umowa z administracyjna
aga770327
Użytkownik
w dokumentacji WM nie mam umowy administracyjnej,znakazłam tylko 1995r na czas okreslony do grudnia 1995r między administratorem a AWRSP / lokali niewykupionych/ ja wprowadziłam się w 2002 roku i mam umowę indywidualną tyklo na mój lokal.mam zapytanie czy musi byc umowa administracyjna z WM ,czy każdy lokal moze miec oddzielnie? mam jeszcze pytanie czy administrator może potrącać sobie z funduszu remontowego bez zgody i wiedzy członków zarządu np./ klamka do drzwi,wodomierze , rury,euroskrznki itd? proszę o odpowidz. pozdrawiam
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Powinna być zawarta umowa o administrowanie pomiędzy administratorem a wspólnotą.
Jak napisał TomTom o wydatkach na remonty decyduje walne zebranie. W uchwale wypisuje się nazwy zadań, które będą w danym roku realizowane. Czasami tworzy się zbiornik rezerwowy na wydatki niewielkie, ale wtedy jest ta rezerwa do dyspozycji zarządu, a nie administratora.
Nie ma potrzeby, ani tym bardziej konieczności odprowadzać funduszy zbieranych na remonty na specjalne subkonto, ale są tacy, co tak lubią...
Czy administrator ma licencję zawodową zarządcy nieruchomości?
Ustawa używa wyłącznie określeń:
- zebranie ogółu właścicieli
- zebranie coroczne
- zebranie właścicieli
- zebranie.
2) Uchwały można podejmować nie tylko na zebraniu, ale w trybie mieszanym lub wyłącznie w trybie obiegowym (indywidualne zbieranie głosów).
Co do licencji - jeśli znasz nazwisko administratora, sprawdź je w Centralnym Rejestrze Zarządców nieruchomości: http://www.mi.gov.pl/2-482c0ddde037d.htm
(na stronie Ministerstwa Infrastruktury)
Zobacz tę dyskusję:
https://forum.zarzadca.pl/discussion/384/zarzadca-nieruchomosci-bez-licencjigdzie-zglosic-i-co-zrobic/
Dla dobra wspólnoty proponuję, aby jak najszybciej zawrzeć umowę i szczegółowo określić kompetencje zarządcy (zarówno uprawnienia i obowiązki), ewentualnie wypowiedzieć dotychczasową (która jak rozumiem nie została sporządzona na piśmie) i zawrzeć z innym podmiotem.
Taka niejednoznaczna sytuacja jest niekorzystna dla obu stron.
Złapałeś mnie na przejęzyczeniu... :-)
O umowie decyduje zarząd WM.
Jesli masz przełożenie na zarząd (potrafisz uzyskać większość głosów zarządu), to powinniście się zwrócic do administratora z pismem o uregulowanie sprawy w sposób formalny, tak by można było okreslić prawa i obowiązki obu stron. Niech administrator prześle Wam projekt umowy (w końcu to on jest zawodowiec i nalezy od niego wymagać).
Dość dużo płacicie, albo też macie duże mieszkania...
Skoro nie podobają się Wam poczynania administratora, to żaden problem, aby zarząd podjął uchwałę, aby żaden wydatek nie został dokonany bez Waszej akceptacji, a nawet możecie się posunąć do tego, że w ogóle pozbawicie administratora do dokonywania płatności...
Jak się okazuje płacicie ok. 0,87 zł/m2 również za utrzymanie czystości i koszenie.
Powoli się robi w normie...