udziałem.
    Poniważ jako ostatni dokonywałem wykupu stan mojego konta był najmnieszy (najkrócej wpłacałem)
    Obecny zarządca zarzadał abym dokonał stosownej dopłaty brakujących srodków .

    Z tak dużej odległości uważam, że na razie czynności przez ciebie opisane są prawidłe . Podaj konkretny tekst wzywający ciebie do uzupełnienia zaliczek/wkładu na FR.

    Domyślam się, że Gmina będąc członkiem tej wspólnoty wpłacała zaliczkę na FR. Sprzedając tobie lokal , uwzględniła w cenie sprzedaży wpłacone zaliczki , inaczej mówiąc zacząłeś te dwa lata temu z kontem ZERO. Widać, że wspólnota miała spore wydatki ( rozliczeń kosztów dokonuje się raz do roku) i wpłacone przez ciebie dotychczasowe zaliczki były za niskie
    Niegadzam sie z nim gdyż uważam ze moje opłaty powinny znajdować sie również w środkach przekazanych przez gmine,
    Nie łącze obu okresów tylko uważam że środki które przelała gmina(ZGL) na nowe konto do innego zarządcy powinna zawierać w cześci również i moje wpłaty.
    Za okres jaki byłem najemcą tj do 2009 czyli jezeli na moim koncie fuduszu remontowego zaksiegowano saldo 1000zł(wpłaty od 2009 do 2011)
    na koncie gminy(ZGL)10 000 zł to w tych 10 000 powinna tez znajdować sie i moja cześć (X?) składki na f.remontowy .
    W/z z tym stan mojego salda na rach f.remontowego powinien wynosić 1000zł +(X) a nie tylko 1000zł .
    Niekoniecznie ,to zależy od zasad obowiązujących w Twojej wspólnocie (stosowna uchwała właścicieli lokali) .
    Płacony przez ciebie czynsz na konto Gminy nie był wpłatami zaliczek w rozumieniu ustawy o własności lokali.

    Do 2009 roku Twój czynsz był naliczony wg zasada określonych przez Radę Gminy , a Gmina płaciła zaliczki wg zasad opracowanych przez właścicieli lokali ( patrz uchwały właścicieli lokali)
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Przy sprzedazy lokalu Gmina wycofuje srodki zgromadzone na FR (pozostaje tzw. przypis ), wszystkie koszty związane z FR ponosi ten , kto jest właścicielem lokalu na dzień wystawienia faktury. Tak jest u mnie
  • Opcje
    robert700robert700 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    jak wnioskuje z wypowiedzi pozostaje uregulować należność.Cieżko sie pogodzić ponieważ wycodzi ze zapłace 2X ,mimo że cały czas regulowałem wszystko w terminie. A czy nie powinno byc tak że wykazane zadłuzenie winno byc pomiejszane z biezących wpłat ?
  • Opcje
    TsudaTsuda Użytkownik
    edytowano października 2012
    Jest pewnie tak jak pisze helenkam, gmina wycofała środki z FR a w chwilę po tym fakcie wspólnota wykonała remont i obciążyła cię kosztami.
    robert700: A czy nie powinno byc tak że wykazane zadłuzenie winno byc pomiejszane z biezących wpłat ?
    Jeśli nawet wpłacałeś regularnie FR za okres od kiedy jesteś właścicielem a wartość remontu w twoim udziale przewyższa to co wpłaciłeś to i tak trzeba to dopłacić.
    Inna sprawa, jeśli takiego remontu w ogóle nie było a wspólnota żąda uzupełnienia tego co wypłaciła gminie. Takie działanie byłoby moim zdaniem nieuprawnione.

