Kto ma płacić za śmieci?

eeeeee Użytkownik
edytowano czerwca 2013 w Zarządzanie Nieruchomościami
Witam! Pewnie wszyscy mamy problem z ustawą śmieciową. Moje pytanie jest następujące: Kto ma uiszczać opłaty do gminy za śmieci z wspólnoty, zarząd czy idnywidualnie każdy mieszkaniec? Jest to podatek więc jak ktoś nie zapłaci my jako zarząd nic nie możemy zrobić tylko płacić za takiego delikfenta z kasy WM. Gmina się wycfaniła i stwierdziła że na dzień dzisiejszy takie jest prawo. Macie może takie problemy jak tak to jak je rozwiązujecie?

Komentarze

  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    eee - prawdopodobnie nie rozumiesz zapisów uowl i ustawy śmieciowej.
    Kto ma uiszczać opłaty do gminy za śmieci z wspólnoty
    Oczywiście ,że Wspólnota za wszystkich swoich członków.
    Jest to podatek więc jak ktoś nie zapłaci my jako zarząd nic nie możemy zrobić tylko płacić za takiego delikfenta z kasy WM.
    To jest bzdura. Ta opłata to część kosztów zarządu nieruchomości wspólnej - art.14.3. Jak ktoś nie zapłaci to stosujemy art. 15.2. Licencjonowani zarządcy posieli ferment bo uważają ,że to:bigsmile: dodatkowa praca dla nich i stąd te niejasności.
  • Opcje
    koziorozkakoziorozka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    W różnych miastach różnie jest - Wrocław, Jelenia Góra żądają oświadczeń od mieszkańców a nie wspólnot.
    https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/5089/bunt-wroclawskich-zarzadcow-za-nimi-pojda-inne-miasta/#Item_2
  • Opcje
    eeeeee Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jako zarząd nie mogę egzekwować zaległej kwoty za śmieci oprócz upomnienia. Jest to podatek i nie mogę doliczyć go do czynszu. Skoro za psa płacę podatek sam do gminy to co za problem zapłacić za śmieci? Urzędy odstawiły sobie kłopot na wspólnoty bo wiedzą że nie ma lokali gdzie wszyscy płacą i nie chcą sie bawić w ściaganie należności.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano czerwca 2013
    [cite] eee:[/cite]Witam! Pewnie wszyscy mamy problem z ustawą śmieciową.
    Moje pytanie jest następujące: Kto ma uiszczać opłaty do gminy za śmieci z wspólnoty, zarząd czy idnywidualnie każdy mieszkaniec?
    Jest to podatek ...
    Sprawa jest prosta, ma zapłacić na konto gminy Obywatel zamieszkujący daną Gminę ....
    Wspólnota nie może być poborcą podatkowym jakby niektórzy chcieli ...

    Dziś podatek, a jutro roznoszenie papieru toaletowego ... do czego jeszcze może posłużyć Wspólnota ...

    [cite] Praktyk-realista:[/cite]To jest bzdura. Ta opłata to część kosztów zarządu nieruchomości wspólnej - art.14.3.
    Jak ktoś nie zapłaci to stosujemy art. 15.2.
    Licencjonowani zarządcy posieli ferment bo uważają ,że to:bigsmile: dodatkowa praca dla nich i stąd te niejasności.

    Poczytaj , pomyśl , i dopiero kpij sobie fenomenie ...
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,523,145015175,,Bunt_wroclawskich_zarzadcow_za_nimi_pojda_inni_.html?v=2
  • Opcje
    ważekważek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Sprawa jest prosta, ma zapłacić na konto gminy Obywatel zamieszkujący daną Gminę ....
    - takie stwierdzenie nie jest całkowicie zgodne z prawem.
    Mówimy o najczęstszym przypadku czyli wspólnota duża, ma zarząd i zarzadcę/administratora.
    Zgodnie z ustawą
    "...Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną..."
    Obowiązki właściciela nieruchomości (a nie właściciela lokalu w budynku wielolokalowym) określa rozdział 3 ustawy.
    Właściciel nieruchomości (a nie właściciel lokalu w budynku wielolokalowym) też jest odpowiedzialny za złożenie deklaracji za nieruchomość.
    Opłaty dla gminy za wywóz śmieci (rzekomy nowy podatek?) też ponosi właściciel nieruchomości a nie właściciel lokalu w budynku wielolokalowym.
    Za brak segregacji karany będzie właściciel nieruchomości a nie właściciel lokalu w budynku wielolokalowym.
    Skoro zgodnie z ustawą właścicielem nieruchomości są osoby sprawujące zarząd to sprawa jest oczywista.
    Pozostaje do rozstrzygnięcia kwestia np. rzeczywistego właściciela nieruchomości - czyli wszystkich właścicieli (wspólnoty).
    Na jakiej podstawie prawnej ewentualne kary będą nakładane na wspólnotę a nie na członków zarządu jak by wynikało z ustawy?
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano czerwca 2013
    uderz w stół ......
    Licencjonowani zarządcy posieli ferment bo uważają ,że to dodatkowa praca dla nich i stąd te niejasności
    Wspólnota nie może być poborcą podatkowym jakby niektórzy chcieli ...
    art. 14. Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
    3) ubezpieczenia, PODATKI i inne opłaty publicznoprawe, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali.......
    Co się nie wymyśli ,żeby zaistnieć na forum
    Dziś podatek, a jutro roznoszenie papieru toaletowego ... do czego jeszcze może posłużyć Wspólnota
    Hipokryzja do kwadratu. Nikomu nie przeszkadzało " pośrednictwo" WM przy wodzie, gdzie trzeba było rozliczać zaliczki, i co było wbrew uowl a teraz jest święte oburzenie przy przekazywaniu pieniędzy na konto gminy.
    Jako zarząd nie mogę egzekwować zaległej kwoty za śmieci oprócz upomnienia
    Jak się nie nadajesz na to stanowisko to złóż rezygnację.
    Jest to podatek i nie mogę doliczyć go do czynszu.
    Takie twierdzenie to czysta KOMPROMITACJA.
    JAK WY DO TEJ PORY FUNKCJONOWALIŚCIE?:shamed:
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    Podatek do czynszu doliczyć można, art. 14 uwl stanowi, że na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się m.in. podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] ważek:[/cite]
    Opłaty dla gminy za wywóz śmieci (rzekomy nowy podatek?) też ponosi właściciel nieruchomości a nie właściciel lokalu w budynku wielolokalowym.
    Zarządcą nie jest właścicielem nieruchomości, natomiast właściciel lokalu jest współwłaścicielem tej nieruchomości.
    Zarządcą nieruchomości we wspólnocie jest ogół właścicieli lokali .
    [cite] Zarządca:[/cite]Podatek do czynszu doliczyć można, art. 14 uwl stanowi, że na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się m.in. podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali.
    Problem w tym, że ten podatek jest nałożony na obywatela Gminy, a nie na Wspólnotę czy spółdzielnie. Nie dotyczy nieruchomości wspólnej, ale terenu gminy (nie pod względem właścicielskim, ale terytorialnym.)

    Takiego dziwactwa dawno nie słyszałem od prawnika, że wywóz odpadów z terenu gminy jest kosztem dotyczącym części wspólnych i należy go rozliczać jak utrzymanie części wspólnych czyli wg udziału.
  • Opcje
    ważekważek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP: Zarządcą nie jest właścicielem nieruchomości, natomiast właściciel lokalu jest współwłaścicielem tej nieruchomości. Zarządcą nieruchomości we wspólnocie jest ogół właścicieli lokali .
    Jeżeli mamy rzeczowo dyskutować to bądź tak łaskaw i przetłumacz to co napisałeś.
    Oczywistym jest, że zarządca nie jest właścicielem nieruchomości - chyba o to ci chodziło?
    Ogół właścicieli we wspólnocie to jest zarządcą ale budynku, inaczej obiektu budowlanego ale nie nieruchomości.
    Przeczytaj ustawę śmieciową - tam wyraźnie pisze kto w rozumieniu tej ustawy dla potrzeb wywozu śmieci jest właścicielem nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym.
    Osoby sprawujące zarząd - co tu jest niejasnego w tym wyrażeniu?
    Ja pisałem również o moich wątpliwościach w związku z tym, że ustawa śmieciowa za właściciela nieruchomości uważa kogo innego niż UoWL:
    Pozostaje do rozstrzygnięcia kwestia np. rzeczywistego właściciela nieruchomości - czyli wszystkich właścicieli (wspólnoty)
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano czerwca 2013
    [cite] ważek:[/cite]
    Ogół właścicieli we wspólnocie to jest zarządcą ale budynku, inaczej obiektu budowlanego ale nie nieruchomości.
    Przetłumacz co stworzyłeś na własne potrzeby.
    Ja wiem, że we wspólnocie mamy do czynienie z dwoma rodzajami nieruchomości : budynkowe i gruntowe.
    W jednej i drugiej nieruchomości mamy do czynienie z właścicielem lokalu a nie Zarządcą.
    Osoby sprawujące zarząd
    czyli właściciele lokali ...
    Ja pisałem również o moich wątpliwościach w związku z tym, że ustawa śmieciowa za właściciela nieruchomości uważa kogo innego
    nic mylne , bo ...
    Wedle art. 2 ust. 3 UCPG, jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają [b]osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną[/b], w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz.U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 oraz z 2004 r. Nr 141, poz. 1492), [b]lub właścicieli lokali,[/b] jeżeli zarząd nie został wybrany.
    
