oskarżenie
eee
Użytkownik
Witam! W naszej wspólnocie pojawił się problem.Otóż posiadamy własną kotłownię i w ubiegłym roku musieliśmy zakupić nowy piec gdyż stary pękł. Jeden z lokatorów oskarża drugiego o to ze przez niego ten piec się popsuł gdyż ten spuścił wodę z pieca i nie uzupełnił jej po dłuższym czasie. Piec i tak był w złym stanie i nie wiadomo czy to z tego powodu się tak stało. Lokator rząda od nas abyśmy jako wspólnota zarządali od tej osoby zwrotu pieniędzy za nowy piec gdyz to on ponosi winę za to. Boję się że dojdzie do rozprawy sądowej i głownie ( przez takie sytuacje) do rozpadu wspólnoty. Czy my jako zarząd musimy brać w tym udział i co w takiej sytuacji zrobić?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Lokator nie ma nic do decydowania we WM , to jest zarezerwowane dla właścicieli lokali.
Jeżeli "lokator" stawia zarzuty, a większość właścicieli lokali z tym się nie zgadza , to nic nie róbcie jako Zarząd WM,
a ten roszczeniowy "lokator" niech sam dochodzi swych praw w Sądzie
Jeżeli wspólnota chce dochodzić odszkodowania od tej osoby - do czego ma oczywiście prawo - to musi mieć na to jakieś dowody, w przeciwnym razie narazi się tylko na koszty i konflikt wewnątrz wspólnoty. Czy kocioł c.o. był konserwowany, były wykonywane przeglądy przez uprawnione osoby itp.? Czy w protokołach kontroli są wzmianki o złym stanie technicznym kotła? Czy osoba, której jeden z właścicieli postawił zarzut, była przeszkolona, potrafiła obsługiwać kocioł?
- na wniosek właścicieli, których udziały wynoszą łącznie 1/10 (czy 10 procent),
- co najmniej raz w roku - rozliczeniowe.
Zwołanie zebrania w pozostałych przypadkach - wg. uznania zarządu.
Dla ukręcenie głowy sprawie należy zwołać zebranie i sprawę jednobocznie wyjaśnić. Nie się czego bać .