Segregacja odpadów dla nielicznych

Gość Zarzadca.plGość Zarzadca.pl Użytkownik
edytowano stycznia 2013 w Zarządzanie Nieruchomościami
Segregacja ma sens tylko gdy lokator sam będzie rozliczał się z gminą a straż miejska będzie karać wtedy gdy złapie gościa za rękę. Zbiorowe karanie nie ma sensu!<br />Pytanie czy gmina po podwyżkach za śmieci zainwestuje w nowe śmietniki na jej gruncie w sytuacji gdy miejsce jest używane przez kilka wspólnot jednocześnie i jedna wybierze segregację a druga nie, to skąd gmina znajdzie miejsce na wstawienie kubłów na segregowanie i niesegregowanie jak teraz go nie ma?

Komentarze

  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jarecki. Źle myślisz. To na właścicieli nieruchomości został przerzucony obowiązek zapewnienia pojemników. Każda wspólnota będzie musiała mieć swoje pojemniki. Będzie musiała o nie dbać, naprawiać i kupować nowe. Tak samo będzie musiała dbać o śmietnik.
    W ten sposób mieszkańcy będą płacić dwie opłaty śmieciowe. Jedną olbrzymią do gminy. Drugą na poziomie 2-4 zł do wspólnoty/spółdzielni.
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Mieszkańcy wszystko będą płacić "do wspólnoty". Gminie płaci wspólnota, która następnie obciąża właścicieli lokali.
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Gminie płaci wspólnota, która następnie obciąża właścicieli lokali.
    Gmina nie obciąża właścicieli lokali.
    Ludzie płacą do wspólnoty, a wspólnota do gminy. Jednak nie wszystko. Część obowiązków będzie należało do wspólnoty. A za darmo wspólnota tego nie zrobi i będzie musiała mieć te wydatki zwrócone.
    USTAWA
    z dnia 13 września 1996 r.
    o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    
    Art. 5.
    1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez:
    [u]1) wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;[/u]
    2) przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub, w przypadku gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych, spełniające wymagania określone w przepisach odrębnych; przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, jeżeli nieruchomość jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniają-cą wymagania określone w przepisach odrębnych;
    3) zbieranie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie;
    3a) gromadzenie nieczystości ciekłych w zbiornikach bezodpływowych;
    3b) pozbywanie się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi;
    4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wy-dzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych;
    5) realizację innych obowiązków określonych w regulaminie.
    
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Gmina nie obciąża właścicieli lokali.
    Teraz piszesz poprawnie, bo wcześniej napisałeś:
    W ten sposób mieszkańcy będą płacić dwie opłaty śmieciowe. Jedną olbrzymią do gminy. Drugą na poziomie 2-4 zł do wspólnoty/spółdzielni.
    Mieszkańcy budynków wielolokalowych niczego nie będą płacić bezpośrednio do gminy, wszystko muszą płacić na konto wspólnoty lub spółdzielni: zarówno zaliczkę na zakup i utrzymanie pojemników (koszt wspólnoty / spółdzielni), jak i opłatę za wywóz i zagospodarowanie odpadów (odprowadzaną przez wspólnoty / spółdzielnie na konto gminy).
  • Opcje
    Gość Zarzadca.plGość Zarzadca.pl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuję za odpowiedzi. U nas teren na śmieciowe kubły ma 2 na 3 metry. Korzysta z niego wspólnie 7 niewielkich wspólnot. Jest jeden kubeł na 1100l i 2 na 120l. Śmietnik jest ogólno dostępny. Nie ma fizycznie miejsca na postawienie kubłów na segregacje.<br />Czy ktoś wie czy gmina z tych podwyżek będzie organizować nowe miejsca na segregowanie śmieci?
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jedną olbrzymią do gminy
    To był skrót myślowy...
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Gość Zarzadca.pl:[/cite]Czy ktoś wie czy gmina z tych podwyżek będzie organizować nowe miejsca na segregowanie śmieci?
    Podwyżka ma pokryć zwiększone koszty, a nie koszty inwestycji na prywatnych nieruchomościach.
    W jednej z analiz znalazłem taką informację:
    W skład stawki za gospodarowanie odpadami wchodzą koszty funkcjonowania systemu. Do podstawowych pozycji należą:
    1) koszty odbioru odpadów,
    2) koszty zagospodarowania odpadów (w uproszczeniu koszty opłat "na bramie" w regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych – RIPOK),
    3) koszty funkcjonowania Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów (tzw. PSZOK-ów),
    4) koszty administracyjne (wymiaru, egzekucji, koordynacji, itp.),
    5) koszty finansowe związane z utrzymaniem płynności systemu.
    PSZOK-i będą takimi "nowymi miejscami na segregowanie śmieci" - ale będzie ich tylko kilka tylko na terenie gminy.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.