  • Opcje
    ważekważek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ja wiem, że we wspólnocie mamy do czynienie z dwoma rodzajami nieruchomości : budynkowe i gruntowe.
    W jednej i drugiej nieruchomości mamy do czynienie z właścicielem lokalu a nie Zarządcą.
    Nie pojmuję co ty tworzysz?
    Nie mogę uwierzyć, że tak doświadczony praktyk i teoretyk myli (nie zna?) podstawowe pojęcia.
    Nie chcesz chyba powiedzieć, że nie wiesz co oznacza pojecie "zarządca budynku", co to jest "zarządca nieruchomości", wreszcie kto to jest "właściciel nieruchomości"???
    We wspólnocie mamy do czynienia z nieruchomością. UoWL nie określa jej definicji ale K.c. oraz UoGN.
    Ustawa śmieciowa cały czas posługuje się jednym pojęciem "właściciel nieruchomości" i to dwojakiego rodzaju: zamieszkałej przez mieszkańców i niezamieszkałej. Nas interesuje nieruchomość zamieszkała, zabudowana na dodatek budynkiem wielolokalowym.
    Kto jest właścicielem nieruchomości (dla potrzeb wywozu śmieci) ustawa śmieciowa bardzo wyraźnie określa - sam zresztą przytoczyłeś ten artykuł więc dlaczego przekręcasz znaczenie wyrażenia "osoby sprawujące zarząd nieruchomością".
    Gdzie w UoWL masz napisane, że wszyscy właściciele sprawują zarząd poza tymi wybranymi do zarządu lub temu komu powierzyli zarząd?
    Wszyscy mają współdziałać w zarządzaniu ale wszyscy nie sprawują zarządu bo inaczej jak wyobrażasz sobie nawet realizację art. 28 UoWL?
    Skoro dla potrzeb ustawy śmieciowej ustawowodawca określił innego właściciela nieruchomości (zarząd) niż w rzeczywistości (wszyscy właściciele) - więc tu jest zasadnicza sprzeczność. Ustawa śmieciowa nakłada określone obowiązki na właściciela nieruchomości (deklaracja, pojemniki, gromadzenie, sprzątanie) którym dla tejże ustawy i gminy jest zarząd wspólnoty a nie wspólnota (wszyscy właściciele). Niby nic ale problem staje się wielki w momencie nałożenia kar. Problem jeszcze większy gdy właścicielem nieruchomości wg. ustawy śmieciowej jest zarządca któremu zarząd powierzono (sprawuje zarząd). Gdybym mieszkał w takiej wspólnocie w razie nałożenia na wspólnotę kar od razu bym protestował - na jakiej podstawie na wspólnotę (rzeczywistego właściciela nieruchomości) a nie na zarządcę sprawujacego zarząd powierzony (właściciela "śmieciowego")?
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wspaniałe bicie piany. Robienie z igły widły aby pokłócić się o jakieś definicje.
    Niby nic ale problem staje się wielki w momencie nałożenia kar
    Wszystkie WM w Polsce będą teraz karane. Oczywiście jak nie będą płacić zadeklarowanej kwoty będzie wszczęte postępowanie administracyjne i nakazy zapłaty. Będą to wyjątki. I karę zapłacą wszyscy, a nie jak bajdurzycie członkowie Zarządu. A już troska o licencjonowanych zarządców sprawujących zarząd powierzony jest groteskowa.
    Problem jeszcze większy gdy właścicielem nieruchomości wg. ustawy śmieciowej jest zarządca któremu zarząd powierzono (sprawuje zarząd). Gdybym mieszkał w takiej wspólnocie w razie nałożenia na wspólnotę kar od razu bym protestował - na jakiej podstawie na wspólnotę (rzeczywistego właściciela nieruchomości) a nie na zarządcę sprawujacego zarząd powierzony (właściciela "śmieciowego")?
    Właściciel ,który nie płaci protestowałby, że nie płaci za niego zarządca??? protest będzie skuteczny jak właściciel sprzeda mieszkanie i opuści WM.
    Gdyby ta ustawa śmieciowa obniżała koszty wszyscy byliby zadowoleni, a tak jest jałowa dyskusja i straszenie jakie to kary teraz będą z US. W mojej WM po 1 lipca nic się nie zmieni. Nawet będzie lepiej bo rzadziej będę wnosił opłaty. Jak ludzie nie nauczą się segregacji to po otrzymaniu wezwania do zwiększenia opłat rozdam zawiadomienia o nowych stawkach. czy sądzicie ,że obecnie ludzie płacą za śmieci a po 1 lipca nie będą płacić bo to nie jest ich obowiązek ale osób z Zarządu? Poniekąd tak, to jest ich obowiązek, oczywiście z pieniędzy WM.:bigsmile:
  • Opcje
    ważekważek Użytkownik
    edytowano listopada -1
    po otrzymaniu wezwania do zwiększenia opłat rozdam zawiadomienia o nowych stawkach. czy sądzicie ,że obecnie ludzie płacą za śmieci a po 1 lipca nie będą płacić bo to nie jest ich obowiązek ale osób z Zarządu
    Ależ nikt - sorry, są tacy co twierdzą że tak powinno być po 1 lipca - nikt rozsądny tak nie twierdzi.
    Natomiast (dla mnie) oczywiste jest, że tutaj nic się nie zmienia, tak jak było do tej pory tak będzie dalej: właściciele wpłacają zaliczki na koszty zarządu, w tym także na wywóz śmieci, wspólnota (zarząd, zarządca) wpłaca na konto gminy (do tej pory firmie np. TransFormers) określoną kwotę za wspólnotę tak jak PWiK wpłaca określona kwotę za wspólnotę czy mpec-owi. Gdy gmina zwiększy opłatę czy dołoży karę (tu jest problem czysto prawny o podstawę prawną kary w ustawie śmieciowej) - zarząd (zarządca ) zwiększa zaliczki właścicielom.
    Oczywiste jest, że nie zarządca płaci za śmieci bo przecież to właściciele je wytwarzają - chodzi o wyjątkowo niefortunne sformułowanie, które samo w sobie narobiło już sporo zamieszania - że w rozunmieniu ustawy właścicielem nieruchomości są osoby sprawujące zarząd. Wystarczyło aby napisać że wspólnota i wtedy rola reprezentacji wspólnoty na zewnątrz i związanych z tym obowiązków także śmieciowych nie powodowałaby tyle niepotrzebnego zamieszania.
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jak ktoś szuka problemów to sobie je stworzy sam.
    chodzi o wyjątkowo niefortunne sformułowanie, które samo w sobie narobiło już sporo zamieszania - że w rozunmieniu ustawy właścicielem nieruchomości są osoby sprawujące zarząd.
    Nic takiego nie wyczytałem, to jest karkołomna nadinterpretacja.
    "...Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną..."
    Tutaj nie ma żadnego przekazania własności, ale OBOWIĄZKÓW z tego tytułu. Po to jest Zarząd ,żeby reprezentować właścicieli. Niepotrzebne zamieszanie tworzycie poprzez takie jałowe dyskusje na temat "wyższości świąt...."
    Tu nie chodzi o samą ustawę , ale o ten bałagan wokół niej. Kalkulacja cen jest kuriozalna ,szczególnie dla WM i spółdzielni. U mnie od 1 lipca zapłacimy dwukrotnie więcej i to jeszcze za segregowane śmieci. Zrozumiałbym , że opłaty przy segregacji zmniejszą się dwukrotnie ale zwiększenie świadczy o całkowitej prowizorce, a zobaczymy jak to będzie. gdyby przyjąć teoretycznie ,że od 1 lipca wszyscy segregują śmieci, to oznacza ,że firma znacząco zmniejsza swoje koszty, mniej śmieci musi wywieźć i zutylizować, więcej ma przychodów z surowców wtórnych. Ty wszystko jest na opak. Zauważcie ,że właściciele domków generalnie na tym zarobią, kłótnie wybuchną w dużych i bardzo dużych WM i w spółdzielniach. Tam segregacja to FIKCJA.
  • Opcje
    buhahahabuhahaha Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Co do ogólnej zasady KubaP ma rację i z tego co zdążyłem się zapoznać z niektórymi wątkami, niestety większość nie tylko tkwi w błędzie, ale również nie przyjmuje jakichkolwiek argumentów osób próbujących ich z tego błędu wyprowadzić. Stwierdzeniami typu "Robienie z igły widły aby pokłócić się o jakieś definicje" w odniesieniu do wykładni prawa, czy może skromniej, jego interpretacji, jest kwintesencją postawy takich ludzi. Swego czasu przez takich praktyków, realistów w tym kraju normą było np. nie rozliczanie nadpłat z wody bo "kanalizacja jest częścią wspólną, więc to co w rurach tym bardziej" i im też nikt nie mógł tego przetłumaczyć że jest to niezgodne z prawem dopóki nie zrobił tego sąd. W tej konkretnej kwestii - mówienie że opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, która w ogromnej większość przypadków w Polsce jest naliczana nie od metrów kw. a od osób lub zużycia wody, jest kosztem utrzymania nieruchomości wspólnej jest taką samą bzdurą jak twierdzenie urzędników, że zwiększenie stawek za śmieci wynika z "uszczelnienia systemu". Mało tego - osoby tak twierdzące skaczą z definicji na definicję, często wpadając w sprzeczność, ale nic sobie z tego nie robią bo "to jest normalne" czy "nikt rozsądny nie zrobi inaczej ". Co konkretnie mam na myśli? Jeżeli ktoś uznaje to za koszt utrzymania nieruchomości wspólnej, tzn wynikający JEDYNIE z faktu istnienia tej nieruchomości, lub też jej utrzymania (bo powiedzmy tak mu wynika z ustawy, co jest brednią, ale o tym poniżej), to po pierwsze nie może uzależniać wysokości tego kosztu od innych nieruchomości - tutaj nieruchomości wyodrębnionych - a tym bardziej od jakiejś tam liczby osób, która w żaden sposób nie jest od Wspólnoty zależna. To tak jakby w koszt utrzymania nieruchomości wspólnej włączać np. koszt remontu poszczególnych mieszkań i to przy założeniu że każdy może być w innej wysokości bo istnieje dowolność stosowania tańszych/droższych materiałów. Po drugie jeżeli nawet uznajemy że jest to koszt nieruchomości wspólnej, bowiem wszystkie śmieci w kontenerach będa lądować wyłącznie z klatek, schodów itp. (niedorzeczne, ale załóżmy, że możliwe do uzasadnienia) to jedyną możliwą i prawidłową formą rozliczania tego/pobierania od tego opłat jest wartość od udziałów. Tymczasem jeszcze nie spotkałem wspólnoty która tak by naliczała tą opłatę za gospodarowanie odpadów - wszyscy lecą zgodnie ze sposobami przyjętymi w uchwałach gmin, czyli np. od osób. Takie postępowanie również uznane zostało przez sądy za nieprawidłowe (a konkretniej w sposobie rozliczania utrzymania dźwigów). Natomiast jeżeli chodzi o sam zapis w ustawie to są tam wskazane wyraźnie podmioty odpowiedzialne za ponoszenie tych opłat i są to właściciele, współwłaściciele, zarządcy itd. - Wspólnota w żadnej z tych ról w stosunku do lokali wyodrębnionych nie występuje - a dalej że w przypadku nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi (...). I to na ten paragraf powołują się chociażby w urzędach, problem jedynie w tym iż nieprawidłowo. Przede wszystkim w przypadku ogromnej większość wspólnot zapis powyższy nie ma racji bytu bowiem nieruchomość na której działa wspólnota NIE JEST zabudowana budynkami wielolokalowymi, a jedynie jest zabudowana JEDNYM takim budynkiem. Ktoś znowu powie "takie tam szczegóły...", ale sedno własnie tkwi w tym szczególe, bowiem ustawodawca zapis ten wprowadził w 1996 roku w zupełnie innym celu - i to zgodnym z powyższym tzn. m. in. sytuacją w miastach, użytkowaniami wieczystymi itd. Dopiero teraz zapis ten przeinacza się, w mojej ocenie nieprawidłowo, pod wygodę urzędów (ale nie wszędzie bo są miasta które tego nie robią bo wprost uznają to za błędne - i co w takim wypadku powiedzą tacy praktycy, że część Polski urzędniczej myśli dobrze, a część nie? Czy może istnieje dowolność?) . Bajzel jaki z tego wyniknie w przyszłości dla wielu osób może być niewyobrażalny - ciekaw jestem tylko czy tacy "zatwardziali" zwolennicy myśli urzędniczej (która jak wiadomo zawsze idzie tylko w jednym kierunku) będą mieli wtedy do siebie, słuszne, pretensje. Na koniec dodam jedynie, że porównanie opłaty publiczno-prawnej, do kosztów mediów typu woda, ścieki itd. które wynikają z umów cywilnoprawnych jest przykładem tego jak bardzo można nie orientować się w sytuacji prawnej nas otaczającej.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Aspekty formalno-prawne "podatku śmieciowego" Obowiązek podatkowy w „podatku śmieciowym”

