Bunt wrocławskich zarządców, za nimi pójdą inne miasta

Gość Zarzadca.plGość Zarzadca.pl Użytkownik
edytowano czerwca 2013 w Zarządzanie Nieruchomościami
Jeżeli wrocławscy urzędnicy sa tacy " prqwowierni" to niech odpowiedzą zarzadcą skąd maja brać kase na smieci jesli ktos nie zaplaci?<br /><br />I ACa 1309/00<br /><br />Pierwsze - to koszty zarządu nieruchomością wspólną, na które składają się głównie wydatki na remonty i bieżącą konserwację, opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, opłaty za antenę zbiorczą i windę, ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawn….<br />Środki uiszczone na tej podstawie mogą być przeznaczone tylko na zarząd nieruchomością wspólną<br /><br />Drugi rodzaj wydatków ponoszony przez właścicieli - to wydatki związane z utrzymaniem jego lokalu (art. 13 ust. 1 ustawy). Chodzi to głównie o koszty zużytej przez właściciela energii cieplnej oraz wody, wywóz nieczystości<br />I to nie jest wcale śmieszne pytanie.<br />Jesli nie moga "pozyczyć " z kosztów zarzadu to skąd? Kredyt komercyjny?

Komentarze

  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Większość jeleniogórskich zarządców tylko pośredniczyła w przekazaniu indywidualnych deklaracji do Urzędu Miasta, właściciele będą indywidualnie wpłacać kasę na śmieci na konto miasta
  • Opcje
    Gość Zarzadca.plGość Zarzadca.pl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    forum.zarzadca.pl: helenkam napisał użytkownik:
    Większość jeleniogórskich zarządców tylko pośredniczyła w przekazaniu indywidualnych deklaracji do Urzędu Miasta, właściciele będą indywidualnie wpłacać kasę na śmieci na konto miasta
    <br /><br />I tak powinno być wszędzie.
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Powinno... a jest "jak zawsze"
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nie zgadzam się z tą hipotezą. To czyste wygodnictwo zarządców, a wynika z nierozumienia ustawy, albo jej wadliwej interpretacji.
    Jeżeli wrocławscy urzędnicy sa tacy " prqwowierni" to niech odpowiedzą zarzadcą skąd maja brać kase na smieci jesli ktos nie zaplaci?
    Z kasy WM , a od dłużnika w postępowaniu upominawczym.
    Nic się w naszym życiu nie zmienia, po prostu zapłacimy więcej a czy przelewam pieniądze na konto firmy czy miasta - wsio rawno.
    Oczywiście negatywnie oceniam tą reformę i całkowite nieprzygotowanie urzędów do niej. W piątek złożyłem za swoją WM deklaracje, i co się dowiedziałem ,że urząd nie może jej przyjąć ponieważ żąda ode mnie uchwały WM "upoważniającą mnie" do złożenia deklaracji wraz z pełnomocnictwami właścicieli. Ręce opadają. Poprosiłem to na piśmie i zapowiedziałem ,że wyślę to pocztą do Prezydenta Miasta wraz ze skargą na urzędników, którzy naruszają KPA. Podobno warunkowo ją przyjęto i pokwitowano ,ale zapowiedziano ,że na piśmie dostanę takie żądanie uzupełnienia dokumentów. Czekam z niecierpliwością.
  • Opcje
    siweckisiwecki Użytkownik
    edytowano listopada -1
    urzędnicy chcą wiedzieć czy zgodnie z przepisami jesteś osobą sprawującą zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 oraz z 2004 r. Nr 141, poz. 1492), lub właściciele lokalu, jeżeli zarząd nie został wybrany.
    Pewnie chodzi im o uchwale w sprawie wyboru zarządu lub "oświadczeniu", że zarząd nie został wybrany a to czy już jesteś właścicielem to powinni sami sobie sprawdzić
  • Opcje
    stonkastonka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Mam do Was pytanie.
    Czy wiedząc o fakcie że jeden z właścicieli celowo i świadomie zaniża ilość zamieszkujących w jego lokalu osób można uchwałą właścicieli spowodować naliczenie właściwych i zgodnych z faktycznym stanem opłat dotyczących wywozu odpadów komunalnych za jego lokal?
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Uchwałą zmienić oświadczenie właściciela... NIE.
    Właściciel oświadczył... a jeżeli udowodni się mu składanie fałszywych oświadczeń to podpada pod KK.
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    siwecki - urzędnik jak żąda okazania jakiegoś dokumentu musi podać podstawę prawną, jeżeli tego nie robi to to jest jego widzimisię. W deklaracji ,jaką złożyłem są wyraźnie wskazane załączniki, nie ma tam mowy o żadnych uchwałach. Tak samo jak właściciel domku nie musi przedstawiać np. aktu notarialnego.
    stonka - to jest zadanie dla Zarządu weryfikowanie oświadczeń właścicieli.
    Właściciel oświadczył... a jeżeli udowodni się mu składanie fałszywych oświadczeń to podpada pod KK.
    To są pobożne życzenia, pod nic nie podpada, za dużo naczytałeś się kryminałów.
    Również za moje dane w deklaracji nie poniosę żadnych sankcji karnych , ponieważ w deklaracji musiałoby być pouczenie o odpowiedzialności.:bigsmile:
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Praktyk-realista:[/cite]To są pobożne życzenia, pod nic nie podpada, za dużo naczytałeś się kryminałów.
    Również za moje dane w deklaracji nie poniosę żadnych sankcji karnych , ponieważ w deklaracji musiałoby być pouczenie o odpowiedzialności.:bigsmile:

    Czyli uważasz, że żadnej odpowiedzialności nie ponosi właściciel nieruchomości, który wskazał nieprawdę... pogratulować :)
    A Zarząd składając deklarację w tym momencie z nieprawdziwymi danymi, podpada pod karno-skarbówkę :)
    Kuriozum...
  • Opcje
    stonkastonka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    stonka - to jest zadanie dla Zarządu weryfikowanie oświadczeń właścicieli.
    Zgadza się. Weryfikacja to zadanie Zarządu.
    Jak byś postąpił jako członek Zarządu gdybyś wiedział że właścicielka łże w oświadczeniu że w jej lokalu zamieszkuje tylko ona a masz wiedzę + wiedza wszystkich pozostałych właścicieli że tak nie jest, że oprócz niej zamieszkuje od dłuższego czasu ktoś jeszcze?
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zarząd ma weryfikować oświadczenia??
    Proszę o podstawę prawną, gdyż takowego uprawnienia nie znam.
  • Opcje
    elan124elan124 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Weryfikacja to zadanie Zarządu.
    Obojętnie co będziemy mówić, pisać, Zarządy (szczególnie społeczne włascicielskie) mają całą masę pracy społecznej, obowiązków i odpowiedzialności. Kasę bierze ktoś inny...
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ja również nie znam podstawy prawnej żądania złożenia przez właściciela jakiegokolwiek oświadczenia. Od 7 lat nigdy takiego oświadczenia nie żądałem, ponieważ wiem co się w niej dzieje, ale to "mała" WM (40-lokalowa) w kilkusetlokalowej to będzie problem. Zarząd ma ustawowy obowiązek złożenia deklaracji za WM, jest to czynność administracyjna czyli nie przekraczająca zarządu zwykłego, którą Zarząd wykonuje samodzielnie. U mnie stawki są związane z wodą, więc dane są na podstawie faktury z Wodociągów. Jak bym podał zaniżone zużycie, zacząłbym się obawiać, a tak jedynie przykro mi ,że niektórzy z właścicieli zapłacą prawie potrójnie. To jest dla nich kara za "lubienie wody".
    Czyli uważasz, że żadnej odpowiedzialności nie ponosi właściciel nieruchomości, który wskazał nieprawdę... pogratulować :)
    Nie ma co mi gratulować, takie są realia.
    A Zarząd składając deklarację w tym momencie z nieprawdziwymi danymi, podpada pod karno-skarbówkę :)
    Nie straszmy Wspólnoty ,a zwłaszcza ich Zarządy. Niech się martwią te WM, które przed 1 lipca płaciły za x kontenerów, a po - zadeklarowały za dwa razy mniej. I nie oburzajmy się, że teraz będzie donosicielstwo na sąsiadów. Będzie wskazywanie cwaniaków żerujących na innych i dochodzenie do normalności, np. jak w Niemczech. Tam jeden drugiego pilnuje i dlatego na ulicach mają czysto i nie znajdziemy kiepa ani papierka, a kosze są co 200 m.:bigsmile:
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] siwecki:[/cite]urzędnicy chcą wiedzieć czy zgodnie z przepisami jesteś osobą sprawującą zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 oraz z 2004 r. Nr 141, poz. 1492), lub właściciele lokalu, jeżeli zarząd nie został wybrany.
    Pewnie chodzi im o uchwale w sprawie wyboru zarządu lub "oświadczeniu", że zarząd nie został wybrany a to czy już jesteś właścicielem to powinni sami sobie sprawdzić