    Wycofywanie środków z FR przez gminę są coraz częstsze, chyba już był podobny przypadek na forum.
  • Opcje
    zarzadca.wroclawzarzadca.wroclaw Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Kwestie rozliczenia środków wpłaconych na fundusz remontowy powinny być uregulowane w akcie notarialnym pomiędzy sprzedającym, a kupującym. Chyba, że Wspólnota Mieszkaniowa przy podpisywaniu umowy określającej sposób zarządu nieruchomością wspólną ustaliła regulamin funkcjonowania funduszu remontowego, gdzie jasno napisano do kogo owe środki należą po wyodrębnieniu lub zbyciu lokalu.
    W przeciwnym wypadku niestety musisz dopłacić. Ponadto nie możesz łączyć czegoś co już płaciłeś do Gminy, będąc Najemcą, gdyż wynikało to z innej podstawy prawa niż obecnie.
    Gmina sprzedając swoje lokale mieszkalne dotychczasowym najemcom
    nie zalicza do ceny nabycia lokalu zgromadzonych przez Gminę środków finansowych
    na funduszu remontowym. Po sprzedaży ostatniego lokalu w danej nieruchomości Gmina występuje o zwrot tychże niewykorzystanych na remonty środków, uznając,
    iż są to jej pieniądze. Należy również podkreślić, że najemca lokalu mieszkalnego uiszcza właścicielowi czynsz najmu wraz z opłatami za tzw. media, a nie jest obciążany kosztami wykonywanych w budynku remontów, a także nie opłaca składek na fundusz remontowy, jak również nie jest obciążany kosztami utrzymania nieruchomości wspólnej. Ponadto najemca opłaca czynsz najmu zgodnie z zawartą w tym przedmiocie umową, w której określa się wysokość tych opłat.
  • Opcje
    robert700robert700 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Pomału rozumiem ale sprawa dla laika skomplikowana na max.W takim razie czy brakujaca kwote musze wniesc w całości czy moge w ratach ?
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] robert700:[/cite]W takim razie czy brakujaca kwote musze wniesc w całości czy moge w ratach ?
    To jest pytanie do zarządu wspólnoty.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Te indywidualne konta rozliczeniowe są pokłosiem jakiejś uchwały właścicieli. Kiedy była ona podjęta i jaka jest jej treść?

    Naprawdę nie jestem przekonany, że masz coś dopłacać. Pamiętaj o zasadzie, że wszyscy właściciele maja te same prawa i obowiązki.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] robert700:[/cite]Obecny zarządca zarzadał abym dokonał stosownej dopłaty brakujących srodków .Niegadzam sie z nim gdyż uważam ze moje opłaty powinny znajdować sie również w środkach przekazanych przez gmine,ponieważ za wczesniejszy okres (przed wykupem)włacałem opłatę za czynsz do ZGM a ZGM przelał łączną kwote niewyszczególniając skad sie ona wzieła.Inaczej mówiąc ze w pieniadzach przelanych od gminy twierdzi ze nie ma tam moich wpłat.

    Wspólnota mieszkaniowa nie jest stroną w kwestii rozliczenia wpłacanych przez najemcę kwot - proszę się udać do gminy, aby to wyjaśnić.
    [cite] robert700:[/cite]
    Problem powsał w momecie remontu łącznie były pieniądze w fuduszu remontowym na iwestycje(remont) ale w rozbiciu na poszczególne konta członków na moim wyszedł niedobór(poniważ najkrócej miałem indywiduale konto) tąd też rządanie zarzadcy abym dokonał dopłaty (niemałej dla mnie)na fundusz remontowy
    Sam nie wiem kto ma racje?:cry:

    Tak jak napisali moim poprzednicy, coraz częściej gminy wycofują wpłacone i niewykorzystane na remonty środki w związku z czym nabywcy muszą je uzupełniać.
    Moim zdaniem jest to zgodne z prawem, ale poprzedni właściciel powinien nabywcę uprzedzić, np. o dodatkowych kosztach, jakie będzie musiał ponieść z planowanym remontem.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite]zarządca:[/cite]Moim zdaniem jest to zgodne z prawem,
    ... zgodne z prawem czy odczuciem społecznym,..... a co z amortyzacją nieruchomości !!!
    za czas kiedy Gmina była właścicielem lokali ( to 2,5 % wartości odtworzeniowej nieruchomości rocznie i tak przez 40 lat)
  • Opcje
    robert700robert700 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] a-z:[/cite]Te indywidualne konta rozliczeniowe są pokłosiem jakiejś uchwały właścicieli. Kiedy była ona podjęta i jaka jest jej treść?

    Naprawdę nie jestem przekonany, że masz coś dopłacać. Pamiętaj o zasadzie, że wszyscy właściciele maja te same prawa i obowiązki.

