Podanie do wspólnoty utworzonej przez dewelopera
Diego
Użytkownik
Witam,
złożyłem pismo do administracji czyli jedynego dostępnego przedstawiciela "wspólnoty" którą automatycznie na nowym osiedlu utworzył developer. Wspólnota rośnie z każdym podpisanym aktem notarialnym, więc na chwilę obecną nie istnieje ani zarząd ani żaden inny element wspólnoty - jest kilku nieznanych członków...
PYTANIE: kto powinien się do takiego pisma odnieść i czy taki twór jest w stanie podjąć uchwałę pozwalającą na dalsze prowadzenie prac remontowych?
Bardzo dziękuję za wszelką pomoc w tym temacie.
złożyłem pismo do administracji czyli jedynego dostępnego przedstawiciela "wspólnoty" którą automatycznie na nowym osiedlu utworzył developer. Wspólnota rośnie z każdym podpisanym aktem notarialnym, więc na chwilę obecną nie istnieje ani zarząd ani żaden inny element wspólnoty - jest kilku nieznanych członków...
PYTANIE: kto powinien się do takiego pisma odnieść i czy taki twór jest w stanie podjąć uchwałę pozwalającą na dalsze prowadzenie prac remontowych?
Bardzo dziękuję za wszelką pomoc w tym temacie.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Jeśli administratora powołał w jakikolwiek sposób jeszcze deweloper, rozejrzyjcie się za niezależną firmą.
No i NIP REGON jeśli wm ich jeszcze nie ma.
W moim mieście często do danego projektu powstają spółki celowe, więc po 2 latach nie ma do kogo kierować roszczeń. Niezależny zarządca sprawdzi, czy wszystko ok i odpowiednio odbierze dokumentację(pozw na użytkowanie, projekty, deklaracje zgodności itp itd).
Powodzenia!
Diego, zobacz link i wybierz, jaki macie zarząd
https://forum.zarzadca.pl/wiki/zarzad
Musicie mieć minimum jedno zebranie w roku (pierwszy kwartał) i to wszystko.
Jak macie teraz potrzebę podjęcia jakiś uchwał to albo zebranie, albo obiegiem (od drzwi do drzwi), ale ten drugi sposób jest czasochłonny.
W twojej konkretnej sytuacji najczęściej deweloper wpisuje właścicielom do każdego AN kupna kolejnych lokali, że zarząd NW sprawuje firma XXX do czasu określenia sposobu zarządu przez zebranie właścicieli (lub np. na 3 lata).
Firma XXX wyznaczona przez dewelopera sprawuje zarząd i do tej firmy należy kierować wszelkie sprawy związane z funkcjonowaniem NW w której nabyłeś lokal.
Jeżeli kiedyś jako właściciele zechcecie zmienić tę firmę albo wogóle zarządzać się sami - to odzwiedź forum z kolejnymi pytaniami.
elan124 - tak został taki termin określony, ale czy jest on nienaruszalny w przypadku gdy zbiorą się właściciele i wybiorą inny (tak jak pisze ważek)?
ważek - źle mnie zrozumiałeś - najbardziej pasuje z przedstawionej listy :))) pięknie "wyrwane z kontekstu"
Czego dotyczy ta uchwała? To zależy co byście chcieli zrobić.
Nie możecie zmienić firmy zarządzającej na inną nadal wykonującą zarząd powierzony.
Możecie w każdej chwili zmienić sposób zarządu z powierzonego na właścicielski. Do zmiany sposobu zarządu potrzebujecie notariusza i większość udziałów.
Co do za administracja, na jakiej podstawie funkcjonuje na terenie wspólnoty mieszkaniowej? Proszę się udać do dewelopera i wyjaśnić tę sprawę, jeżeli zarząd jest powierzony, to zwrócić się o okazanie 1-ego aktu, a jeżeli odmówi - o zacytowanie zapisów dotyczących tego zarządu.
Koziorozko - czym jest wspomniana "księga macierzysta" zwierająca dane właścicieli? czy jest to dokument ogólnodostępny? Jeśli tak to czy na jego podstawie mogę zbierać podpisy jeszcze przed pierwszym zebraniem?
Księga macierzysta, czyli księga wieczysta prowadzona dla nieruchomości, z której wyodrębniono lokale. Innymi słowy księga "matka", czyli nieruchomość, na której wzniesiono budynek. Oczywiście jest dostępna, proponuję zerknąć w internecie, numer tej księgi będzie w każdej umowie kupna - sprzedaży lokalu.