Wspólnota wydzielona ze spółdzielni
piastowska
Użytkownik
Z naszej spółdzielni mieszkaniowej wydzieliły się mniej więcej w tym samym czasie (początek 2012) dwie wspólnoty mieszkaniowe: budynek A po termomodernizacji (bez kredytu) z długiem wobec spółdzielni ok. 300tys zł i budynek B z ok. 500tys zł niewykorzystanego funduszu remontowego i termomodernizacyjnego. Jestem w zarządzie budynku B. Budynek ten był w spółdzielni potwornie zaniedbywany, instalacje są w opłakanym stanie i chociaż był jednym z najstarszych w spółdzielni, był permanentnie zaniedbywany we wszelkich pracach remontowych i termomodernizacyjnych. W efekcie zdesperowani właściciele lokali, mając dość wykorzystywania ich pieniędzy na korzyść innych budynków, niemal jednogłośnie zmienili sposób zarządu i zarząd spółdzielni, jako zarząd powierzony,przestał zarządzać naszym budynkiem, czyli "utworzyliśmy" wspólnotę. Nasz problem jest taki, że Spółdzielnia nie chce zwrócić zbieranego przez nas od 15 lat funduszu remontowego.
W przypadku budynku A zarząd spółdzielni wyliczył każdemu z właścicieli lokalu, ile długu budynku przypada na jego lokal. Kwoty te są przez właścicieli lokali w budynku A spłacane w tempie ok. 10 razy szybszym, niż byłoby to w spółdzielni. Właścicielom lokali w budynku B spółdzielnia wyliczyła, ile niewykorzystanego funduszu przypada na jego lokal, ale odmawia zwrotu tej kwoty. Co możemy zrobić?
W przypadku budynku A zarząd spółdzielni wyliczył każdemu z właścicieli lokalu, ile długu budynku przypada na jego lokal. Kwoty te są przez właścicieli lokali w budynku A spłacane w tempie ok. 10 razy szybszym, niż byłoby to w spółdzielni. Właścicielom lokali w budynku B spółdzielnia wyliczyła, ile niewykorzystanego funduszu przypada na jego lokal, ale odmawia zwrotu tej kwoty. Co możemy zrobić?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
I co teraz spółdzielnia ma zamiar zrobić z tymi pieniędzmi?
•Protokół z pierwszego zebrania
•Uchwała o wyborze Zarządu Wspólnoty
•statut lub regulamin wspólnoty (jeśli jest uchwalony);
•uchwałę o zatwierdzeniu statutu lub regulaminu;
•uchwałę powierzającą czynności zarządcy wybranej osobie (firmie);
•umowę z Zarządcą
•wyciąg z ksiąg wieczystych lub pierwszy egzemplarz aktu notarialnego (w celu stwierdzenia wyodrębnienia lokalu i momentu powstania wspólnoty).
Takie same dokumenty, z wyjątkiem wyciągu z ksiąg wieczystych należy złożyć w urzędzie skarbowym, aby otrzymać numer NIP. Pierwszy etap rozpoczynający działalność wspólnoty zamyka założenie rachunku bankowego. W tym celu w banku należy przedstawić REGON, NIP a także wymienione wcześniej dokumenty. Określonym osobom należy uchwałą wspólnoty udzielić pełnomocnictwo do złożenia wzoru podpisu w banku (celem dysponowania kontem) oraz pełnomocnictwo do podpisywania umów na usługi i media. Załatwiliście to wszystko ?
Nowy doklejony: 12.04.13 11:31
Aha, padło pytanie "co spółdzielnia ma zamiar zrobić z tymi pieniędzmi?" Mamy już 3 pism od zarządu spółdzielni, że niewykorzystany fundusz remontowy budynku jest własnością spółdzielni i zostanie on rozdzielony na inne budynki
Nowy doklejony: 12.04.13 20:55
Faktem jest, że u.s.m. ma wiele luk i nieścisłości. Ewidentnie wymaga nowelizacji. Nie mówi np wprost, że fundusz remontowy ma być zwrócony, ale jednocześnie nie mówi też, że spółdzielnia może go sobie przywłaszczyć. Doprowadzając sprawę do absurdu, można zapytać co by się stało z funduszem, gdyby wszystkie budynki w spółdzielni wydzieliły się jako wspólnoty? Zarząd spółdzielni odchodzi zadowolony z całą kasą?
http://wyborcza.biz/finanse/1,108340,13741746,Spoldzielnie_wlascicieli_mieszkan__Miliony_Polakow.html?as=1
Gazeta zapowiada dalsze teksty...