    Uchwały o odrebnych kontach nie było,powstaje ono automatycznie w momencie wykupu lokalu od gminy.Inaczej mówiąc sedno problemu w tym że płaćąc regularnie i w wysokosci zgodnej ze wszystkimi lokatorami po wykonaniu remontu okazało sie w rozbiciu % do moich udziałów nie mam wystarczajacych srodków(a nie mam ich ponieważ jako ostatni wykupiłem lokal )a wspólnota domaga sie ich uzupełnienia.
    np.Kowalski wykupił lokal 2 latatemu wpłacał przez 24 msc 100 zł uzbierał 2400
    ja(nowak)wykupił 1 rok temu wpłacał 100 przez 12 uzbierał 1200zł
    Za remontt (dla uproszczenia obaj mamy taki sam udział%) mamy zapłacić 2400 zł
    Kowalskiemu starcza mi nie brakuje 1200zł

    Nowy doklejony: 08.10.12 23:13
    Jeszcze troche zamieszam ,sorki.Przegladajac inne wątki natrafiłem ze w jednej ze wspólnot w zw. z remontem podjeto uchwałe o dopłacie do funduszu remontowego.W moim przypadku o ile pamietam nie było o tym wzmianki.Tzn koszty pokryte miały zostac z środków zgromadzonych na Funduszu i kredycie.Czy moge sie odwołac ze skoro nie było uchwały o dopłacie to mnie to nie dotyczy?Ponieważ jak wspomniałem lokatorzy w róznych okresach wykupywali lokale a co za tym idzie kwoty zgromadzne na funduszu nie sa propolcjonalne do do udziałów jeden miał zgromadzone 6000 a inny 4500 a jeszcze inny 1000.TZN ze skoro nie było uchwały to mój debet powinien zostac wyrównany z biezacych wpłat na FR?
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Zarządca:[/cite]
    Tak jak napisali moim poprzednicy, coraz częściej gminy wycofują wpłacone i niewykorzystane na remonty środki w związku z czym nabywcy muszą je uzupełniać.
    Moim zdaniem jest to zgodne z prawem, ale poprzedni właściciel powinien nabywcę uprzedzić, np. o dodatkowych kosztach, jakie będzie musiał ponieść z planowanym remontem.
    Dlaczego tak uwazasz? Dlaczego uwazasz, że wycofywanie pieniedzy ze wspólnoty jest legalne?
    Jak widac choćby na załączonym przykładzie atomizacja FR jest ewidentnie szkodliwa.
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano października 2012
    Utworzenie funduszu remontowego i gospodarowanie środkami zgromadzonymi na FR nie jest uregulowane przepisami ustawy, zatem jest zależne od woli właścicieli. Jeżeli podejmą oni uchwałę o utworzeniu FR z zastrzeżeniem, że wpłacone przez właścicieli zaliczki nie podlegają zwrotowi po zakończeniu roku obrachunkowego ani w razie zbycia lokalu, to jest spora szansa, że unikną uszczuplania funduszu przy każdej zmianie właściciela lokalu. Chociaż w razie zaskarżenia takiej uchwały i tak wszystko będzie w rękach sądu.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Posesja:[/cite]Utworzenie funduszu remontowego i gospodarowanie środkami zgromadzonymi na FR nie jest uregulowane przepisami ustawy, zatem jest zależne od woli właścicieli. Jeżeli podejmą oni uchwałę o utworzeniu FR z zastrzeżeniem, że wpłacone przez właścicieli zaliczki nie podlegają zwrotowi po zakończeniu roku obrachunkowego ani w razie zbycia lokalu, to jest spora szansa, że unikną uszczuplania funduszu przy każdej zmianie właściciela lokalu. Chociaż w razie zaskarżenia takiej uchwały i tak wszystko będzie w rękach sądu.
    O ile jest to odrębnie tworzony fundusz.
    Jeśli jednak jest to element opłat na koszty zarządu związany z wydatkami na remonty, to wtedy jest inaczej.
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Inaczej, czyli jak?
  • Opcje
    robert700robert700 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Powtórze moje pytanie.Mam dopłaćić brakującą cześć mimo że bedąć zarówno jako najemca jak i póżniej właściciel regolowałem wszystkie nalezności zgodnie z ustalona stawką za m2 tak jak pozostali lokatorzy?
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Nie bardzo rozumiem na jakiej podstawie prawnej Robert oczekiwał, że wpłacane przez niego na rzecz właściciela lokalu środki zostaną przekazane wspólnocie.
    [cite] a-z:[/cite]
    [cite] Zarządca:[/cite]
    Tak jak napisali moim poprzednicy, coraz częściej gminy wycofują wpłacone i niewykorzystane na remonty środki w związku z czym nabywcy muszą je uzupełniać.
    Moim zdaniem jest to zgodne z prawem, ale poprzedni właściciel powinien nabywcę uprzedzić, np. o dodatkowych kosztach, jakie będzie musiał ponieść z planowanym remontem.
    Dlaczego tak uwazasz? Dlaczego uwazasz, że wycofywanie pieniedzy ze wspólnoty jest legalne?
    Jak widac choćby na załączonym przykładzie atomizacja FR jest ewidentnie szkodliwa.


