nowy zarząd

krzychukrzychu Użytkownik
edytowano kwietnia 2013 w Zarządzanie Nieruchomościami
Na zebraniu wspólnoty został wybrany nowy 3-osobowy zarząd. Do tej pory wszelkie sprawy z zarządzaniem prowadził deweloper, który posiadał wpis w księdze wieczystej. Jak należy dalej umocować zarząd ? . Mamy tylko uchwałę . Czy zarząd podpisując umowę np . wywóz śmieci przedstawia firmie zewnętrzej uchwałe na podstawie której działa , czy powinien ten zarząd zgłosić w księdze wieczystej budynku .

Komentarze

  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Najpierw powinna być podjęta uchwała w formie AN zaprotokołowana przez notariusza o zmianie sposobu zarządu z powierzonego (deweloperowi) na zarząd złożony z właścicieli lokali. Taka uchwała jest podstawą aktualizacji wpisu w KW. Następnie należało podjąć "normalną" uchwałę o wyborze zarządu.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Krzychu: Jak należy dalej umocować zarząd ?
    Czy macie swój numer REGON-u oraz NIP. Każda wspólnota musi posiadać numer REGON we właściwym Wojewódzkim Urzędzie Statystycznym, numer NIP w Urzędzie Skarbowym oraz konto bankowe. Aby otrzymać REGON, który jest podstawą do otrzymania numeru NIP wspólnota powinna złożyć następujące dokumenty:
    - protokół z pierwszego zebrania
    - uchwała o wyborze Zarządu Wspólnoty
    - statut lub regulamin wspólnoty (jeśli jest uchwalony);
    - uchwałę o zatwierdzeniu statutu lub regulaminu;
    - uchwałę powierzającą czynności zarządcy wybranej osobie (firmie);
    - umowę z Zarządcą
    - wyciąg z ksiąg wieczystych lub pierwszy egzemplarz aktu notarialnego (w celu stwierdzenia
    wyodrębnienia lokalu i momentu powstania wspólnoty).
    Takie same dokumenty, z wyjątkiem wyciągu z ksiąg wieczystych należy złożyć w urzędzie skarbowym, aby otrzymać numer NIP. Pierwszy etap rozpoczynający działalność wspólnoty zamyka założenie rachunku bankowego. W tym celu w banku należy przedstawić REGON, NIP a także wymienione wcześniej dokumenty. Określonym osobom należy uchwałą wspólnoty udzielić pełnomocnictwo do złożenia wzoru podpisu w banku (celem dysponowania kontem) oraz pełnomocnictwo do podpisywania umów na usługi i media.
  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    elan124:
    Czy macie swój numer REGON-u oraz NIP. Każda wspólnota musi posiadać numer REGON we właściwym Wojewódzkim Urzędzie Statystycznym, numer NIP w Urzędzie Skarbowym oraz konto bankowe. Aby otrzymać REGON, który jest podstawą do otrzymania numeru NIP wspólnota powinna złożyć następujące dokumenty:
    - protokół z pierwszego zebrania
    - uchwała o wyborze Zarządu Wspólnoty
    - statut lub regulamin wspólnoty (jeśli jest uchwalony);
    - uchwałę o zatwierdzeniu statutu lub regulaminu;
    - uchwałę powierzającą czynności zarządcy wybranej osobie (firmie);
    - umowę z Zarządcą
    - wyciąg z ksiąg wieczystych lub pierwszy egzemplarz aktu notarialnego (w celu stwierdzenia
    wyodrębnienia lokalu i momentu powstania wspólnoty).
    Takie same dokumenty, z wyjątkiem wyciągu z ksiąg wieczystych należy złożyć w urzędzie skarbowym, aby otrzymać numer NIP. Pierwszy etap rozpoczynający działalność wspólnoty zamyka założenie rachunku bankowego. W tym celu w banku należy przedstawić REGON, NIP a także wymienione wcześniej dokumenty. Określonym osobom należy uchwałą wspólnoty udzielić pełnomocnictwo do złożenia wzoru podpisu w banku (celem dysponowania kontem) oraz pełnomocnictwo do podpisywania umów na usługi i media.
    - przecież oni wspólnotą są od jakiegoś już czasu i napewno ten etap mają już poza sobą.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Biedron_ka: i napewno ten etap mają już poza sobą
    Nie jestem wcale taki pewny czy na pewno. Z deweloperami różnie bywa.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] biedron_ka:[/cite]Najpierw powinna być podjęta uchwała w formie AN zaprotokołowana przez notariusza o zmianie sposobu zarządu z powierzonego (deweloperowi) na zarząd złożony z właścicieli lokali. Taka uchwała jest podstawą aktualizacji wpisu w KW. Następnie należało podjąć "normalną" uchwałę o wyborze zarządu.

    Nie musi się składać z właścicieli, członkiem zarządu może być osoba spoza ich grona.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    biedron_kabiedron_ka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    może być osoba spoza ich grona.
    - no może oczywiście (rzadki przypadek dlatego pominęłam) ale oni już wybrali:
    został wybrany nowy 3-osobowy zarząd
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] krzychu:[/cite]Na zebraniu wspólnoty został wybrany nowy 3-osobowy zarząd.
    Do tej pory wszelkie sprawy z zarządzaniem prowadził deweloper, który posiadał wpis w księdze wieczystej.
    Jak należy dalej umocować zarząd ? . Mamy tylko uchwałę .
    błąd na starcie , przy podejmowaniu uchwały winien być obecny notariusz .
    Musicie powtórzyć głosowanie w udziałem notariusza


    Czy zarząd podpisując umowę np . wywóz śmieci przedstawia firmie zewnętrzej uchwałe na podstawie której działa ,
    czy powinien ten zarząd zgłosić w księdze wieczystej budynku .
    Tak, zmiana winna być ujawniona w KW , bo to jest zmiana sposobu zarządu nieruchomością.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.