Rozliczenie WM
onanieona
Użytkownik
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak należy rozliczyć WM ? Prowadzona jest pozaksięgowa ewidencja. Na koniec roku zostały przeksięgowane wszystkie koszty z 400 i przychody z i 701 na 860, tzw. przeksięgowanie roczne. Stworzone jest także rozliczenie kosztów zarządu nieruchomoscią wspólną, z którego wynika strata na rozliczeniu kanalizacji i wody. WM chce pokryć tą stratę z Zaliczki eks. Dodatni wynik występuje ze Zal Eksp. C.O., FR, i rozliczenia wywozu nieczystości. Wspólnota spłaca nadal kredyt zaciągnięty na termomodernizację. I teraz chcę zrobić Rozliczenie Wyniku finansowego, więc na koncie 820 po WN księguję różnicę pomiędzy suma 701 a suma 401 i 402 ? I co dalej ??
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Co to za program księgowy?
Podejmowanie takich szczegółowych uchwał dotyczących kosztów zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej nie ma żadnego sensu. Występuje jedna nadpłata lub niedopłata (po kompensacji) i dopiero w tym przedmiocie podejmuje się uchwałę (uchwała o rozliczeniu nadwyżek/ strat - choć nie uważam, aby zawsze to było konieczne).
Prawidłowe konto to 640.
Na poszczególnych subkontach pokazuje się salda poszczególnych mediów, FE i FR.
Saldo stanowi BO na następny rok.
jest błędne uważanie ...
Taka uchwała porządkuje sprawy ewidencji pozaksięgowej wspólnoty , wszyscy wiedzą co i jak ma być rozliczone:
i właściciel lokali , i księgowa jakie zapisy ma dokonać i administrator jak ma być rozliczone ...
Zauważ, że tym łańcuszku nie ma Zarządu WM ... bo oni są tylko "wykonawcą woli właścicieli lokali wyrażonej w uchwale" ....i niech tak pozostanie na wieki...