Opłata za usługi spółdzielni
lastaron
Użytkownik
Mam takie pytanie na prognozie rocznej opłata za usługi spółdzielni jest 1,48 zł. a na rozliczeniu czynszowych eksploatacja 1,61 zł. Na zebraniu w marcu tego roku było głosowanie w sprawie podwyżki opłaty za usługi spółdzielni z 1,48 zł. na 1,58 zł. i ludzie ze wspólnoty nie zgodzili się na podwyżkę protokół z tego zebrania mam i jest to tam zapisane, a tu na rozliczeniu czynszowym jest podana kwota 1,61 zł. Chodziłem po sąsiadach i mówiłem im o tym ale oni tylko rozkładają ręce jak się pytałem czy pójdziemy z tym wyżej to odpowiedzieli że to jeszcze większe przekręty są. Proszę o pomoc w tej sprawie jak rozwiązać i wyjaśnić tą sprawę do kogo się zwrócić o pomoc. Pozdrawiam.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
- wynagrodzenie zarządu 1,48 zł/m2
- eksploatacja 1,61 zł/m2
piszesz, że masz na rozliczeniu eksploatacji owe 1,61zł ...o co się chcesz żołądkować? bo nie rozumiem
"jesteście wspólnotą mieszkaniową zarządzaną przez SM, tak? "
I dodam swoje: kto akceptuje przelewy bankowe z konta wspólnoty - czy to członek zarządu wspólnoty?
"
Do zarządu wspólnoty:
adres i nazwa
Imię i nazwisko właściciela
adres mieszkania
Uprzejmie proszę o skorygowanie błędnej stawki wynagrodzenia administratora (lub zarządu) podanej na rozliczeniu kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej w roku 2011 przypadającej na moje mieszkanie.
W rozliczeniu kosztów umieszczono błędnie stawkę wynagrodzenia administratora (lub zarządu) w wysokości 1,61 zł podczas gdy prawidłowa wartość stawki wynagrodzenia wynikająca z uchwały wspólnoty nr X z dnia X wynosi 1,48zł na 1m2 miesięcznie. Proszę o przesłanie skorygowanego rozliczenia na adres X. "
Do pisma koniecznie dodaj:
- kopię rozliczenia kostzów dla twojego mieszkania
- uchwałę wspólnoty ustalającą obowiązującą stawkę wynagrodzenia 1.48zł
zarządza czy administruje ... zarząd zgodnie art. 18.1 UoWL ?
Przekonaj większość właścicieli do swoich racji, wtedy to ma sens.
lastaron, musisz dotrzeć do umowy na podstawie której administruje spółdzielnia.
Umowę z administratorem na pewno posiada zarząd wspólnoty. Zapoznaj się dokładnie z jej treścią a tutaj na forum zacytuj punkty dotyczące wypowiedzenia tej umowy.
Rozumiem tę sytuację, oni - sędziwi- nie lubią doświadczeń za które by musieli płacić.... wola starego wroga niż młodego nowego...
Wypłatę kasy dla administratora musi ktoś akceptować. Gadałeś ze swoim zarządem wspólnoty?
na planie gospodarczo-finansowym na 2012 rok jest tabelka o tytule "koszty zarządu nieruchomością wspólną" w której są pozycje:
1 konserwacja od I-III 2012 - 0,50; od IV-XII 2012 - 0,50
2 utrzymanie czystości i zieleni od I-III 2012 - 0,45; od IV-XII 2012 - 0,48 ta pozycja sest bardzo dziwna ponieważ na zebraniu wspólnoty nie było głosowania za podniesieniem tej płatności protokół z głosowania z dnia 26.03.2012 r.
3 administrowanie nieruchomością od I-III 2012 - 0,50; od IV-XII 2012 - 0,53
4 pozycja to podsumowanie Ryczałtowe Wynagrodzenie Administratora od I-III 2012 - 1,45; od IV-XII 2012 - 1,51
Tak ten plan wygląda
Następny dokument to Protokół z głosowania z dnia 26.03.2012 który mówi:
Uchwała Nr 3/2012
w sprawie ustalenia ryczałtowego wynagrodzenia Administratora
za przyjęciem uchwały 41,91% udziałów w tym na zebraniu wspólnoty głosowało 27,81%
przeciw głosowało 42,46% udziałów tym na zebraniu 34,93%
uchwała nr 3/2012 nie została podjęta.
więc samo przez się mówi że podwyżki nie będzie prawda?
