Książka Obiektu Budowlanego - zasady wypełniania
siwecki
Użytkownik
Witam,
wypełniając KOB mam parę pytać co do których nie jestem pewien rozwiązania. Mam nadzieję że forumowicze podzielą się tutaj swoją wiedzą i praktyką w tym temacie:
[ulist]
[li]-W tablicy nr 2 jako właściciela obiektu wpisujecie Wspólnotę Mieszaniową XYZ (tak mam w większości książek, które przejąłem do prowadzenia)? Wiadomo że wspólnota nie jest właścicielem budynku.Czy nie powinny być tam zapis typu "właściciele nieruchomości lokalowych tworzących Wspólnotę Mieszkaniową XYZ".[/li]
[/ulist]
[ulist]
[li]-Również w tablicy nr 2 jako zarządcę wpisujecie kogo ? Ja pomimo wybranego zarządu mam wpisaną firmę, która administruje wspólnotą mieszkaniową. Wg mnie firma ta nie jest zarządcą obiektu budowlanego. Dla mnie w tym wypadku jak i w takim gdzie działa zarządca (powołany zgodnie z art. 18 uowl) zarządcą obiektu są właściciele mieszkań. [/li]
[/ulist]
[ulist]
[li]-Czy w przypadku zmiany nr księgi wieczystej wykreślamy stary numer stawiając przy tym parafkę i wpisujemy nowy numer nad lub obok starego czy może musimy założyć kolejny tom księgi wieczystej.
W przypadku gdy wykonamy w trakcie użytkowania budynku remont to w dziale IV gdzie wpisujemy dane techniczne charakteryzujące obiekt wpisujemy np. "ściany docieplone styropianem o grubości 15 cm, pokryta tynkiem mineralnym. Dach docieplony styropapą"[/li]
[/ulist]
[ulist]
[li]-Gdy dla potrzeb uzyskania kredytu z premią termomodernizacyjną wykonano audyt energetyczny to w którą tabelę książki obiektu wpisujemy ten dokument.[/li]
[/ulist]
[ulist]
[li]-Jeżeli do przeprowadzanie prac budowlanych była wykonana dokumentacja techniczna to wpisujemy ją w tabelę nr 6 , tabelę nr 7, w tabelę nr 8 i tabelę nr 9 ?[/li]
[/ulist]
[ulist]
[li]-W przypadku gdy posiadamy inwentaryzację wykonaną przez dotychczasowego właściciela (w tym wypadku Gminę Miejską) po sprzedaży kilku lokali i dane w niej zawarte różnią się od dotychczasowych to w dziale IV KOB wpisujemy dane z nowo wykonanej inwentaryzacji czy może pozostawiamy, te które były do tej pory. [/li]
[/ulist]
Nowy doklejony: 07.11.12 15:16
ktoś orientuje się w temacie ?
wypełniając KOB mam parę pytać co do których nie jestem pewien rozwiązania. Mam nadzieję że forumowicze podzielą się tutaj swoją wiedzą i praktyką w tym temacie:
[ulist]
[li]-W tablicy nr 2 jako właściciela obiektu wpisujecie Wspólnotę Mieszaniową XYZ (tak mam w większości książek, które przejąłem do prowadzenia)? Wiadomo że wspólnota nie jest właścicielem budynku.Czy nie powinny być tam zapis typu "właściciele nieruchomości lokalowych tworzących Wspólnotę Mieszkaniową XYZ".[/li]
[/ulist]
[ulist]
[li]-Również w tablicy nr 2 jako zarządcę wpisujecie kogo ? Ja pomimo wybranego zarządu mam wpisaną firmę, która administruje wspólnotą mieszkaniową. Wg mnie firma ta nie jest zarządcą obiektu budowlanego. Dla mnie w tym wypadku jak i w takim gdzie działa zarządca (powołany zgodnie z art. 18 uowl) zarządcą obiektu są właściciele mieszkań. [/li]
[/ulist]
[ulist]
[li]-Czy w przypadku zmiany nr księgi wieczystej wykreślamy stary numer stawiając przy tym parafkę i wpisujemy nowy numer nad lub obok starego czy może musimy założyć kolejny tom księgi wieczystej.
W przypadku gdy wykonamy w trakcie użytkowania budynku remont to w dziale IV gdzie wpisujemy dane techniczne charakteryzujące obiekt wpisujemy np. "ściany docieplone styropianem o grubości 15 cm, pokryta tynkiem mineralnym. Dach docieplony styropapą"[/li]
[/ulist]
[ulist]
[li]-Gdy dla potrzeb uzyskania kredytu z premią termomodernizacyjną wykonano audyt energetyczny to w którą tabelę książki obiektu wpisujemy ten dokument.[/li]
[/ulist]
[ulist]
[li]-Jeżeli do przeprowadzanie prac budowlanych była wykonana dokumentacja techniczna to wpisujemy ją w tabelę nr 6 , tabelę nr 7, w tabelę nr 8 i tabelę nr 9 ?[/li]
[/ulist]
[ulist]
[li]-W przypadku gdy posiadamy inwentaryzację wykonaną przez dotychczasowego właściciela (w tym wypadku Gminę Miejską) po sprzedaży kilku lokali i dane w niej zawarte różnią się od dotychczasowych to w dziale IV KOB wpisujemy dane z nowo wykonanej inwentaryzacji czy może pozostawiamy, te które były do tej pory. [/li]
[/ulist]
Nowy doklejony: 07.11.12 15:16
ktoś orientuje się w temacie ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
1 - Oczywiście właścicielem budynku jest ogół właścicieli - lokali znajdujących się w tym budynku czyli w skrócie Wspólnota (art. 6 UoWL).
Z zupełnie innej beczki ale tutaj widać absurdy podatkowe gdy MF żąda płacenia podatku przez Wspólnotę za np. reklamę na budynku, który nie jest własnością wspólnoty jako jednostki organizacyjnej (ułomnej osoby prawnej) i to nie wspólnota osiąga z tego tytułu dochód (no bo niby z jakiej racji) lecz wszyscy właściciele osiągają konkretne pożytki ze swojej własności - dalej już nie rozwjam tematu.
2 - Budynek posiada albo właściciela albo zarządcę. Zarządcą budynku (obiektu budowlanego) jest ten kto ma prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane, czyli pojęcie zarządcy budynku wystepuje tylko w obiektach będących w tzw trwałym zarządzie. We wspólnocie mamy właściciela. Czyli w pkt 2 nie wpisujemu zarządu, zarządcy nawet powierzonego a napewno nie firmy administrującej lecz: właścicieli lokali bo oni są jednocześnie zarządcą obiektu w świetle prawa budowalnego.
Nowy doklejony: 09.11.12 07:37
a może ma ktoś jakieś przydatne poradniki z wzorami prawidłowo wypełnionej książki obiektu budowlanego ?
Nowy doklejony: 10.11.12 10:13
brak specjalistów od KOB-u ?