Rozliczenie WM

onanieonaonanieona Użytkownik
edytowano grudnia 2012 w Zarządzanie Nieruchomościami
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak należy rozliczyć WM ? Prowadzona jest pozaksięgowa ewidencja. Na koniec roku zostały przeksięgowane wszystkie koszty z 400 i przychody z i 701 na 860, tzw. przeksięgowanie roczne. Stworzone jest także rozliczenie kosztów zarządu nieruchomoscią wspólną, z którego wynika strata na rozliczeniu kanalizacji i wody. WM chce pokryć tą stratę z Zaliczki eks. Dodatni wynik występuje ze Zal Eksp. C.O., FR, i rozliczenia wywozu nieczystości. Wspólnota spłaca nadal kredyt zaciągnięty na termomodernizację. I teraz chcę zrobić Rozliczenie Wyniku finansowego, więc na koncie 820 po WN księguję różnicę pomiędzy suma 701 a suma 401 i 402 ? I co dalej ??

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zgodnie z uchwałą właścicieli lokali w sprawie rozliczenia wyniku finansowego za rok 2011 ( strat i nadwyżek) ( tak jest u mnie, )
    Co to za program księgowy?
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano grudnia 2012
    Skoro na poszczególnych kosztach zarządu nastąpiły nadpłaty i niedopłaty - to w jakim celu właściciele mieliby podejmować uchwały o kompensacji? A jak właściciele podejmą np. uchwałę, aby koszty, na których wystąpiła nadpłata im zwrócić, to co z niedopłatą? Dopłacą?

    Podejmowanie takich szczegółowych uchwał dotyczących kosztów zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej nie ma żadnego sensu. Występuje jedna nadpłata lub niedopłata (po kompensacji) i dopiero w tym przedmiocie podejmuje się uchwałę (uchwała o rozliczeniu nadwyżek/ strat - choć nie uważam, aby zawsze to było konieczne).
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ani 820, ani 860. Wspólnota nie generuje zysku.
    Prawidłowe konto to 640.
    Na poszczególnych subkontach pokazuje się salda poszczególnych mediów, FE i FR.
    Saldo stanowi BO na następny rok.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Zarządca:[/cite]Skoro na poszczególnych kosztach zarządu nastąpiły nadpłaty i niedopłaty - to w jakim celu właściciele mieliby podejmować uchwały o kompensacji?
    A jak właściciele podejmą np. uchwałę, aby koszty, na których wystąpiła nadpłata im zwrócić, to co z niedopłatą? Dopłacą?
    czy ty widziałeś kiedyś takie rozliczenie w oparciu o uchwałę w sprawie rozliczenia nadwyżek i strat wynikających ze sprawozdania finansowego?bezradny.gif Pewnie nie... stąd te pytania ...

    [cite] Zarządca:[/cite]Podejmowanie takich szczegółowych uchwał dotyczących kosztów zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej nie ma żadnego sensu.
    Występuje jedna nadpłata lub niedopłata (po kompensacji) i dopiero w tym przedmiocie podejmuje się uchwałę (uchwała o rozliczeniu nadwyżek/ strat - choć nie uważam, aby zawsze to było konieczne).
    beczy.gifjest błędne uważanie ...
    Taka uchwała porządkuje sprawy ewidencji pozaksięgowej wspólnoty , wszyscy wiedzą co i jak ma być rozliczone:
    i właściciel lokali , i księgowa jakie zapisy ma dokonać i administrator jak ma być rozliczone ...

    Zauważ, że tym łańcuszku nie ma Zarządu WM ... bo oni są tylko "wykonawcą woli właścicieli lokali wyrażonej w uchwale" ....i niech tak pozostanie na wieki...
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.