    Tekst pochodzi ze strony http://zarzadcy.com.pl/ekspercipisza/aktualnosci/aspekty-formalno-prawne-podatku-smieciowego/4856.html
    Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, nazywana potocznie „podatkiem śmieciowym”, ma charakter daniny publicznej. W sprawach dotyczących tych opłat stosuje się przepisy Ordynacji podatkowej, podobnie jak w stosunku do innych zobowiązań podatkowych podatnika.
    Organem właściwym „do stosowania wszystkich środków egzekucyjnych (..) w egzekucji administracyjnej należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi” jest właściwy wójt, burmistrz, prezydent.
    
    Podatnikami „podatku śmieciowego” są właściciele nieruchomości, objęci systemem gminnym gospodarki odpadami komunalnymi, którzy są zobowiązani wywiązać się z obowiązku podatkowego odpowiednio do postanowień ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz wydanych ad hoc uchwał rady gminy. Zakres zobowiązania podatnika sprowadza się do złożenia w wyznaczonym terminie właściwemu organowi deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (a także zmiany takiej deklaracji) oraz do zapłaty zadeklarowanej kwoty „podatku śmieciowego” na rzecz właściwej gminy, na terenie której są położone ich nieruchomości. Obowiązkowi temu nie podlegają właściciele nieruchomości nie objęci systemem, odpowiednio do art. 6 ust. 1 ww. ustawy.
    
    Właściciel nieruchomości, jako podatnik „podatku śmieciowego” jest zobowiązany złożyć organowi, wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta, pierwszą deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie określonym a późniejsze deklaracje odnoszące się do zmian (korekty) w przedmiocie zadeklarowanym - w terminie 14 dni od daty zaistnienia okoliczności określonych w cyt. ustawie.
    
    Wprowadzona zmiana do cyt. ustawy przewiduje możliwość składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Sposób złożenia deklaracji w takiej formie określa rada gminy.
    
    Podobnie, jak w wypadku innych deklaracji podatkowych, podatnik „podatku śmieciowego” odpowiada za prawidłowość złożenia deklaracji, prawidłowość ustalenia opłaty i terminowość jej zapłaty. Gdyby jednak podatnik nie złożył tej deklaracji, albo ustalenia jej były nieprawidłowe, wówczas organ określi wysokość należną w wydanej przez siebie decyzji administracyjnej (w trybie KPA). W takim jednak wypadku określona w tej decyzji opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanie się zaległością podatkową.
    