    Art. 3 ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach stanowi, że:
    „jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepi­sów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 oraz z 2004 r. Nr 141, poz. 1492), lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany.”


    Problem jest to, że zarządcy nie mają narzędzi prawnych, które upoważniałyby ich do weryfikacji danych dotyczących właścicieli lokali, jak chociażby ile osób faktycznie mieszkających w lokalu. Oczywiście dane meldunkowe są dla zarządców dostępne i winny być zgodne z prawem. Zasadniczo zarządzający może się na nie powoływać, ale z drugiej strony w wielu przypadkach to fikcja. Zarządca nie ma w ogóle uprawnień, aby żądać od właścicieli danych tego rodzaju. Prawo nie jest dostosowane do tej całej śmieciowej rewolucji.

    Poza tym nie lada problem mają właściciele w małych wspólnotach mieszkaniowych:

    "Urzędnicy nagminnie odmawiają przyjmowania indywidualnych deklaracji śmieciowych od właścicieli lokali z małych wspólnot mieszkaniowych domagając się, aby
    rozliczenia dokonywane były zbiorowo...Ponieważ małe wspólnoty mieszkaniowe w sprawach zarządu co do zasady działają w reżimie kodeksu cywilnego a nie pod rządami ustawy o własności lokali - przepis art. 3 ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach nakładający obowiązek rozliczania wywozu nieczystości za pośrednictwem wspólnoty nie ma zastosowania.
    Z inną sytuacją mielibyśmy natomiast do czynienia w razie zawarcia przez tych właścicieli umowy o sposobie zarządu w formie aktu notarialnego (por. art. 18 ust. 1 i 2 ustawy o własności lokali).
    Właściciele w małej wspólnocie rozliczają się zatem samodzielnie, o ile nie zmienili sposobu zarządu nieruchomością wspólną."

