Wspólnota zarządzana przez spółkę miejską

LubekLubek Użytkownik
edytowano czerwca 2013 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam,
Mam dziwny problem :bigsmile: (tzn nie ja, ale mniejsza o to) i w sumie nie wiem od czego zacząć. To może zacznę od początku.
Jest sobie mieruchomość, 14 lokali, która przez lata była zarządzana przez miasto, pożniej spółkę miejską.
W 97 roku wykupiony został pierwszy lokal. Przez następne lata wypuionych została większość lokali. Teraz właściciele prywatni maja zdecydowaną wiekszość udziałów.
Teraz nikt sobie nie przypomina, aby podpisywał jakąkolwiek umowę o administrowaniu ze spółką miejską.
Dodatkowo przez te wszystkie lata nie zostało utworzone odrębne konto bankowe, ani nie wystąpiono o nip i regon.
Dopiero teraz właściciele zaczęli się interesować sprawą, jak został przedstawiony projekt umowy na zarządzanie i wybór pełnomocników do utworzenia rachunku bankowego.
Teraz pytania:
Jak dowiedzieć sie na jakies podstwie spółka miejska administrowała wspólnotą.
Czy grozi coś wspólnocie za to, że przez tyle lat nie miała numeru nip i regon ?

Komentarze

  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Lubek: Jak dowiedzieć się na jakiej podstawie spółka miejska administrowała wspólnotą
    Może coś jest na ten temat w waszych aktach notarialnych.
    Lubek: Teraz właściciele prywatni mają zdecydowaną większość udziałów
    To zorganizujcie zebranie właścicieli lokali oraz zaproście przedstawicieli (pełnomocników) Spółki Miejskiej. Może nie jest tak źle jak wam się wydaje.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Machnij ręką na przeszłość i zajmijcie się przyszłością
    To że dotychczasowy administrator (miejska spółka) nie załatwiła nip i regonu to duży minus.
    Brak odrębnego konta, to alarm - poważny powód do rozejrzenia się za nowym administratorem.
    Ale najpierw w trybie pilnym zmieńcie zarząd (prawdopodobnie macie właścicielski), bo formalnie to właśnie członkowie zarządu odpowiadają za dotychczasowe bezprawie
  • Opcje
    LubekLubek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Może coś jest na ten temat w waszych aktach notarialnych.
    nie ma nic na ten temat
    To zorganizujcie zebranie właścicieli lokali oraz zaproście przedstawicieli (pełnomocników) Spółki Miejskiej. Może nie jest tak źle jak wam się wydaje.
    nie zostały jeszcze zatwierdzone wydatki za 2012 rok :bigsmile: już 3 razy przekładane było zebranie

    Nowy doklejony: 04.06.13 15:04
    Ale najpierw w trybie pilnym zmieńcie zarząd (prawdopodobnie macie właścicielski), bo formalnie to właśnie członkowie zarządu odpowiadają za dotychczasowe bezprawie
    nie ma zarządu żadnego :cool:
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Lubek: nie ma zarządu żadnego
    Weźcie sprawy w swoje ręce. Nie macie w pobliżu sprawnie działających wspólnot mieszkaniowych ? Zwołajcie zebranie (art. 30 i art.31 ustawy o własności lokali) sami jako właściciele lokali. Wybierzcie swój Zarząd właścicielski.
  • Opcje
    LubekLubek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] elan124:[/cite]
    Lubek: nie ma zarządu żadnego
    Weźcie sprawy w swoje ręce. Nie macie w pobliżu sprawnie działających wspólnot mieszkaniowych ? Zwołajcie zebranie (art. 30 i art.31 ustawy o własności lokali) sami jako właściciele lokali. Wybierzcie swój Zarząd właścicielski.
    Ok, na pewno tak zrobimy, ale teraz co mam zrobić ze spółką miejską, może jak wykupiono 1 lokal, to sami z sobą podpisali jakąś umowę.
    I czy urząd skarbowy nie doczepi się, że nei były składane deklaracje CIT-o?
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano czerwca 2013
    Zwołajcie zebranie - punkt jeden - wybór zarządu właścicielskiego.
    Zawiadomcie gminę.
    Przygotuj tekst uchwały.
    Od administratora weźcie co najmniej cztery listy (żeby było na zapas, jakby co) z wykazem właścicieli i ich udziałów.
    Przy każdym Za Przeciw (my nie dajemy wstrzymał się, bo to jest równoznaczne z Przeciw)
    Na górze listy: Wspólnota przy Rajskiej 1. Uchwała nr 1 z dnia...
    Na dole miejsce na podsumowanie - ile udziałów Za, ile Przeciw i podpisy nowo wybranych członków zarządu

    Dużo zależy od postawy obecnego administratora. Jak się wykażecie spolegliwością, to może się okazać, że współpraca fajnie się ułoży. Nigdy nic nie wiadomo.

    O US się teraz nie martw, jakby co, to zwalisz winę na gminę, wyrazisz czynny żal i będzie po kłopocie.
    Koniecznie upewnij się w gminie, że macie zarząd właścicielski. Bo jak powierzony, to inaczej trochę trzeba
    https://forum.zarzadca.pl/wiki/zarzad
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Proszę sprawdzić pierwszy akt notarialny - wystarczy, że tam będą zapisy na temat zarządu powierzonego a wywoła to skutek prawny.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    LubekLubek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dziękuję za poprzednie odpowiedz. Szykujemy sie do zebrania na którym powołamy zarzad. Ale teraz mam nastepne pytanie. Zgodnie UoWL do konca marca musialo byc zwolanie zebranie na ktorym zostana zatwierdzone wydatki za poprzedni rok i plan wydatkow na kolejny. Zebranie takie bylo, natomiast w jego trakcie wyszly jakies tam rzeczy i administrator nie mogl na zadane pytania odpowiedzec, wiec przelozyl o miesiac zebranie. Na kolejnym zebraniu okazalo sie ze wzial nie te dokumenty co potrzeba i znow nalezy przelozyc zebranie. Kolejny termin i tym razem przedstawiciel administratora byl chory. Teraz zaslaniaja sie okresem urlopowym. Od marca nie zostaly zatwierdzone wydatki, ani zaakceptowany plan na ten rok. Czy w zwiazku z tym administrator moze normlanie dzialac i wydawac pieniadze ?
  • Opcje
    a-za-z Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Przepisów nie złamał. W końcu zwołał do końca marca.

    Powinien działać w oparciu o dotychczasowy poziom zaliczek eksploatacyjnych. Przy remontowym mam uczucia mieszane. Zaliczki na media nie są w gestii zebrania.
  • Opcje
    kielonekkielonek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jak dowiedzieć sie na jakies podstwie spółka miejska administrowała wspólnotą.
    W AN sprzedaży 1-go lokalu w budynku jest to napisane.
    Jako, że piszesz dalej:
    nie ma zarządu żadnego
    Ta spółka miejska sprawuje cały czas zarząd powierzony w waszej wspólnocie (na podstawie art. 18 ust.1 UoW) - prawdopodobnie.
    Szykujemy sie do zebrania na którym powołamy zarzad.
    Aby powołać zarząd najpierw musicie zmienić sposób sprawowania zarządu NW z powierzonego na wybrany zgodnie z procedurą określoną w art. 18 ust. 2a UoWL. Chyba, że w pierwszym AN ani później nic nie zostało określone (w co trudno uwierzyć) wtedy możecie od razu wybrać zarząd (art. 18 ust. 3 UoWL).
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.