    Dzieje się tak dlatego, że do spraw „podatku śmieciowego” mają zastosowanie przepisy Ordynacji podatkowej, z tym że uprawnienia organów podatkowych przysługują wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta. Taki organ podatkowy jest organem egzekucyjnym uprawnionym do stosowania wszystkich środków egzekucyjnych, z wyjątkiem egzekucji z nieruchomości, w egzekucji administracyjnej należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
    
    Ważne obowiązki podatkowe podatnika „podatku śmieciowego” według Ordynacji podatkowej:
    
    [i]Według art. 21 o.p. zobowiązanie podatkowe powstaje z dniem zaistnienia zdarzenia, z którym ustawa podatkowa wiąże powstanie takiego zobowiązania a także z dniem doręczenia decyzji organu podatkowego, ustalającej wysokość tego zobowiązania. Podatek śmieciowy wykazany w deklaracji jest podatkiem do zapłaty. Jeżeli jednak w postępowaniu podatkowym organ podatkowy stwierdzi, że podatnik, mimo ciążącego na nim obowiązku, nie zapłacił w całości lub w części podatku, nie złożył deklaracji albo że wysokość zobowiązania podatkowego jest inna niż wykazana w deklaracji, organ podatkowy wyda decyzję, w której określi wysokość zobowiązania podatkowego.
    Według art. 41 o.p., jeżeli podatnik jest obowiązany sam obliczyć i wpłacić podatek, za termin płatności tego podatku uważa się ostatni dzień, w którym, zgodnie z przepisami prawa podatkowego, wpłata powinna nastąpić.
    Według art. 51 o.p. niezapłacony w terminie podatek staje się zaległością podatkową.
    Według art. 53 o.p. od zaległości podatkowych naliczane są odsetki podatkowe za zwłokę. Odsetki podatkowe za zwłokę nalicza sam podatnik; naliczane są od dnia następującego po dniu upływu terminu płatności podatku. Od dnia 6 czerwca 2013 r. odsetki podatkowe za zwłokę w zapłacie zobowiązania podatkowego wynoszą 10, 5% rocznie.
    Według art. 53a o.p., jeżeli organ podatkowy stwierdzi, że podatnik mimo ciążącego na nim obowiązku nie złożył deklaracji, albo że wysokość zobowiązania podatkowego jest inna niż wykazana w deklaracji organ ten określa wysokość odsetek za zwłokę.[/i]
    [b]Za zobowiązanie podatkowe w podatku podatnik odpowiada całym swoim majątkiem. Podstawa prawna - art. 26 Ordynacji podatkowej.
    [/b]
    Podatnik podatku śmieciowego – właściciel nieruchomości zdefiniowany w art. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    
    Podmiotem zobowiązanym do stosowania ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym w szczególności w zakresie wypełnienia obowiązków podatkowych wynikających z nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, jest właściciel nieruchomości, o którym mowa w art. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Chodzi o każdego właściciela nieruchomości, osobę fizyczną lub osobę prawną lub inny podmiot władający nieruchomością.
    
    Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nie wyłącza w żadnym zakresie takiego właściciela nieruchomości, jak jednostki samorządu terytorialnego ( w tym gminy) lub Skarb Państwa. Podmiotem zobowiązanym do stosowania „ustawy śmieciowej” będzie również jednostka organizacyjna gminy sprawująca zarząd nieruchomością w trybie art. 43 ustawy o gospodarce nieruchomościami (chodzi o zarząd trwały nieruchomością). Za właściciela nieruchomości w rozumieniu cyt. ustawy uważa się „także inne podmioty władające nieruchomością”, a więc chodzi o posiadanie nieruchomości i władanie nią, zatem nie tylko chodzi o prawo własności lub użytkowania wieczystego do nieruchomości. O pojęciu władania jak właściciel rzeczy stanowią m.in. przepisy art. 336 k.c. o posiadaniu samoistnym.
    
    Przez właścicieli nieruchomości w rozumieniu ww. ustawy rozumie się także „współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością”. Oznacza to, że w wypadku nieruchomości współwłasnej niepodzielnie, ułamkowo, w rozumieniu art. 195 k.c. obowiązki ustawowe obejmą wszystkich współwłaścicieli nieruchomości, a w wypadku współużytkowania wieczystego wszystkich współużytkowników wieczystych.
    
    W warunkach działania wspólnoty mieszkaniowej ustawowe obowiązki ma wykonać organ sprawujący zarząd nieruchomością. Przepis art. 2 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach stanowi:
    
    „Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali (wspólnota mieszkaniowa) obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 oraz z 2004 r. Nr 141, poz. 1492), lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany”.
    
    Oznacza, że za wspólnotę mieszkaniową (jako osobę ustawową w rozumieniu uchwały Sądu Najwyższego z dnia 21 grudnia 2007 r., sygn. III CZP 65/07, której nadano moc zasady prawnej) obowiązki ustawowe, w tym także w zakresie zadeklarowania i zapłacenia „podatku śmieciowego” powinien wykonać zarząd wspólnoty, a wypadku małej wspólnoty mieszkaniowej obowiązki te powinni wykonać wszyscy właściciele lokali sprawujący zarząd nieruchomością wspólną (jako zarządcy nieruchomości).
    
    Inna sytuacja wystąpi w wypadku zarządu powierzonego nieruchomością wspólną, sprawowanego w trybie art. 18 ust. 1 ustawy o własności lokali przez osobę fizyczną lub osobę prawną, ponieważ do czynności kierowania i reprezentacji nie mogą mieć zastosowania przepisy art. 21 ww. ustawy, ponieważ przepis ten daje uprawnienia reprezentacyjne do działania za wspólnotę zarządowi wspólnoty a nie innemu podmiotowi, osobie trzeciej.
    
    W związku z tym, źródłem upoważnienia dla podmiotu (do działania w imieniu wspólnoty mieszkaniowej, na jej rzecz i ze skutkiem dla niej), któremu powierzono zarząd nieruchomością wspólną w trybie art. 18 ust. 1 u.w.l. nie będą obowiązki określone w rozdziale czwartym ustawy o własności lokali lecz umowa cywilnoprawna albo udzielone ad hoc pełnomocnictwo rodzajowe. Powyższe zagadnienie prawne wyjaśniono jednoznacznie w uchwale Sądu Najwyższego z dnia 21 stycznia 2009 r., sygn. III CZP 129/08 oraz w postanowieniu Sądu Najwyższego z dnia 27 lutego 2009 r., sygn. III CZP 4/09. Z tego względu podmiot, któremu powierzono zarząd nieruchomością wspólną w trybie art. 18 ust. 1 u.w.l., może wykonywać czynności zarządu działając w obcej sferze prawnej (wspólnoty mieszkaniowej) tylko na podstawie umocowania.
    
    Oznacza to, że do wykonywania w imieniu wspólnoty mieszkaniowej czynności związanych z deklaracją o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi konieczne jest posiadanie przez taki podmiot pełnomocnictwa; w przeciwnym wypadku czynność taka nie będzie ważna. Należy jednak pamiętać, że do wykonania czynności podatkowych w imieniu podatnika (podpis pod deklaracją) konieczne jest posiadanie pełnomocnictwa podatkowego, o którym mowa w art. 80a i 80b Ordynacji podatkowej. Patrz również – rozporządzenie MF z dnia 19 grudnia 2011 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji …(Dz. U. z 2011 r. Nr 286, poz. 1681). Takie pełnomocnictwo udzielone przez podatnika podmiotowi umocowanemu należy załączyć do deklaracji podatkowej. W takim wypadku podatnik powinien zapłacić od tego dokumentu opłatę skarbową w wysokości 17 zł, chyba że deklaracja podatkowa składana jest elektronicznie.
    
    [color=#f00][b]Uwaga!
    Podatnikiem „podatku śmieciowego” nie jest firma zarządzająca, nawet gdyby zarząd sprawowała w trybie art. 18 ust. 1 u.w.l.; może ona działać wyłącznie z umocowania na warunkach opisanych wyżej. Tak, jak w innych wypadkach złożenia podpisu pod deklaracją podatkową przez osobę upoważnioną, nadal za zobowiązanie podatkowe wynikające z takiej deklaracji podatkowej odpowiada podatnik całym swoim majątkiem (art. 26 o.p.); dotyczy to również wspólnoty mieszkaniowej jako osoby ustawowej.[/b][/color]
    
    A jak jest w wypadku „zarządu jak powierzonego” sprawowanego przez spółdzielnię mieszkaniową w trybie art. 27 ust. 2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych?
    

