zebranie sprawozdacze
mmagdaa123
Użytkownik
Witam. mam pytanie czy zarząd wspólnoty swoje roczne sprawozdanie moze przeprowadzić ustnie czy ma obowiązek dać pozostalym właścielom kserokopie przynajmniej z części finansowych ??
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Ewidencję pozaksięgową musisz prowadzić i nieokazywanie jej byłoby głupotą.
Z kolei Sąd Apelacyjny w Warszawie uznał, że sprawozdanie zarządu powinno być przez zarząd podpisane, zatem powinno być na piśmie: http://www.zarzadca.pl/orzecznictwo-sadowe/1122-i-aca-28299-sprawozdanie-finansowe-wspolnoty-mieszkaniowej
fundusz remontowy to bo + wpłaty z 2012r _ koszta=bz 2012 każdy indywidualnie.
Zakładam, że chodzi o sprawozdanie zarządu.
Pewnien "sąd" orzekł że może.
Tutaj już była dyskusja na ten temat:
https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/4825/sprawozdanie-finansowe-zarzadu-wspolnoty/#Item_0
Forma sprawozdania zarządu nie została określona przez UoWL - kierować się należy logiką i zdrowym rozsądkiem.
Jeżeli jest to wspólnota 3-4 lokalowa to nie ma sensu robić wielkich sprawozdań.
Osobiście uważam, że jeżeli zarząd dużej wspólnoty nie jest w stanie raz w roku napisać kilku zdań na pół strony tego co robił przez rok czasu i co zamierza zrobić w przyszłym roku, nie jest w stanie napisać czy zaliczki właścicieli pokryły wydatki i ile się należy do zwrotu lub dopłaty to.... na ch...ę taki zarząd.
Tak strasznie zapracowani są że nie mają czasu czy im się nie chce?
Pamięć jest ulotna i jak za rok właściciele mają rozliczyć zarząd nie pamiętając ile rzeczywiście planowali wydać a ile wydali? A gdy np. tfu - cały zarząd zginie w wypadku wracając z wycieczki do Rzymu np.to jak następcy połapią się w rozliczeniach, gdy nie ma żadnych dokumentów bo wszystko na "gębę"?
Zobacz, jak takie sprawozdanie może wyglądać
https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_sprawozdanie_finansowe
zanim zaczniesz potyczki wspólnotowe o batalię w imię sprawiedliwości zapoznaj się z tekstem ustawy o własności lokali ....
Jeżeli chodzi o sprawozdanie z działalności to w zawiadomieniu o zebraniu powinno być dołączona część dotycząca finansów za okres obrachunkowy ( sprawozdanie finansowe)
natomiast sprawozdanie z czynności jakie dokonał Zarząd WM może być przedstawione na zebraniu . Tak Uważam..
Dobrym zwyczajem jest podjęcie uchwały w temacie jak powinno wyglądać zawiadomienie o zebraniu sprawozdawczym WM ,
co powinno być w nim zwarte, jaki powinno mieć format, oprócz treści uchwał które są wymogiem ustawowym.
Przykładowe masz tu https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_sprawozdanie_finansowe , zalecam Przykład nr 2
Masz pecha bo trafiłaś do wyjątkowo d........j wspólnoty w której właściciele jak widać nie dorośli do tego żeby być właścicielami i się samemu zarządzać.
Możesz walczyć, ale to nic nie da, musiałabyś zacząć od podstaw, znaleźć jakiś sojuszników i probować zmieniać świat - stracisz zdrowie, nerwy i sąsiadów. Mentalności ludzi nie zmienisz, rozumu nie nauczysz.
Zadałem Pytanie czy projekt
uchwały o Planie gospodarczym
uchwały o Pałanie remontów części wspólnych
uchwały o stawkach służących do naliczania zaliczek i ect.
to jest "zamierzona zmiana prawach i obowiązkach właścicieli lokali" i ich treść powinna
być dołączana do zawiadomienia o zebraniu sprawozdawczym wspólnoty?
Rozumiem, że planu na ten rok też nie przyjęliście
Poproś osobę, która prowadziła zebranie o ksero tej kartki, na której były zapisane ubiegłoroczne wydatki
Przy okazji spróbuj się porozumieć, zaoferuj pomoc, bo krytykuje się łatwo, ale konflikt to nie jest dobry sposób na wprowadzanie zmian
podobno wiara czyni cuda , a cuda się nie zdarzają , ....chyba, że na wiosnę ...