śmieci po nowemu

mariannamarianna Użytkownik
Czy właściciele są zobowiązani podjąć uchwałę w sprawie segregacji śmieci we wspólnocie?

Komentarze

  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano listopada -1
    "Deklarację o wysokości opłaty" składa zarząd wspólnoty. Ponieważ wiąże się z tym wysokość opłat, jakie będą ponosić właściciel lokali, najlepiej na zebraniu omówić zalety i wady segregacji i podjąć uchwałą w tej sprawie. W niektórych gminach różnica miedzy opłatą za odpady segregowane i niesegregowane jest dwukrotna (100%).
  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano marca 2013
    "...Natomiast w sumie ponad 800 mieszkańców budynków wielorodzinnych w gminie Niepołomice nie będzie mieć wyboru w sprawie sortowania odpadów. Wszyscy będą płacić za wywóz odpadów niesegregowanych. - Nie widzę możliwości egzekwowania tam segregacji. Wystarczy, że nie będą tego robić lokatorzy jednego mieszkania i będziemy mieć problem. Dlatego z góry założyliśmy, że odbierane tam będą śmieci niesortowane i określiliśmy za to opłaty inne niż dla mieszkańców domów jednorodzinnych - informuje burmistrz Niepołomic..." - http://www.administrator24.info/artykul/id4520,w-blokach-bez-segregacji-smieci
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2013
    "Deklarację o wysokości opłaty" składa zarząd wspólnoty.
    dokuczacz.gif Nie ma takiej potrzeby... wcale nie musi .

    Deklarację w sprawie opłat za wywóz odpadów po 1 lipca 2013 powinien każdy właściciel złożyć odrębnie do Gminy .
    Wspólnota nie ma takich narzędzi jak Gmina w stosunku do tych co będą zalegać z płatnościami za wywóz odpadów .

    W wielu Gminach, odbiorca odpadów , wydaje worki numerowane na odpady segregowane , by mieć kontrolę na poprawnością odpadów sortowanych .
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    PosesjaPosesja Użytkownik
    edytowano marca 2013
    (...)
    Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity), Dz.U.2012.391 z późn. zmianami

    Art. 2. 3. Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 oraz z 2004 r. Nr 141, poz. 1492), lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany.

    Obowiązki spoczywają nie na wspólnocie mieszkaniowej jako jednostce organizacyjnej, lecz na osobach sprawujących zarząd, czyli członkach zarządu albo zarządcy z art. 18.1 uwl. Jak podało Polskie Radio Wrocław, z tego powodu w Legnicy masowo składają rezygnację zarządy wspólnot, bo nie chcą ponosić odpowiedzialności i płacić grzywien za sąsiadów: http://www.prw.pl/articles/view/27347/odpowiedzialnosc-zbiorowa-za-smieci

    Interpretacja Ministerstwa Środowiska - kto jest właścicielem nieruchomości w przypadku wspólnoty lub spółdzielni mieszkaniowej: LINK
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2013
    Urzędnik potrafi spieprzyć już na starcie ...
    Szkoda ze Ministrostwu Środowiska zabrakło wyobraźni i nie przewidziało, że segregację można prowadzić poprzez nr worki na odpady ( personalizacja )
    lepiej dla Urzędnika sprawdza się odpowiedzialność zbiorowa ... powinni rozdać kałachy Zarządom WM i SM by te odstrzeliwały krnąbrnych i niereformowalnych


    bezradny.gif
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    mario1969mario1969 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    jak zarzad ma wypelnic deklaracje ,na podstawie oswiadczenia wlasciciela mieszkania ile osob mieszka,a moze obserwacji lokalu ,lub donosu sasiada.oplata bedzie naliczana od ilosci zamieszkalych osob.kto ma sprawdzac czy odpady sa segregowane.

    Nowy doklejony: 10.03.13 16:17
    jeden mieszkaniec nie segreguje a wszyscy beda wiecej placic.to absurd.i po segregacji.a ustawa ma na celu segregacje u zrodla.i jeszcze jedno paru nie placi za smieci a gmina wystawia fakture iksiegowa ma placic a jak sciagnie od dluznika ? to problem zarzadu .obowiazek ma wm a ustawa mowi przeciez ze gmina??
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano marca 2013
    jak zarzad ma wypelnic deklaracje ,na podstawie oswiadczenia wlasciciela mieszkania
    ile osob mieszka,a moze obserwacji lokalu ,lub donosu sasiada.oplata bedzie naliczana
    od ilosci zamieszkalych osob.kto ma sprawdzac czy odpady sa segregowane.
    Zarząd nie ma obowiązku prowadzić rejestru zamieszkujących , to pierwsza niespójność z prawem , Ma obowiązek prowadzić rejestr właścicieli lokali
    Więc ośwuiadczenie - dekklaracjie o płatności za wywóz odpadów winien skaładć każdy właściciel lokalu ....
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.