    dalszy ciąg na stronie http://zarzadcy.com.pl/ekspercipisza/aktualnosci/aspekty-formalno-prawne-podatku-smieciowego/4856.html
  • Opcje
    jansoboljansobol Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Czyli ta opinia jak rozumiem potwierdza, że to Zarząd ma złożyć deklarację oraz Zarząd ma płacić. A jak Zarząd nie zapłaci to członkowie Zarządu odpowiadają całym swoim majątkiem tak?
    Druga kwestia to ściąganie tej opłaty od właścicieli. Wychodzi na to, że zgodnie z prawem można to zrobić poprzez zaliczki na utrzymanie NW? I jak dany delikwent nie płaci, to postępowanie identyczne jak w przypadku nie płacenia zaliczek?
    Pytam, bo jestem już nielekko skołowany czytaniem tysięcy opinii, paragrafów itp.
  • Opcje
    Praktyk-realistaPraktyk-realista Użytkownik
    edytowano listopada -1
    jansobol -
    Czyli ta opinia jak rozumiem potwierdza, że to Zarząd ma złożyć deklarację oraz Zarząd ma płacić. A jak Zarząd nie zapłaci to członkowie Zarządu odpowiadają całym swoim majątkiem tak?
    Zarząd nie jest oddzielnym podmiotem prawnym, zarząd to Wspólnota, którą reprezentuje na zewnątrz. Zarząd płaci oznacza przelew należności z konta WM. To jest proste jak drut w kieszeni. Jak Zarząd (czytaj WM) nie zapłaci to WM ma zadłużenie, WM czyli jej członkowie. Jak czytam "wypociny" niektórych o tej ustawie to nie wiem czy się śmiać czy płakać.
    Druga kwestia to ściąganie tej opłaty od właścicieli. Wychodzi na to, że zgodnie z prawem można to zrobić poprzez zaliczki na utrzymanie NW? I jak dany delikwent nie płaci, to postępowanie identyczne jak w przypadku nie płacenia zaliczek?
    Co jest niezrozumiałego w art. 14 i 15 uowl? Ta dyskusja to normalne bicie piany.:bigsmile:
  • Opcje
    jansoboljansobol Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zarząd nie jest oddzielnym podmiotem prawnym, zarząd to Wspólnota, którą reprezentuje na zewnątrz. Zarząd płaci oznacza przelew należności z konta WM. To jest proste jak drut w kieszeni. Jak Zarząd (czytaj WM) nie zapłaci to WM ma zadłużenie, WM czyli jej członkowie. Jak czytam "wypociny" niektórych o tej ustawie to nie wiem czy się śmiać czy płakać.
    Nie musisz mi tego tłumaczyć, bo to są podstawy, które znam. Zwróciłem moją uwagę na taki cytat z artykułu: "Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali (wspólnota mieszkaniowa) obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 oraz z 2004 r. Nr 141, poz. 1492), lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany". Wiem doskonale, że zarząd jedynie reprezentuje wspólnotę, ale jeśli czytam, że obowiązki obciążają OSOBY to jednak traktuję to dosłownie i stąd moje pytanie, czy to członkowie zarządu mają odpowiedzialność majątkową. Gdyby w cytacie nie chodziło o osoby, to zostałoby po prostu napisane "zarząd" jako organ reprezentujący wspólnotę.
    Co jest niezrozumiałego w art. 14 i 15 uowl? Ta dyskusja to normalne bicie piany.
    Szczerze mówiąc nic, ale od czytania tak wielu interpretacji naprawdę robi się mętlik w głowie.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] jansobol:[/cite]Czyli ta opinia jak rozumiem potwierdza, że to Zarząd ma złożyć deklarację oraz Zarząd ma płacić.
    A jak Zarząd nie zapłaci to członkowie Zarządu odpowiadają całym swoim majątkiem tak?
    tak dudnią w dudy prawie wszyscy biurokraci ...

    Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć , kto jest zarządcą NIERUCHOMOŚCI we wspólnocie mieszkaniowej ...

    Mniejszość twierdzi, że zarządcą nieruchomości są poszczególni właściciele lokali tworzący wspólnotę i to oni są podatnikami opłaty za zagospodarowywanie odpadów - ja się przychylam to tej tezy ...

    Teraz toczą się spory: kto może pobierać podatki ?
    Wspólnota czy tylko Gmina, która je uchwaliła ( prawo lokalne)
  • Opcje
    jansoboljansobol Użytkownik
    edytowano czerwca 2013
    Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć , kto jest zarządcą NIERUCHOMOŚCI we wspólnocie mieszkaniowej ...
    A w jakim celu? Podatkiem śmieciowym obciążony został właściciel nieruchomości, a dla budynków wielolokalowych jest to zarząd lub zarządca. Gdzie tu miejsce na zastanawianie się, kto jest zarządcą nieruchomości?
    Teraz toczą się spory: kto może pobierać podatki ?
    Podatki, o których mowa w UoWL to nie są podatki płacone do Wspólnoty, tylko podatki przekazywane dalej. Wspólnota nie pobiera podatków, ona je przekazuje dalej. Tzn pobiera w celu przekazania, ostatecznym odbiorcą jest inny organ. Źle myślę?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano czerwca 2013
    [cite] jansobol:[/cite]
    Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć , kto jest zarządcą NIERUCHOMOŚCI we wspólnocie mieszkaniowej ...
    A w jakim celu? Podatkiem śmieciowym obciążony został właściciel nieruchomości :shocked:, a dla budynków wielolokalowych jest to zarząd lub zarządca.
    Gdzie tu miejsce na zastanawianie się, kto jest zarządcą nieruchomości?
    A od kiedy Zarząd WM jest zarządcą nieruchomości ? Zarząd zarządza nieruchomością wspólną, a nie całą nieruchomością .
    Całą nieruchomością zarządzają właściciele lokali .

    Tak chcą urzędnicy, ale czy to jest zgodne z prawem ? czy poborcą podatkowym ma być Zarząd WM czy Zarządca ?
    Niby dlaczego ma być karany tylko Zarząd WM czy Zarządca (art. 18.1)?
    Jaka jest wykładnia prawna ... ustawę - bubel można napisać na kolanie , to w Polsce w ostatnich latach nie nowość.
    Przykład wrocławski ukazuje te niedoskonałości opłat związanych pobieraniem i rozliczanie opłat za śmieci ...

    W wielu gminach zweryfikowano sztywne stanowisko, że to Zarządy - Zarządcy mają składać deklaracje .
    Teraz zamieszkujący obywatele będą ścigani na podstawie złożonych deklaracji czy decyzji administracyjnych ( w przypadku, gdy ich nie złożyli ) a niektóre poszły nawet dalej i zobowiązały do oznakowywania składowanych odpadów (numerowane worki na odpady, naklejanie identyfikatorów - nr pesel)
    [cite] jansobol:[/cite]
    Teraz toczą się spory: kto może pobierać podatki ?
    Podatki, o których mowa w UoWL to nie są podatki płacone do Wspólnoty, tylko podatki przekazywane dalej. Wspólnota nie pobiera podatków, ona je przekazuje dalej. Tzn pobiera w celu przekazania, ostatecznym odbiorcą jest inny organ. Źle myślę?
    jaja sobie robisz ....
    Wspólnota może być takim pośrednikiem , jeżeli podatek jest nałożony na podmiot Wspólnota Mieszkaniowa,
    a nie gdy jest on nałożony na właściciela lokalu czy najemcę jak w przypadku śmieci.

    Jeżeli zasada prawna miałaby być tak, jak napisałeś, to dlaczego wspólnota nie pobiera podatku od nieruchomości czy opłat wieczystego użytkowania i nie przekazuje ich Gminie? bo.... To są obowiązki GMINY , Ona posiada narzędzia do tego by szybko takie opłaty ściągać.
  • Opcje
    jansoboljansobol Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Podatnikami „podatku śmieciowego” są właściciele nieruchomości
    
    Co do prawdziwości powyższego domyślam się, że nikt wątpliwości nie ma. Więc po raz kolejny: skąd w ogóle mowa o zarządcy nieruchomości?
    Co do przekazywania podatku to przecież nigdzie nie napisałem, że Wspólnota ma przekazywać podatki nałożone na właścicieli lokali pojedynczo, ale faktycznie ten mój wpis precyzyjny nie był.
    Jedna rzecz mnie zastanawia. Kto jest tak naprawdę właścicielem nieruchomości.
    4) właścicielach nieruchomości – rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością;
    
    "współwłaścicieli" - czyli Wspólnotę jako ogół właścicieli
    "osoby posiadające nieruchomości w zarządzie" - Zarząd
    Obszerniejsza jest Wspólnota, czyli podatek jest de facto nałożony na Wspólnotę?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] jansobol:[/cite]
    Podatnikami „podatku śmieciowego” są właściciele nieruchomości
    
    Co do prawdziwości powyższego domyślam się, że nikt wątpliwości nie ma.
    Więc po raz kolejny: skąd w ogóle mowa o zarządcy nieruchomości?
    ponieważ w ustawie jest mowa o Zarządcy a nie o administratorze ... we wspólnocie zarządcami nieruchomości są właściciele lokali, a nie zarząd czy zarządca - administrator.
    [cite] jansobol:[/cite] Co do przekazywania podatku to przecież nigdzie nie napisałem, że Wspólnota ma przekazywać podatki nałożone na właścicieli lokali pojedynczo, ale faktycznie ten mój wpis precyzyjny nie był.
    Jedna rzecz mnie zastanawia. Kto jest tak naprawdę właścicielem nieruchomości.
    we wspólnotach właścicielem nieruchomości jest ogół właścicieli lokali
    4) właścicielach nieruchomości – rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością;
    
