nowy zarząd
krzychu
Użytkownik
Na zebraniu wspólnoty został wybrany nowy 3-osobowy zarząd. Do tej pory wszelkie sprawy z zarządzaniem prowadził deweloper, który posiadał wpis w księdze wieczystej. Jak należy dalej umocować zarząd ? . Mamy tylko uchwałę . Czy zarząd podpisując umowę np . wywóz śmieci przedstawia firmie zewnętrzej uchwałe na podstawie której działa , czy powinien ten zarząd zgłosić w księdze wieczystej budynku .
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
- protokół z pierwszego zebrania
- uchwała o wyborze Zarządu Wspólnoty
- statut lub regulamin wspólnoty (jeśli jest uchwalony);
- uchwałę o zatwierdzeniu statutu lub regulaminu;
- uchwałę powierzającą czynności zarządcy wybranej osobie (firmie);
- umowę z Zarządcą
- wyciąg z ksiąg wieczystych lub pierwszy egzemplarz aktu notarialnego (w celu stwierdzenia
wyodrębnienia lokalu i momentu powstania wspólnoty).
Takie same dokumenty, z wyjątkiem wyciągu z ksiąg wieczystych należy złożyć w urzędzie skarbowym, aby otrzymać numer NIP. Pierwszy etap rozpoczynający działalność wspólnoty zamyka założenie rachunku bankowego. W tym celu w banku należy przedstawić REGON, NIP a także wymienione wcześniej dokumenty. Określonym osobom należy uchwałą wspólnoty udzielić pełnomocnictwo do złożenia wzoru podpisu w banku (celem dysponowania kontem) oraz pełnomocnictwo do podpisywania umów na usługi i media.
Nie musi się składać z właścicieli, członkiem zarządu może być osoba spoza ich grona.
Musicie powtórzyć głosowanie w udziałem notariusza
Tak, zmiana winna być ujawniona w KW , bo to jest zmiana sposobu zarządu nieruchomością.