Rękojmia - problem

scalak1scalak1 Użytkownik
edytowano stycznia 2013 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam
Mam dwa istotne problemy związane z moją wspólnotą. Budynek 2-letni - ostatnio przy okazji zalania z instalacji zimnej wody spowodowanego przez dziurę w kolanku już za wodomierzem mieszkania, stwierdzono duże zmniejszenie przepływu przez nagromadzony osad. Tłumaczy to problemy z ciśnieniem i brudną wodą w innych mieszkaniach. Czy to jeszcze się mieści w ramach rękojmi (wymiana kolanek, ewentualnie części instalacji wodnej)? Deweloper tłumaczy, że to nie jego wina, ale osad na połowę średnicy to trochę dużo jak na 2 lata użytkowania budynku. Da się coś z tym zrobić? Druga sprawa - zrobiono przegląd roczny budynku i odkryto brak izolacji przeciwwilgociowej części płyty parkingowej przeznaczonej na trawnik (która jednak nie rośnie, sama ziemia - za mokro:cry:), jednakże zgłoszenie o tym fakcie poszło po ponad miesiącu do dewelopera - czekaliśmy na protokół z przeglądu - czy to wyklucza uprawnienia z tytułu rękojmi? - całą dokumentacja z zdjęciami była u inspektora pojechał na wakacje.
Pozdrawiam

Komentarze

  • Opcje
    czajnik5czajnik5 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] scalak1:[/cite]Czy to jeszcze się mieści w ramach rękojmi (wymiana kolanek, ewentualnie części instalacji wodnej)?
    Wymiana kolanka z dziurą, to sprawa wykonawcy. Natomiast za brudną wodę rzeczywiście trudno obarczać wykonawcę budynku. Choć tu moje przeczuci mówi mi, że nie zaszkodziłoby się temu przyjrzeć trochę bliżej. Ja wystąpiłbym do dostawcy wody o dokument potwierdzający jakość wody. Ponadto zrobiłbym analizę wody na przyłączu i w budynku (koszt pobrania próbki i analizy fiz.-chem. ok. 300 zł, bakteriologia trochę drożej i dłużej). Dziury w kolanku nie robią się bez przyczyny. Może jest więcej dziur i stąd zanieczyszczenia. Przyczyny mogą być dwie: zła jakość wody albo nieprawidłowa instalacja (nieprawidłowo dobrane materiały, łączenie różnych rodzajów materiałów, których nie należy łączyć i związana z tym korozja elektrolityczna...).

    Należy również zbadać osad. To może być zwykła, poczciwa korozja przewodów, a wtedy jednak wracamy do dewelopera.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    W kwestii ewentualnych roszczeń z tytułu rękojmi , to terminy ich dochodzenia są następujące:

    w przypadku wad fizycznych rzeczy jeden rok a przy wadach budynku trzy lata, ich bieg rozpoczyna się od dnia, w którym rzecz została kupującemu wydana;

    Konieczne jest zawiadomienie o wadzie - w ciągu miesiąca od daty wykrycia, termin ten nie wiąże w sytuacji, gdy sprzedawca wadę podstępnie zataił, albo zapewnił kupującego, że rzecz jest niewadliwa.

    Upływ tych terminów nie oznacza, że nie można dochodzić roszczeń na innej podstawie prawnej.
    Możliwe jest wyegzekwowanie świadczenia od dewleopera na zasadach ogólnych, np. w drodze powództwa o odszkodowanie.

    W pierwszej kolejności należy ustalić przyczynę, ktoś odpowiada za takie uszkodzenia instalacji - tak jak napisał Czajnik, to może być zła jakość wody, albo niewłaściwe materiały.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.