    "współwłaścicieli" - czyli Wspólnotę jako ogół właścicieli
    "osoby posiadające nieruchomości w zarządzie" - Zarząd
    Obszerniejsza jest Wspólnota, czyli podatek jest de facto nałożony na Wspólnotę?
    błędna teoria ...
    "współwłaścicieli" czyli pojedynczych właścicieli lokali ...
    "osoby posiadające nieruchomości w zarządzie" - Zarząd posiada tylko część nieruchomości - nieruchomość wspólną,
    a właściciel lokalu ma całość i lokal i część wspólną
  • Opcje
    jansoboljansobol Użytkownik
    edytowano listopada -1
    ponieważ w ustawie jest mowa o Zarządcy a nie o administratorze
    Czy my mówimy o tej samej ustawie? Rzuć no okiem na http://www.mos.gov.pl/artykul/4995_obowiazki_wlasciciela_nieruchomosci/19502_kto_jest_wlascicielem_nieruchomosci_w_rozumieniu_ustawy_o_utrzymaniu_czystosci_i_porzadku_w_gminach_w_przypadku_wspolnoty_lub_spoldzielni_mieszkaniowej.html.
    Podkreślić należy, że w przeciwieństwie do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach podmiotem obowiązanym do wypełniania obowiązków związanych ze zbieraniem odpadów komunalnych wytwarzanych na danej nieruchomości i ich pozbywaniem się zgodnie z wymaganiami tej ustawy oraz aktów prawa miejscowego, w tym podmiotem obowiązanym do złożenia deklaracji i uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jest nie wytwórca odpadów tylko [b]właściciel nieruchomości[/b].
    
    we wspólnotach właścicielem nieruchomości jest ogół właścicieli lokali
    I po raz kolejny, z linka powyżej
    Art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach odnosi się do szczególnego przypadku, jakim jest nieruchomość zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali – wówczas obowiązki właściciela nieruchomości obciążają [b]zarząd nieruchomością wspólną[/b], w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r., Nr 80, poz. 903, z późn. zm.) lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany.
    
    Rozumiem, że ministerstwo kłamie?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano czerwca 2013
    Tak kłamie , kłamstwo powtarzane kilkaset razy, staje się standardem ... zwolenników przybywa
    jak życie pokazuje już nie jeden raz urzędnik wprowadza w błąd ...

    wie każdy orze jak może ...
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano czerwca 2013
    [cite] KubaP:[/cite]
    A od kiedy Zarząd WM jest zarządcą nieruchomości ? Zarząd zarządza nieruchomością wspólną, a nie całą nieruchomością .
    Całą nieruchomością zarządzają właściciele lokali .

    Jednak nie o to chodzi w tym przepisie:


    eżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali (wspólnota mieszkaniowa) obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 oraz z 2004 r. Nr 141, poz. 1492), lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany"

    Skoro obowiązki obciążają właścicieli dopiero wtedy, gdy zarządu w rozumieniu uwl nie wybrano - to oczywistym jest, że chodzi o zarząd w rozumieniu art. 20 uwl lub zarządcę z art. 18 uwl.

    Przepis jest trochę kuriozalny, ponieważ idąc takim tokiem rozumowania - członkowie zarządu odpowiadają za zobowiązania. Absurd.Najlepiej niech ustawodawca sam odpowiada.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [b]Ekosystem (Gmina)  przyjmie deklarację od każdego do 15 lipca[/b]
    28 czerwca 2013 16:02  
    
    http://www.wroclaw.pl/co_ze_smieciami_po_1_lipca,.dhtml
    
    
    "Jesteśmy zgodni, że zapis ustawy można interpretować na dwa różne sposoby i zarówno my jak i zarządcy stoimy przy swojej interpretacji przepisów" - powiedział W. Adamski. 
    
    "Jeżeli mieszkańcy stwierdzą, że ich zarządca nie złożył deklaracji, mogą ją złożyć do połowy lipca - wszystkie przyjmiemy" - dodał. 
    
    [color=#f00][b]Ostatecznie niejasność zapisów ustawy, która wchodzi w życie 1 lipca, ma wyjaśnić Wojewódzki Sąd Administracyjny. [/b][/color]
    
    
    Jeśli ktoś złożył deklarację (nie informację) do swojego zarządcy, to po dzisiejszych rozmowach zarządcy zobowiązali się do złożenia ich do Ekosystemu.
    
    [color=#f00][b] "Część zarządców jednak już złożyło deklaracje i mieszkańcy powinni płacić za pośrednictwem zarządcy, ci jednak, którzy złożą deklarację indywidualnie, otrzymają [color=#00f]numer konta, na który należy płacić[/color]"[/b][/color] - wyjaśnił W. Adamski. 
    
    
    [b][color=#f00]Jeżeli jednak ani mieszkaniec ani zarządca deklaracji nie przekaże, będzie wezwany do jej złożenia i uiszczenia zaległych płatności według stawek wskazanych w deklaracji.[/color] [/b]
    
    
    Wojciech Adamski podziękował przedstawicielom zarządców [b][color=#00f]za merytoryczną dyskusję[/color][/b] i zapewnił, że od poniedziałku 1 lipca wszystkie śmieci będą odebrane.
    
  • Opcje
    WitKacWitKac Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A może by tak skupić się nad takim zagadnieniem?
    Pod deklaracją należy złożyć podpis. Zarząd ma delegację do reprezentowania właścicieli lokali z zakresie spraw dotyczących nieruchomości wspólnej. Zarząd nie posiada pełnomocnictwa poszczególnych właścicieli do reprezentowania ich w sprawach dotyczących własności indywidualnej nieruchomości. To jedno. Drugie w sprawie poboru podatku musi być uchwała Rady Gminy wskazująca z imienia i nazwiska osobę odpowiedzialną za pobór podatku - inkasenta oraz wysokość jego wynagrodzenia z tego tytułu. Zarząd nie ma uprawnień do poboru podatku zgodnie z Ordynacja podatkową. Z tego wynika, że deklarację składa właściciel i opłatę wnosi indywidualnie właściciel, tak samo jak podatek od nieruchomości. Należy tylko wystąpić do organu z informacją, że nie będąc w myśl przepisu Ordynacji podatkowej uprawnionym do poboru podatku, z dniem . . . . Wspólnota przestaje pośredniczyć z opłacie podatku śmieciowego. W związku z tym, po stronie organu odpowiedzialnego za wykonanie ustawy - Wójta leży obowiązek poinformowania właścicieli lokali o obowiązku złożenia deklaracji oraz podanie numeru konta do wnoszenia opłat podatku.
  • Opcje
    kasanderkasander Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Kolego - WitKac - nie siej zamętu, przeczytaj najpierw uważnie ustawę śmieciową oraz tę o odpadach a następnie zapoznaj się z UoWL.:confused:
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    [cite] eee:[/cite]Witam! Pewnie wszyscy mamy problem z ustawą śmieciową. Moje pytanie jest następujące:
    Kto ma uiszczać opłaty do gminy za śmieci z wspólnoty, zarząd czy idnywidualnie każdy mieszkaniec?

    Jest to podatek więc jak ktoś nie zapłaci my jako zarząd nic nie możemy zrobić tylko płacić za takiego delikfenta z kasy WM. Gmina się wycfaniła i stwierdziła że na dzień dzisiejszy takie jest prawo. Macie może takie problemy jak tak to jak je rozwiązujecie?
    zmianie zapisów ustawy ( listopada 2014) od 1 lutego 2015 płaci Wspólnota Mieszkaniowa na podstawie oświadczeń jakie złożyli właściciele lokali o ilości osób zamieszkałych ( nie mylić z zameldowanymi)