    Więcej na ten temat w artykule:
    Deklaracja śmieciowa w małej wspólnocie – urzędnicy wprowadzają w błąd
    na stronie czasopisma Zarządca Portal Informacyjny:
    http://www.zarzadca.pl/komentarze/2002-deklaracja-smieciowa-w-malej-wspolnocie--urzednicy-wprowadzaja-w-blad
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Znowu urzędnicy górą. Póki nie będą odpowiadać finansowe za swoje błędy nic się nie zmieni.
    "Urzędnicy nagminnie odmawiają przyjmowania indywidualnych deklaracji śmieciowych od właścicieli lokali z małych wspólnot mieszkaniowych domagając się, aby
    rozliczenia dokonywane były zbiorowo
    Zarówno w tym jak i w moim przypadku należało złożyć deklaracje listownie, a tak jak człowiek chciał osobiście dostarczyć pismo ,żeby ewentualnie wyjaśnić niejasności trafia na beton biurokracji.
    Powtarzam po raz kolejny, w całej Polsce stawki powinny wynikać z wielkości nieruchomości (lokalu) i tak samo jak podatek od nieruchomości ściągany przez urząd. I tak byliby niezadowoleni.:bigsmile:
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    W takich małych wspólnotach zwykle mieszkają emeryci i renciści, jak im urzędnik powie, tak zrobią. Nie będą niczego wysyłać listownie.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Praktyk-realista:[/cite]Nie zgadzam się z tą hipotezą.
    To czyste wygodnictwo zarządców, a wynika z nierozumienia ustawy,
    albo jej wadliwej interpretacji.
    gdzie zarządców to zarządców, ale w większości wspólnot to są tylko ADMINISTRATORZY a nie zarządcy.
  • Opcje
    helenkamhelenkam Użytkownik
    edytowano listopada -1
    http://www.jelonka.com/news,single,init,article,47005

    a u nas jak zwykle.
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Niech na tym forum wypowiedzą się Ci, którym opłaty za śmieci się zmniejszyły. Tam nie dyskutują czy WM może to robić czy nie. Składają deklaracje i piją za zdrowie władzy ,która zmniejsza im opłaty. U mnie podrożało dwukrotnie, bo władza swoją nieudolność "przelała" na ludzi. Całe bicie piany wywołują zarządcy, którzy chcą być "wazni" i "niezastępowalni" twierdząc ,że prawie wszystkie WM w Polsce zamieszkują
    emeryci i renciści, jak im urzędnik powie, tak zrobią
    To prawda. Jak im powie "specjalista z licencją" tak zrobią.:bigsmile:
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Niech na tym forum wypowiedzą się Ci, którym opłaty za śmieci się zmniejszyły
    Z tego co się orientuję, to w całej Polsce mają się zwiększyć od lipca.
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Z wiarygodnych źródeł (od moich córek) wiem ,że np. w Koszalinie od domku jest zniżka, a np. w Gdyni od WM . Oczywiście ,że nie dotyczy to wszystkich ale takie przykłady są.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Praktyk-realista:[/cite]Z wiarygodnych źródeł (od moich córek)
    no to już wszytko jasne ... skąd czerpiesz wiedzę tu wygłaszaną ...
  • Opcje
    Gość Zarzadca.plGość Zarzadca.pl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    serwik napisał użytkownik:
    Jeżeli wrocławscy urzędnicy sa tacy " prqwowierni" to niech odpowiedzą zarzadcą skąd maja brać kase na smieci jesli ktos nie zaplaci?<br />
    <br /><br />a do tej pory jak spółdzielnia zajmowała się śmieciami to można było doliczać do czynszu opłatę za śmieci... wtedy jakoś cisza była.
  • Opcje
    Gość Zarzadca.plGość Zarzadca.pl Użytkownik
    edytowano listopada -1
  • Opcje
    jansoboljansobol Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Gość Zarzadca.pl:[/cite]
    serwik napisał użytkownik:
    Jeżeli wrocławscy urzędnicy sa tacy " prqwowierni" to niech odpowiedzą zarzadcą skąd maja brać kase na smieci jesli ktos nie zaplaci?<br />
    <br /><br />a do tej pory jak spółdzielnia zajmowała się śmieciami to można było doliczać do czynszu opłatę za śmieci... wtedy jakoś cisza była.
    Dokładnie tak jak piszesz. Nijak nie rozumiem cytowanego przez Ciebie pytania, bo jedyne co się zmieni to odbiorca przelewu za śmieci. Kasę i tak mieszkańcy muszą płacić w formie zaliczek tak jak do tej pory.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.