A na samym końcu jest uchwała nr 8/2012 rok w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego na 2012 rok oraz ustalenia wysokości zaliczki na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
1 Zatwierdzić plan finansowy Wspólnoty mieszkaniowej na 2012 rok przedstawiony w załączniku do niniejszej uchwały.
2 Ustalić od 1 kwietnia 2012 r. na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną jednostkową stawkę zaliczki miesięcznej, płatną do 10-tego każdego miesiąca, w wysokości 3,61 zł/m2(już zapis jest podejrzany) powierzchni
użytkowej lokalu, przeznaczając z niej na fundusz remontowy wspólnoty 2,00 zł/m2 powierzchni użytkowej lokalu. CZYLI ZOSTAJE KWOTA 1,61 ZAMIAST 1,45
za przyjęciem uchwały 66,83% udziałów w tym na zebraniu wspólnoty 45,20%
przeciw głosowało 17,54% udziałów
W związku z uzyskaniem większości udziałów Uchwały nr 5/2012, 7/2012 i 8/2012 zostały podjęte. CZYLI UCHWAŁA NR 3/2012 MÓWIĄCA O PODWYŻCE NIE ZOSTAŁA PODJĘTA.
Teraz trzeci kwit tkz: ZAWIADOMIENIE O OPŁATACH w którym w tabelce pod pozycją ZALICZKA NA EKSPLOATACJĘ jest zapisana stawka 1,61 zł zamiast 1,45 zł (pozycja ta dotyczy ryczałtowego wynagrodzenia Administratora)
Co sądzicie o tym wszystkim czy mam racje że jest w tym coś nie tak że SM coś pokombinowało bez zgody członków wspólnoty?
Przyznam, że nazwa "Ryczałtowe Wynagrodzenie Administratora" sugeruje, że administrator nie musi rozliczać faktycznych kosztów zarządu nieruchomością wspólną, bo wszystko pokrywane jest ustalonym ryczałtem.
Wątpliwości budzi ryczałtowa pozycja za konserwację - oznacza to tyle, że czy coś się zepsuje czy nie to i tak będzie płacić równą kwotę "metraż mieszkań" x 0.50zł.
Sam najlepiej wiesz czy jest to warte miesięcznie tych pieniędzy? Ja osobiście wolę, gdy płaci się za faktyczne usterki a nie ryczałtowo za gotowość do ich usuwania.
Czy w rozliczeniach rocznych (np. w rozliczeniu za 2011) pojawiły się inne dodatkowe pozycje kosztów poza ryczałtowym wynagrodzeniem, ryczałtowym sprzątaniem i ryczałtową konserwacją?
Podsumowując: z tego co piszesz większość właścicieli zaakceptowała podwyżkę kosztów na 1.61zł, więc zgoda wspólnoty na podwyżkę jest mimo, że wcześniej (uchwała nr3) jej nie było. Nowa uchwała z nową stawką jest tą która obowiązuje.
O tym tu pisaliśmy
https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/4175/gotowosc-elektryka-pogotowie-techniczne/
Może być też, że np. hydraulik chce mieć zagwarantowane minimum 400 zł miesięcznie a jakby koszt usuwania usterek był większy, to wspólnota mu dopłaci.
co z niego wiadomo ? Nic ! tylko tyle, że właściciel musi na coś płacić.
nic podobnego , kto ci tak gwarantuje, że sytuacja z marca będzie taka sama jak we wrześniu ?
Plan gospodarczy jest tylko "planem" , czyli szacowanymi programowanymi kosztami utrzymania nieruchomości w danym roku obrachunkowym.
Od ustalania stawek na naliczania zaliczek jest "Uchwała właścicieli lokali w sprawie stawek służących naliczania zaliczek", którą można, a właściwie powinno się, modyfikować w zależności od potrzeb wspólnoty....
im mniej właściciel wie tym lepiej, jest wtedy "lokatorem", który żyje w nieświadomości swoich praw:bigsmile:
Ja stoję na swoim i pisze o wspólnocie ...w SM nie robi się tzw Panów Gospodarczych to są dwa różne światy, ...
W samej spółdzielni jest Rada Nadzorcza i wszystkie regulaminy ,uchwały ustalane są na posiedzeniach np. w tym przypadku uchwalenie podwyżki opłaty eksploatacyjnej.