    [cite] WitKac:[/cite] Zarząd nie ma uprawnień do poboru podatku zgodnie z Ordynacja podatkową. Z tego wynika, że deklarację składa właściciel i opłatę wnosi indywidualnie właściciel, tak samo jak podatek od nieruchomości.
    piszesz nieprawdę, zapoznaj się z zapisem ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie
    http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19961320622
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] KubaP:[/cite]płaci Wspólnota Mieszkaniowa
    A konkretnie kto?
    Wspólnota to wszyscy właściciele i jeśli każdy z nich zapłaci za swoje mieszkanie to czy to znaczy że zapłaciła Wspólnota?
    [cite] KubaP:[/cite]na podstawie oświadczeń jakie złożyli właściciele lokali o ilości osób zamieszkałych
    A jak to oświadczenie podaje nieprawdę i wypełniający deklarację wie że podano mu nieprawdę to czy może on tą nieprawdę wpisać do deklaracji.
    Jeśli to zrobi to czy poniesie za to jakieś konsekwencje (np, karno-skarbowe)?
  • Opcje
    tajfuntajfun Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    WitKac
    Zarząd ma delegację do reprezentowania właścicieli lokali z zakresie spraw dotyczących nieruchomości wspólnej. Zarząd nie posiada pełnomocnictwa poszczególnych właścicieli do reprezentowania ich w sprawach dotyczących własności indywidualnej nieruchomości
    To ( moim zdaniem) nie ma związku ze sprawą.
    Tu nie chodzi o pełnomocnictwo.Pełnomocnictwo potrzebne by było wtedy gdyby obowiązek włascicielski spoczywał na wlascicielu lokalu a wspolnota podjęła by sie wypełniać ten obowiązek za niego.
    Sytuacja prawna jest inna.
    Obowiazek właścicielski w tym zakresie został ustawowo zdjęty z właściciela lokalu i obarczono nim wspolnotę jako osobe ustawową. Zarząd jako organ wspolnoty nie reprezentuje więc właścicieli w zakresie wykonywania ich obowiązku ustawowego , bo oni takiego obowiązku nie mają. Obowiązek ten spoczywa na wspolnocie a wykonywany jest przez jej organ .
    Szkoda że takiego rozwiązania nie wprowadzono w prawie budowlanym w zwiazku z np: okresowymi przeglądami budynków wspolnoty.
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    [cite] tajfun:[/cite]właścicielski w tym zakresie został ustawowo zdjęty z właściciela lokalu i obarczono nim wspolnotę jako osobe ustawową. Zarząd jako organ wspolnoty nie reprezentuje więc właścicieli w zakresie wykonywania ich obowiązku ustawowego , bo oni takiego obowiązku nie mają. Obowiązek ten spoczywa na wspolnocie a wykonywany jest przez jej organ.
    Tylko dlaczego w ustawie nie zapisano "zarząd WM" a jedynie WM?
    WM na zewnątrz reprezentować może nie tylko jej zarząd.
    Jeśli WM w uchwale da komuś na to pełnomocnictwo to on, w danej sprawie, będzie ją reprezentował.
    Dodatkowo w poprzedniej wersji tego artykułu było wyrażnie napisane kto ma wypełniać deklarację śmieciową a w nowej wersji z tego zrezygnowano dając WM wybór.
    Jeśli WM wybierze że poszczególni właściciele będą składać deklaraje sami to jest to zgodne z nowym brzmieniem ustawy bo WM to wszyscy właściele lokali.
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    tajfuntajfun Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    [cite] man:[/cite]
    [cite] tajfun:[/cite]właścicielski w tym zakresie został ustawowo zdjęty z właściciela lokalu i obarczono nim wspolnotę jako osobe ustawową. Zarząd jako organ wspolnoty nie reprezentuje więc właścicieli w zakresie wykonywania ich obowiązku ustawowego , bo oni takiego obowiązku nie mają. Obowiązek ten spoczywa na wspolnocie a wykonywany jest przez jej organ.
    Tylko dlaczego w usatawie nie zapisano "zarząd WM" a jedynie WM?
    WM na zewnątrz reprezentować może nie tylko jej zarząd.
    Jeśli WM w uchwale da komuś na to pełnomocnictwo to on, w danej sprawie, będzie ją reprezentował.
    Dodatkowo w poprzedniej wersji tego artykułu było wyrażnie napisane kto ma wypełniać deklarację śmieciową a w nowej wersji z tego zrezygnowano dając WM wybór.
    Jeśli WM wybierze że poszczególni właściciele będą składać deklaraje sami to jest to zgodne z nowym brzmieniem ustawy bo WM to wszyscy właściele lokali.
    W poprzedniej wersji nie zapisano zarzad WM tylko osoby pełniące funkcję zarządu. Co było ewidentnym bledem bo osoby pełniące funkcje czlonkow zarzadu nie mogą ponosic odpowiedzialności finansowej za zobowiązania wspolnoty.
    Natomiast.
    Jeśli WM wybierze że poszczególni właściciele będą składać deklaraje sami to jest to zgodne z nowym brzmieniem ustawy bo WM to wszyscy właściele lokali.
    
    .
    Nie jest zgodne. I nie chce wchodzic znowu w polemike na czym polega istota wspolnoty mieszkaniowej jako osoby ustawowej, bo jestem już tym zmęczony.
    Jaki wybór ...bo nie wiem otym?
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] tajfun:[/cite]
    Jaki wybór ...bo nie wiem otym?
    Wybór tego kto będzie w imieniu WM wypełniał deklaracje śmieciowe.
  • Opcje
    tajfuntajfun Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    A co to ma za znaczenie. Jak w w prywatnym domu deklaracje wypełni własciciel i ją złoży to on odpowiada za realizację obowiązku właścicielskiego wynikajacego z ustawy. I jak nie zaplaci to jego będzie windykował urząd.
    Natomiast jak to samo zrobi własciciel lokalu we wspolnocie i nie zaplaci a wspolnota nie zaplaci za wszystkich włascicieli i wskaże urzędowi dłużnika to kogo będzie windykowal urząd? Tego właściciela czy wspolnote . Na jaki adres wyśle wezwanie do zaplaty? Tego wlaściciela czy adres wspolnoty?
    Nie rozumiem dlaczego wspolnota ma kogoś upoważniać do skkladanie deklaracji w jej imieniu.Zarząd czu zarzadca sie rozchorowali?
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] tajfun:[/cite]A co to ma za znaczenie. Jak w w prywatnym domu deklaracje wypełni własciciel i ją złoży to on odpowiada za realizację obowiązku właścicielskiego wynikajacego z ustawy. I jak nie zaplaci to jego będzie windykował urząd.
    Natomiast jak to samo zrobi własciciel lokalu we wspolnocie i nie zaplaci a wspolnota nie zaplaci za wszystkich włascicieli i wskaże urzędowi dłużnika to kogo będzie windykowal urząd? Tego właściciela czy wspolnote . Na jaki adres wyśle wezwanie do zaplaty? Tego wlaściciela czy adres wspolnoty?
    Nie rozumiem dlaczego wspolnota ma kogoś upoważniać do skkladanie deklaracji w jej imieniu.Zarząd czu zarzadca sie rozchorowali?
    Powód jest bardzo prosty.
    Chociaż WM ma prawo rządać od właściciela informacji o ilości osób zamieszkujących jego lokal to on nie ma obowiązku podać prawdziwych danych a WM nie żadnych narzędzi aby go do tego zmusić.
    Jednak przedstawiciel WM ma obowiązek wypełnić deklarację i płacić za śmieci wg danych z tej deklaracji.
    Podawanie nieprawdy w deklaracji jest karalne.
    Jeśli deklaracja WM zawiera nieprawdę to za to odpowiada ten który ją wypełnił i złożył.
    Gdyby wypełniający nie wiedzał że podano mu nieprawdziwe dane to pół biedy bo może się zasłaniać niewiedzą ale jeśli wie że podano mu nieprawdę i mimo to ją umieści w deklaracji to on z to odpowiada.
    Ustawa nie daje jednak opcji niezłożenia deklaracji.
    Dlatego jedynym właściwym rozwiązaniem jest aby deklaracje składali właściciele za swoje lokale bo mogą sobie wtedy kłamać do woli i nikt inny poza nimi nie będzie za to odpowiadał.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] man:[/cite]A konkretnie kto?
    Wspólnota to wszyscy właściciele i jeśli każdy z nich zapłaci za swoje mieszkanie to czy to znaczy że zapłaciła Wspólnota?
    łancuszek jest taki właściciele lokalu ( nie najemca czy użytkownik) płaci do kasy wspólnoty np. na wyodrebnione konto bankowe , a Zarząd / Zarządca płaci Gminie , bo tak wynika z ustawy o utrzymaniu porzadku i czystości w gminach
    [cite] man:[/cite]
    A jak to oświadczenie podaje nieprawdę i wypełniający deklarację wie że podano mu nieprawdę to czy może on tą nieprawdę wpisać do deklaracji.

    Jeśli to zrobi to czy poniesie za to jakieś konsekwencje (np, karno-skarbowe)?
    to jest problem Gminy i właściciela lokalu, który jest zobowiązany złożyć we Wspólnocie oświadczenie zgodne ze wzorem uchwalonym przez Radę Gminy.

    Wspólnota jest tylko "poborcą" podatkowym urzędu Gminy.

