Wspólnota zarządzana przez spółkę miejską
Lubek
Użytkownik
Witam,
Mam dziwny problem :bigsmile: (tzn nie ja, ale mniejsza o to) i w sumie nie wiem od czego zacząć. To może zacznę od początku.
Jest sobie mieruchomość, 14 lokali, która przez lata była zarządzana przez miasto, pożniej spółkę miejską.
W 97 roku wykupiony został pierwszy lokal. Przez następne lata wypuionych została większość lokali. Teraz właściciele prywatni maja zdecydowaną wiekszość udziałów.
Teraz nikt sobie nie przypomina, aby podpisywał jakąkolwiek umowę o administrowaniu ze spółką miejską.
Dodatkowo przez te wszystkie lata nie zostało utworzone odrębne konto bankowe, ani nie wystąpiono o nip i regon.
Dopiero teraz właściciele zaczęli się interesować sprawą, jak został przedstawiony projekt umowy na zarządzanie i wybór pełnomocników do utworzenia rachunku bankowego.
Teraz pytania:
Jak dowiedzieć sie na jakies podstwie spółka miejska administrowała wspólnotą.
Czy grozi coś wspólnocie za to, że przez tyle lat nie miała numeru nip i regon ?
Mam dziwny problem :bigsmile: (tzn nie ja, ale mniejsza o to) i w sumie nie wiem od czego zacząć. To może zacznę od początku.
Jest sobie mieruchomość, 14 lokali, która przez lata była zarządzana przez miasto, pożniej spółkę miejską.
W 97 roku wykupiony został pierwszy lokal. Przez następne lata wypuionych została większość lokali. Teraz właściciele prywatni maja zdecydowaną wiekszość udziałów.
Teraz nikt sobie nie przypomina, aby podpisywał jakąkolwiek umowę o administrowaniu ze spółką miejską.
Dodatkowo przez te wszystkie lata nie zostało utworzone odrębne konto bankowe, ani nie wystąpiono o nip i regon.
Dopiero teraz właściciele zaczęli się interesować sprawą, jak został przedstawiony projekt umowy na zarządzanie i wybór pełnomocników do utworzenia rachunku bankowego.
Teraz pytania:
Jak dowiedzieć sie na jakies podstwie spółka miejska administrowała wspólnotą.
Czy grozi coś wspólnocie za to, że przez tyle lat nie miała numeru nip i regon ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
To że dotychczasowy administrator (miejska spółka) nie załatwiła nip i regonu to duży minus.
Brak odrębnego konta, to alarm - poważny powód do rozejrzenia się za nowym administratorem.
Ale najpierw w trybie pilnym zmieńcie zarząd (prawdopodobnie macie właścicielski), bo formalnie to właśnie członkowie zarządu odpowiadają za dotychczasowe bezprawie
Nowy doklejony: 04.06.13 15:04 nie ma zarządu żadnego :cool:
I czy urząd skarbowy nie doczepi się, że nei były składane deklaracje CIT-o?
Zawiadomcie gminę.
Przygotuj tekst uchwały.
Od administratora weźcie co najmniej cztery listy (żeby było na zapas, jakby co) z wykazem właścicieli i ich udziałów.
Przy każdym Za Przeciw (my nie dajemy wstrzymał się, bo to jest równoznaczne z Przeciw)
Na górze listy: Wspólnota przy Rajskiej 1. Uchwała nr 1 z dnia...
Na dole miejsce na podsumowanie - ile udziałów Za, ile Przeciw i podpisy nowo wybranych członków zarządu
Dużo zależy od postawy obecnego administratora. Jak się wykażecie spolegliwością, to może się okazać, że współpraca fajnie się ułoży. Nigdy nic nie wiadomo.
O US się teraz nie martw, jakby co, to zwalisz winę na gminę, wyrazisz czynny żal i będzie po kłopocie.
Koniecznie upewnij się w gminie, że macie zarząd właścicielski. Bo jak powierzony, to inaczej trochę trzeba
https://forum.zarzadca.pl/wiki/zarzad
Powinien działać w oparciu o dotychczasowy poziom zaliczek eksploatacyjnych. Przy remontowym mam uczucia mieszane. Zaliczki na media nie są w gestii zebrania.
Jako, że piszesz dalej: Ta spółka miejska sprawuje cały czas zarząd powierzony w waszej wspólnocie (na podstawie art. 18 ust.1 UoW) - prawdopodobnie. Aby powołać zarząd najpierw musicie zmienić sposób sprawowania zarządu NW z powierzonego na wybrany zgodnie z procedurą określoną w art. 18 ust. 2a UoWL. Chyba, że w pierwszym AN ani później nic nie zostało określone (w co trudno uwierzyć) wtedy możecie od razu wybrać zarząd (art. 18 ust. 3 UoWL).