Wypowiedzenie umowy przez zarzadce Zakładu Budzetowego
wg31
Użytkownik
Witam
Mam pytanie
Jestesmy wspólnotą mieszkaniową powyżej 7 mieszkan w tym 24% udziałów ma gmina, obecnie podjelismy uchwałe o zmniejszeniu stawki na koszty zarzadcy, teraz zarzadca który jest zatrudniony na etacie w zakladzie komunalnym i zarzadza wszastkimi mieszaniami w miescie chce z nami rozwiazac umowe.
Jakie konsekwencje możemy ponieść i czy jest jakieś wyjscie z tej sytuacji np. czy gmnina dlaej bedzie rozliczac nas włąscicieli i swoje mieszkania w naszej wspólnocie, czy możeby jakoś administrować sami wspólnotą czy jest jakis okres ochronny dla wspólnoty w takich przypadkach i czy zarzadca może z nami rozwiazać umowę
Z góry serdecznie dziekuję za odpowiedz
Pozdrawiam
Mam pytanie
Jestesmy wspólnotą mieszkaniową powyżej 7 mieszkan w tym 24% udziałów ma gmina, obecnie podjelismy uchwałe o zmniejszeniu stawki na koszty zarzadcy, teraz zarzadca który jest zatrudniony na etacie w zakladzie komunalnym i zarzadza wszastkimi mieszaniami w miescie chce z nami rozwiazac umowe.
Jakie konsekwencje możemy ponieść i czy jest jakieś wyjscie z tej sytuacji np. czy gmnina dlaej bedzie rozliczac nas włąscicieli i swoje mieszkania w naszej wspólnocie, czy możeby jakoś administrować sami wspólnotą czy jest jakis okres ochronny dla wspólnoty w takich przypadkach i czy zarzadca może z nami rozwiazać umowę
Z góry serdecznie dziekuję za odpowiedz
Pozdrawiam
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Oczywiscie mozecie zarządzac sie sami jako własciciele tj. od dnia, w którym obecny zarządca przestaje administrowac zgodnie z terminem podanym w wypowiedzeniu. Przekazanie dokumentacji wspólnoty odbywa sie prokołem zdawczo odbiorczym, w którym wymieniacie wszystkie przekazywane dokumenty.
Konsekwencji nie ponosicie zadnych z tytułu rozwiązania umowy, ale musicie administrowanie swoją nieruchomoscią prowadzic samodzielnie, co bedzie wymagac z waszej strony zdobywania wiedzy w tym zakresie.
Jako wspólnota mieszkaniowa na was spoczywa obowiązek prowadzenia ewidencji pozaksiegowej kosztów:
- kosztów zarządu nieruchomoscią wspólną
- zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów zarządu
- rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomosci wspólnej
Koszty przypadające na Gmine jako własciciela rozliczacie stosownie do wysokosci jej udziału czyli 24% (lub odpowiednia wartosc w metrach kwadratowych powierzchni).
Może okazać się, że korzystają z usług innego administratora. To niemożliwe aby to był jedyny zarządca w mieście.
Zawsze popieram zarządzanie bezpośrednio przez włascicieli, bo ci najlepiej znają problemy swojego budynku.