    Ja się z Tobą zgadzam, że to szkodliwa praktyka, ale pokaż mi przepis, że dotychczasowy właściciel nie może tych środków wycofać.

    Nowy doklejony: 09.10.12 18:13
    [cite] Posesja:[/cite]Utworzenie funduszu remontowego i gospodarowanie środkami zgromadzonymi na FR nie jest uregulowane przepisami ustawy, zatem jest zależne od woli właścicieli. Jeżeli podejmą oni uchwałę o utworzeniu FR z zastrzeżeniem, że wpłacone przez właścicieli zaliczki nie podlegają zwrotowi po zakończeniu roku obrachunkowego ani w razie zbycia lokalu, to jest spora szansa, że unikną uszczuplania funduszu przy każdej zmianie właściciela lokalu. Chociaż w razie zaskarżenia takiej uchwały i tak wszystko będzie w rękach sądu.

    Sąd Najwyższy kiedyś coś podobnego zasugerował,tylko, że trudno tutaj o podstawę prawną, aby uchwałą pozbawić byłego właściciela prawa do zwrotu jego pieniędzy, tutaj potrzebna byłaby umowa.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    robert700robert700 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A czy nie powinno być tak iż mój dług wobec wspólnoty (jezeli on jest)powinien byc pomniejszany z bieżacych wpłat?I jak rozumieć uchwałę decydującą o finansowaniu remontu cyt. ,,Rozliczenie w/w prac nastąpi w ramach wnoszonych zaliczek i zaciagnietego na ten cel kredytu"
    - z wnoszonych zaliczek nie ma mowy o dopłacie jaką rzada odemnie wspólnota.
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A czy Twoje bieżące wpłaty są większe, niż naliczone zaliczki, należne wspólnocie, żeby coś z nich zostało na pokrycie długu? Jeśli nie są większe od zaliczek, to jaki jest sens przelewać z pustego w próżne? Jeśli z zaliczek na koszty bieżące pokryjesz dług na FR, to powstanie dług na kosztach bieżących - co za różnica? Dług to dług.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A skąd kupujący mieszkanie ma wiedzieć o długu?
    Długi chodzą za właścicielem, a nie za mieszkaniem.
    Jeśli wierzyciel chce żeby dług chodził za mieszkaniem musi wpisać go do hipoteki.

    Od momentu gdy zostaję właścicielem mam te same prawa i obowiązki co inni właściciele.
    Zatem dlaczego mam relatywnie więcej płacić od innych?
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] robert700:[/cite]A czy nie powinno być tak iż mój dług wobec wspólnoty (jezeli on jest)powinien byc pomniejszany z bieżacych wpłat?I jak rozumieć uchwałę decydującą o finansowaniu remontu cyt. ,,Rozliczenie w/w prac nastąpi w ramach wnoszonych zaliczek i zaciagnietego na ten cel kredytu"
    - z wnoszonych zaliczek nie ma mowy o dopłacie jaką rzada odemnie wspólnota.

    Możesz mieć pretensje do gminy, że Cię nie poinformowała o planowanym remoncie i związanymi z tym wydatkami.

    Art. 546 § 1 kodeksu cywilnego: sprzedawca obowiązany jest udzielić kupującemu potrzebnych wyjaśnień o stosunkach prawnych i faktycznych dotyczących rzeczy sprzedanej oraz wydać posiadane przez siebie dokumenty, które jej dotyczą. Jeżeli treść takiego dokumentu dotyczy także innych rzeczy, sprzedawca obowiązany jest wydać uwierzytelniony wyciąg z dokumentu.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.