podpisy pod uchwałami przez Zarząd
joanman
Użytkownik
Czy koniecznie członkowie Zarządu muszą się podpisać pod uchwałami? Mamy taki problem, że stary Zarząd został odwołany a nowy powołany - niestety stary Zarząd nie chce podpisać się pod tymi uchwałami, a jest taki wymóg, co zrobić w takiej sytuacji? Czy możemy funkcjonować? Czytałam, że jeżeli podpisów nie będzie to Sąd może je na tej podstawie uchylić?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Podaję link do dyskusji na ten temat:
https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/4890/
Tak, jak napisał Egzo, takiego wymogu nie ma. Możecie normalnie funkcjonować.
dziękuję za odpowiedź.
Jeżeli przedłożysz uchwałę w np. banku, poczcie, sądzie BEZ ŻADNYCH podpisów to nie jest to DOKUMENT. Więc nie ma on mocy.
Nie wiem kto się u Was podpisuje pod uchwałami i protokołem zebrania. Zazwyczaj jest to przewodniczący zebrania oraz protokolant.
O ważności uchwały decyduje jedynie obecność odpowiedniej ilość podpisów właścicieli lokali (lub pełnomocników). Inną kwestią są wewnętrzne procedury banków. Banki zawsze żądają podpisania uchwał przez zarząd, ponieważ bank nie posiada wzorów podpisów wszystkich właścicieli lokali, więc nie jest w stanie zweryfikować czy przedłożone mu uchwały rzeczywiście podpisali właściciele lokali i co za tym idzie, czy uchwały są ważne. Bank ma jedynie wzory podpisów członków zarządu, więc oni podpisują uchwały w celu ich uwierzytelnienia wobec banku - tym samym biorąc na siebie osobistą odpowiedzialność za ewentualne poświadczenie nieprawdy. Podobne wymagania stosują inne instytucje i wobec nich zarząd dokonuje uwierzytelnienia dokumentów działając jako organ wspólnoty.
Jednak dalej się zastanawiając, to mówimy tu o uchwałach wewnętrznych Zarządu ?
Mam wątpliwości jak więc należy rozróżnić zadrukowaną kartkę, opisaną kartkę bez jakichkolwiek parafek, podpisów (być może to brudnopisy) od dokumentu?
Nie istnieje definicja "dokumentu", wobec tego nie istnieją żadne cechy, które by go identyfikowały.
Jeżeli to nie uchwały z zebrań Zarządu i Właścicieli, jeżeli to nie uchwały samego Zarządu... to czy są jeszcze jakieś?
Czyli uważasz że każdy dowolnie interpretuje wg siebie czy to jest dokument czy nie? Zostawmy ten wątek bo popadnę w paranoję.
Niezależnie od tego uważam, że papier musi nosić znamiona dokumentu poprzez parafki, podpisy (dla mnie bez znaczenia czy starego czy nowego Zarządu), pieczątki i co kto sobie jeszcze dopisze.