Faktury - opisywanie
lukasz..
Użytkownik
Witam,
Mam pytanie odnośnie prowadzenia księgowości we wspólnotach, czy opisywanie faktur jest jakoś z góry narzucone?mam faktury ale żadnej z nich nie opisywałem, wiem że jak była kontrola za 2010 rok to kilka było nie podpisanych i tylko ustnie o tym się dowiedziałem ale czy wogóle jest nakaz podpisywania faktur?
Pytam bo mój US nie do końca rozumiał co to WM zawsze mówili że mamy osobowość prawną aż w końcu im to wbiłem do głowy.
Nowy doklejony: 28.01.13 11:12
może ktoś napisze wzór pieczątek jakie używa.
Mam pytanie odnośnie prowadzenia księgowości we wspólnotach, czy opisywanie faktur jest jakoś z góry narzucone?mam faktury ale żadnej z nich nie opisywałem, wiem że jak była kontrola za 2010 rok to kilka było nie podpisanych i tylko ustnie o tym się dowiedziałem ale czy wogóle jest nakaz podpisywania faktur?
Pytam bo mój US nie do końca rozumiał co to WM zawsze mówili że mamy osobowość prawną aż w końcu im to wbiłem do głowy.
Nowy doklejony: 28.01.13 11:12
może ktoś napisze wzór pieczątek jakie używa.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Wspólnoty nie są objęte tą ustawą zatem nie muszą tego robić.
Ale...
Jeśli wspólnota oparła swoje zasady prowadzenia ewidencji o pełną księgowość i o ustawę o rachunkowości, to muszą. A wtedy US słusznie się czepia.
Natomiast inną sprawą jest fakt, że warto opisywać faktury. Przede wszystkim te nietypowe.
Np. treścią: "Żarówki zakupiono do wymiany w klatce III".
Kiedyś to może się przydać. Bo za parę miesięcy/lat nie będziemy pamiętać po co kupowaliśmy tą czy inną rzecz. A jakiś właściciel może o to zapytać.
To ogół właścicieli ustala (uchwałą) zasady prowadzenia ewidencji pozaksięgowej WM.
Nowy doklejony: a za pięć lat ....