    Prywatnie to też twierdzę, że osoba zamieszkująca na ternie Gminy powinna bezpośrednio płacić za zagospodarowanie odpadów przez Gminę, na wskazane konto przez Gminę tak jak to jest z podatkiem od nieruchomości.
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] KubaP:[/cite]
    [cite] man:[/cite]A konkretnie kto?
    Wspólnota to wszyscy właściciele i jeśli każdy z nich zapłaci za swoje mieszkanie to czy to znaczy że zapłaciła Wspólnota?
    łancuszek jest taki właściciele lokalu ( nie najemca czy użytkownik) płaci do kasy wspólnoty np. na wyodrebnione konto bankowe , a Zarząd / Zarządca płaci Gminie , bo tak wynika z ustawy o utrzymaniu porzadku i czystości w gminach
    Pytałem kto ma płacić aby spełnić wymaganie ustawy która stwierdza że ma płacić "wspólnota mieszkaniowa"
    [cite] KubaP:[/cite]
    [cite] man:[/cite]
    A jak to oświadczenie podaje nieprawdę i wypełniający deklarację wie że podano mu nieprawdę to czy może on tą nieprawdę wpisać do deklaracji.
    Jeśli to zrobi to czy poniesie za to jakieś konsekwencje (np, karno-skarbowe)?
    to jest problem Gminy i właściciela lokalu, który jest zobowiązany złożyć we Wspólnocie oświadczenie zgodne ze wzorem uchwalonym przez Radę Gminy.
    Wspólnota jest tylko "poborcą" podatkowym urzędu Gminy.
    Nie do końca prawda.
    Odpowiedzalność karno/skarbową ponosi wypełniający deklarację śmieciową a nie właściciel który wspólnocie podał nieprawdziwą informację.
    [cite] KubaP:[/cite]Prywatnie to też twierdzę, że osoba zamieszkująca na ternie Gminy powinna bezpośrednio płacić za zagospodarowanie odpadów przez Gminę, na wskazane konto przez Gminę tak jak to jest z podatkiem od nieruchomości.
    Też tak uważam i nawet w naszej WM tak się wszyscy właściciele rozliczają.
    Gmina jednak chce żeby to WM wypełaniała deklarację i to z datą wsteczną (luty 2015).
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    Też tak uważam i nawet w naszej WM tak się wszyscy właściciele rozliczają.
    Gmina jednak chce żeby to WM wypełaniała deklarację i to z datą wsteczną (luty 2015).
    to i tak ograniczają się tylko do lutego 2015 , czyli od daty kiedy jednoznacznie zapisano w noweli ustawy, że to Wspólnota ma płacić z budynków wielolokalowych.

    U mnie Gmina zażądała opłaty przez Wspólnotę od 1 lipca 2013 !!!! Daliśmy cesje swych wpłat na Wspólnotę i po krzyku, przy okazji wyszło na jaw, że trzech właścicieli w ogóle nie płaciło w okresie od 1 lipca 2013 do 31 stycznia 2015.
    Teraz mamy odrębne konto i wszystko jest pod kontrolą.

    to jest problem Gminy i właściciela lokalu, który jest zobowiązany złożyć we Wspólnocie oświadczenie zgodne ze wzorem uchwalonym przez Radę Gminy.
    Wspólnota jest tylko "poborcą" podatkowym urzędu Gminy.
    Nie do końca prawda.
    Odpowiedzalność karno/skarbową ponosi wypełniający deklarację śmieciową a nie właściciel który wspólnocie podał nieprawdziwą informację.
    Uważam, że napisałem prawdę . Bo jak Gmina sprawdzi, że deklaracja Wspólnoty jest błędna? , przecież zawsze chodzi o osoby zamieszkałe, a nie zameldowane.
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] KubaP:[/cite]
    Też tak uważam i nawet w naszej WM tak się wszyscy właściciele rozliczają.
    Gmina jednak chce żeby to WM wypełaniała deklarację i to z datą wsteczną (luty 2015).
    to i tak ograniczają się tylko do lutego 2015 , czyli od daty kiedy jednoznacznie zapisano w noweli ustawy, że to Wspólnota ma płacić z budynków wielolokalowych.
    Problem w tym że zapis jest mało jednoznaczny podczs gdy ten poprzedni był bardzo jednoznaczny.
    Jest mało jednoznaczny ponieważ napisanie że deklarację wypełnia WM wcale nie znaczy że ma to zrobić jej zarząd bądź zarządca.
    Wg mnie oznacza jedynie że WM ma spowodować że ta deklaracja jest wypełniona i jeśli WM uchwali że wypełaniają poszczególni właściciele to spełni wymagania ustawy.
    [cite] KubaP:[/cite]u mnie Gmina zażądała opłaty przez Wspólnotę od 1 lipca 2013 !!!! Daliśmy cesje swych wpłat na Wspólnotę i po krzyku, przy okazji wyszło na jaw, że trzech właścicieli w ogóle nie płaciło w okresie od 1 lipca 2013 do 31 stycznia 2015.
    Teraz mamy odrębne konto i wszystko jest pod kontrolą.
    U nas właścicele wypełniali bo w 2013 w momencie powstania obowiązku we WM nie było zarządu.
    Zgodnie z obowiązującym wtedy brzmieniem ustawy w sytuacji gdy nie ma zarządu deklaracje składają poszczególni właściciele.
    Tak też się stało i dzieje do dzisiaj.

    Cesja jest ok ale co z karami za tych którzy nie płacili.
    Czy kazano Wam zapłacić kary i odsetki za tych trzech niepłacących?

    Nowy doklejony: 10.02.17 21:17
    [cite] KubaP:[/cite]Uważam, że napisałem prawdę . Bo jak Gmina sprawdzi, że deklaracja Wspólnoty jest błędna? , przecież zawsze chodzi o osoby zamieszkałe, a nie zameldowane.
    Bardzo prosto sprawdzi.
    Wystarczy że ktoś do gminy doniesie że właścicel podał że mieszka mniej osób niż faktycznie zamieszkuje.
    Co zrobisz jak wiesz że gmina podała nieprawdę o swoich mieszkańcach?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    Cesja jest ok ale co z karami za tych którzy nie płacili.
    Czy kazano Wam zapłacić kary i odsetki za tych trzech niepłacących?
    tak , kary i odsetki oni zapłacili za pośrednictwem Wspólnoty, jeden przypadek nawet był windykowany przez wspólnotę i to wg oświadczenia Wspólnoty, a nie właściciela (zataił urodzenie dziecka)
    Co zrobisz jak wiesz że gmina podała nieprawdę o swoich mieszkańcach?
    nie rozumiem?... a co gmina ma do moich właścicieli lokali ?

    Bardzo prosto sprawdzi.
    Wystarczy że ktoś do gminy doniesie że właścicel podał że mieszka mniej osób niż faktycznie zamieszkuje.
    donosicieli ci u nas dostatek ... :wink:

    Jak kwestionują to przesyłam im kopie oświadczenia złożonego przez właściciela lokalu.
    U mnie do "deklaracji śmieciowej", zgodnie uchwałą Rady Gminy, należy dołączyć wykaz lokali i sposób naliczenia opłat.
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] KubaP:[/cite] nie rozumiem?... a co gmina ma do moich właścicieli lokali ?
    Może niesłusznie ale założyłem że, tak jak u nas część lokali, u Was należy do gminy.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    [cite] man:[/cite]Może niesłusznie ale założyłem że, tak jak u nas część lokali, u Was należy do gminy.
    Nie . U mnie nie ma lokali gminnych , ale co to za różnica? Rozliczenie jest rozliczenie ...

    Z tego co mi wiadomo ( moich rodziców) Gmina karnie co miesiąc zawiadamia ich wspólnotę o stanie osób zamieszkujących w lokalach gminnych
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] KubaP:[/cite]
    [cite] man:[/cite]Może niesłusznie ale założyłem że, tak jak u nas część lokali, u Was należy do gminy.
    Nie . U mnie nie ma lokali gminnych , ale co to za różnica? Rozliczenie jest rozliczenie ...
    Taki drobiazg. Gmina nakłada kary za podanie nieprawdziwej ilości osób zamieszkujących u właściciela a w tym samym czasie sama kłamie co do ilości swoich mieszkańców.
    W skrajnym przypadku gmina ukarze tego który wypełnił deklarację (WM) za to że podał nieprawdziwe dane które otrzymał od gminy.
    [cite] KubaP:[/cite]Z tego co mi wiadomo ( moich rodziców) Gmina karnie co miesiąc zawiadamia ich wspólnotę o stanie osób zamieszkujących w lokalach gminnych
    Nam też próbują płacić ale na podstawie fałszywych danych. Dlatego im te opłaty odsyłamy i prosimy o korektę której nie robią i ponownie nam przysyłają pieniądze a my im odsyłamy i tak w koło.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lutego 2017
    Taki drobiazg.
    Gmina nakłada kary za podanie nieprawdziwej ilości osób zamieszkujących u właściciela a w tym samym czasie sama kłamie co do ilości swoich mieszkańców.

    W skrajnym przypadku gmina ukarze tego który wypełnił deklarację (WM) za to że podał nieprawdziwe dane które otrzymał od gminy.
    Taki drobiazg jak już "ukarze" to tego, co taką deklaracje podpisał np. Zarząd WM / pełnomocnik zarządu WM, ale do tego jest daleka droga, bo niby w jaki sposób gmina ma sprawdzać ile osób zamieszkuje w danym lokalu? tylko na podstawie złożonych oświadczeń
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    manman Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] KubaP:[/cite](...) bo niby w jaki sposób gmina ma sprawdzać ile osób zamieszkuje w danym lokalu? tylko na podstawie złożonych oświadczeń
    I właśnie tu jest problem.
    Gmina nie wie bo się nie interesuje ale my wiemy bo tu mieszkamy.
    W sytuacji kiedy wiemy, to wpisując ich kłamstwa do deklaracji poświadczamy nieprawdę a to jest karalne.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.