Zarząd wspólnoty - zakupy
radegast
Użytkownik
Witam, czy mieszkańcy mają prawo wystąpić do zarządu o zakup ławek na trawniku przed budynkiem? Jak to wygląda pod względem prawnym? Czy o takich zakupach decyduje tylko zarząd i może powiedzieć: nie bo nie, czy np. jeśli większość mieszkańców jest za to zarząd musi respektować tę decyzję. Jak załatwić taką sprawę?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Art. 31 ustawy o własności lokali:
Zebrania właścicieli:
b) zwoływane są na wniosek właścicieli lokali dysponujących co najmniej 1/10 udziałów w nieruchomości wspólnej przez zarząd lub zarządcę, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1.
Pomijam sprawę środków finansowych bo to rzecz wtórna. To jest oczywiste, że czlonkowie zarządu nie będą finansować tych ławek - wszyscy właściciele mają ponieśc koszty.
Zarząd niewykonujący woli właścicieli kwalifikuje się do odwołania i zmiany na inny skład.
Tak jak pisze Tsuda, ławki możecie kupić, jeśli postawicie je na swoim terenie.
Stan kasy powinieneś znać, bo każda wspólnota podlicza rok, robi sprawozdanie i informuje o tym na zebraniu. Byłeś?
Dużo wam zostało z 2012 roku czy macie braki?
jak już będziesz miał zebrane podpisy pod projektem uchwały, to zebranie nie jest potrzebne. Ale najpierw dowiedz się jednak, czy was na to stać
Popieram koleżankę koziorożkę. Zarząd poinformował że Wspólnoty nie stać na taki zakup więc nie przychyla się do takiej propozycji. Zarząd jest między innymi od tego aby dbać i nadzorować płynność finansową Wspólnoty a nie wpędzać ja w długi bo właściciele mają kaprycho.
Co innego gdy kasa jest a Zarząd ignoruje właścicieli. W takim przypadku komentarz koleżanki biedronki jest jak najbardziej adekwatny.
Jeżeli masz taką wiedzę i jesteś o tym przekonany że stać Was na taki zakup to postępuj zgodnie z tym co Ci napisały koleżanki koziorożka i biedronka.
Innym zagadnieniem jest czy w tak prostej sprawie jak zamontowanie 2-3 ławek na terenie wspólnoty potrzebna jest do tego aż uchwała właścicieli - zarząd sam powinien wpaść na taki pomysł i umieć go uzasadnic i obronić.
Faktycznie to nie jest duży koszt takich ławek ale wiesz... Jak kupujesz żonie buty też kalkulujesz czy starczy Ci do końca miesiąca Bo jak już kupisz a źle wykalkulowałeś to może okazać się nagle że zapomniałeś zapłacić abonamentu za telefon przez co operator może odciąć Ci kontakt ze światem.:bigsmile:
Pozdrawiam i życzę sukcesów.
Oczywiście takie decyzje powinny być poparte albo wnioskiem ze strony większości właścicieli, albo powinny mieć ich akceptację.
Jeśli ktoś ma pomysł na zakup ławek, to po pierwsze muszą być na to środki, a po drugie musi mieć poparcie znaczącej grupy właścicieli. Może to być zwykła lista z poparciem dla konkretnej inicjatywy. Sam pomysł musi mieć swoje uzasadnienie, a przede wszystkim służyć całej wspólnocie, ewentualnie większości we wspólnocie.
Uchwały zostawmy dla czynności wykraczającej poza zwykły zarząd.
Nowy doklejony: 16.04.13 23:30 Jeśli zarząd działa na rzecz właścicieli to znaczy, że zarząd MUSI respektować decyzje większości mieszkańców.
Nie mamy własnego śmietnika, działka kończy się w obrysie budynku.
W jednych gminach jest tak, że Gminy zobowiązały firmy wywożące odpady do dzierżawy pojemników, a w innych WM musi mieć swój własny .
Problem w tym, że my nie mamy śmietnika, bo nie mamy miejsca. Działka kończy się w obrysie budynku.
Nigdy nie kupowaliśmy kontenerów, korzystaliśmy z tych, chyba gminnych, które są w śmietniku między blokami.
Teraz wymusza się na nas wynajem, o zakupie ani słowa.
Inicjatywa w tej sprawie należy do wspólnoty mieszkaniowej, to słowo winno "wyjść" od Was. Czy podjęliście uchwałę w sprawie nabycia terenu przyległego, o czym stanowi art. 32a ustawy o własności lokali?
"Jeżeli grunt wchodzący w skład nieruchomości wspólnej nie spełnia wymogów przewidzianych dla działki budowlanej, uniemożliwiając prawidłowe i racjonalne korzystanie z budynków i urządzeń z nimi związanych, zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany przedstawić właścicielom lokali projekty uchwał w sprawie:
1) wyrażenia zgody na nabycie przyległych nieruchomości gruntowych umożliwiających spełnienie wymogów przewidzianych dla działek budowlanych,
2) udzielenia zarządowi lub zarządcy, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, pełnomocnictwa do wykonania odpowiednich, prawem przewidzianych, czynności zmierzających do nabycia przyległych nieruchomości gruntowych na rzecz wspólnoty mieszkaniowej."
Problem w tym, że ja mam wątpliwości, czy my w ogóle możemy mieć własny/wynajęty kontener skoro śmietnik nie należy do nas. Do tej pory korzystaliśmy z tego śmietnika, wiedząc, że jest gminny i nikt nie zastanawiał się, kto do niego wstawił kontenery, bo one tam były od zawsze. Mieliśmy jedynie podpisaną umowę na wywóz śmieci, a teraz, po rewolucji śmieciowej, wnosimy opłaty do gminy.