zmiany w regulaminie forum
Uprzejmie informujemy, że zmianie uległ "Regulamin i zasady tworzenia treści".
Zmiany dotyczą rezygnacji z zapisywania historii edycji w systemie forum oraz moderacji komentarzy przez autora wątku.
Najważniejsze zmiany:
W dbałości o zachowanie ciągłości Informacji tworzonej przez różnych użytkowników dodając Informacje na Forum użytkownik może ją edytować przez okres 60 minut. Po upływie 60 minut wszystkie zmiany wprowadzone przez użytkownika Forum są trwale zapisywane w systemie forum.
Autor wątku może usuwać komentarze innych użytkowników w sytuacji, w której:
- użytkownik obraża innych,
- używa wulgarnego słownictwa,
- jego wypowiedzi nie dotyczą tematu dyskusji,
Funkcja moderowania treści przez autora wątku dotyczy komentarzy, które nie są starsze niż 48 godzin.
Pełna treść regulaminu: https://forum.zarzadca.pl/wiki/regulamin
Zmiany dotyczą rezygnacji z zapisywania historii edycji w systemie forum oraz moderacji komentarzy przez autora wątku.
Najważniejsze zmiany:
W dbałości o zachowanie ciągłości Informacji tworzonej przez różnych użytkowników dodając Informacje na Forum użytkownik może ją edytować przez okres 60 minut. Po upływie 60 minut wszystkie zmiany wprowadzone przez użytkownika Forum są trwale zapisywane w systemie forum.
Autor wątku może usuwać komentarze innych użytkowników w sytuacji, w której:
- użytkownik obraża innych,
- używa wulgarnego słownictwa,
- jego wypowiedzi nie dotyczą tematu dyskusji,
Funkcja moderowania treści przez autora wątku dotyczy komentarzy, które nie są starsze niż 48 godzin.
Pełna treść regulaminu: https://forum.zarzadca.pl/wiki/regulamin
ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/5012/deklaracja-smieciowa-we-wspolnocie-mieszkaniowej/#Item_20 i dwa następne
Uważam, że takie rozwiązanie nie służy podnoszeniu jakości forum. Możliwość moderowania wpisów przez autora wątku spowoduje, że będą się tworzyły towarzystwa wzajemnej adoracji, gdzie będą dopuszczane wpisy tylko tych, którzy zgadzają się z autorem wątku, a wszelka polemika będzie tłumiona.
Jeżeli autor wątku będzie arbitralnie decydował co jest obrazą a co nie, co jest wypowiedzią na temat lub nie, co jest wulgarne a co nie jest, to doprowadzi do następujących konsekwencji:
1. Powielanie wątków. Komentatorzy notorycznie wyrzucani z wątków, będą zakładali swoje własne wątki o takiej samej tematyce, tylko po to, aby móc się swobodnie wypowiedzieć na dany temat.
2. Dramatycznie spadnie jakość dyskusji a tym samym jakość porad. Wycinanie konkurencyjnych interpretacji, informacji, wizji, doprowadzi do degradacji wartości merytorycznej dyskusji.
Efekt długofalowy: obumarcie forum. Nikt nie będzie zaglądał na forum, na którym będą królowały poróżnione ze sobą sekty, nie dopuszczające głosów przeciwnych.
Zastrzegamy sobie możliwość wyłączenia tej funkcjonalności gdy nie sprawdzi się na forum lub ograniczenia dostępu do niej w sposób i w przypadkach opisanych w rozdziale II pkt.23 Regulaminu.
Skoro admin nie jest w stanie śledzić wszystkich wątków na bieżąco, to może, zamiast oddawać władzę nad wątkiem w ręce autora danego wątku, co odniesie fatalny skutek, stworzyć niewielką grupę moderatorów, którzy zastępowaliby admina w tych sprawach. Do grupy moderatorów byłoby się wybieranym według uznania admina. Wątki do moderowania przydzielane by były osobom z tej grupy w sposób losowy.
Dotychczasowy pomysł zmierza do tego, aby stworzyć mnóstwo moderatorów, każdy do swojego wątku, a moja propozycja zawęża to grono do kilku osób. Plusy takiego rozwiązania:
1. Admin ma wpływ na kreowanie wizerunku forum, poprzez dobieranie jako moderatorów tylko takich osób, które według admina spełniają tę rolę najbardziej rzetelnie.
2. Jest to rozwiązanie znane, sprawdzone w działaniu na innych forach, gdzie oprócz adminów, działają moderatorzy wybrani spośród użytkowników.
3. Unika się sytuacji skupiania się wokół kilku osób grupy "wyznawców", ponieważ:
a) Moderowanie nigdy nie mogłoby być przydzielone autorowi wątku, nawet jeżeli autor zalicza się do grupy moderatorów.
b) Moderowanie wątków przydzielane byłoby losowo, a więc ten sam autor w różnych wątkach miałby różnych moderatorów.
4. Skargi na moderatorów rozpatrywałby admin, który mógłby wykluczyć daną osobę z grona moderatorów na dowolny czas lub na zawsze. Wykluczenie następowałoby z powodu łamania regulaminu forum przez moderatora, stronniczego prowadzenia moderacji lub braku odpowiedniej aktywności.
P.S.
- Moderator mógłby od razu zmodyfikować tekst moderowany lub wysłać odpowiednie ostrzeżenie/wezwanie/zapytanie do autora postu, które byłoby wyświetlane pod postem, tak aby autor wiedział, że dostał wezwanie do poprawienia, uzasadnienia, itp.
W ten sposób admin rozdzieliby obowiązki związane z nadzorem nad treścią forum na więcej osób, ale nie na wszystkie, a jedynie na te, które dają gwarancję rzetelnego moderowania.
Wiem, że nie jest to rozwiązanie idealne, ale sądzę, że jest ono lepsze niż oddawanie władzy nad wątkiem jego autorowi, który przecież ma do swojego wątku stosunek emocjonalny.
Funkcja moderowania wątków przez ich autorów jest aktywna. Administracja forum może ograniczyć funkcjonalności lub zawiesić dostęp do forum dla tych użytkowników, którzy będą używać funkcji moderowania wątków w sposób niezgodny z przyjętymi w regulaminie zasadami.
pozdrawiamy